در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو خبرداد

سریال‌های جدید در ایام محرم پخش می‌شود

اداره کل ھنرھای نمایش رادیو سه سریال رادیویی «پناه آخر»، «فصل مشترک» و «سال‌های دور» را ویژه ایام ماه محرم تدارک دیده است.

به گزارش ایران تئاتر محمد رضا قربانی مدیرکل هنرهای نمایشی و رادیو نمایش در ادامه خبر فوق گفت: این آثار با موضوعات زندگی یاران امام حسین (ع)، واقعه عاشورا و تعزیه تهیه‌شده که از رادیو نمایش و سایر شبکه ھای مختلف رادیویی پخش خواهد شد.
محمد رضا قربانی ضمن اعلام این مطلب افزود: محتوای سه مجموعه نمایشی پناه آخر، فصل مشترک و سال‌های دور (ویژه ایام ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین ع و یاران باوفایش) رویکردی معاصر و تاکیدی بر اهمیت اخلاقیات و اعتقادات مبتنی بر باور دینی و گفتار اخلاقی و توصیه به لزوم رعایت آن در دنیای پرپیچ و خم کنونی دارد.
وی تآکید کرد: هنر نمایش دینی، پلی است برای انتقال مفاهیم و محتوایی که برگرفته از سیره ائمه اطهار ع و بشر در تجربه های شخصی خود در صورت رجوع به آن می تواند در ادامه مسیر زندگی به سلامت از آن عبور کند. تجربه ثابت کرده است محتوا و ارائه مطلوب نمایش های دینی همواره مورد استقبال قشرهای مختلف جامعه قرار گرفته است.
بر اساس این خبر خلاصه داستان و زمان پخش این آثار به شرح زیر است:
پناه آخر: نویسندگان: یاسمن شکرگزار، سوگند عباسی؛ کارگردان: مهدی نمینی مقدم، 12 قسمت، ساعت پخش:9:30 صبح
خلاصه داستان: طیبه عزتی زن متدین و نیکوکاری است که در دوازده روز اول محرم، مراسم عزاداری امام حسین ع را برگزار می کند. همسرش حاج کاظم مدتی پیش بر اثر تصادفی کشته شده و ...
فصل مشترک: نویسنده: سهیلا خدادادی، کارگردان: ایوب آقاخانی، 12 قسمت، ساعت پخش:12:30
خلاصه داستان: اردلان، فارغ التحصیل رشته فیلم سازی است. او برای شروع کار سوژه های مناسبی را پیدا می کند. عملکرد این جوان او را تبدیل به مستند سازی زبده و حرفه ای کرده است و...
سال‌های دور: نویسنده: سوگند عباسی، کارگردان: بهرام سروری نژاد، 12 قسمت، ساعت پخش: 10:30
خلاصه داستان: حاج آقا انصاری هیئتی و یکی از فرش فروشان قدیمی بازار است. دامادش حمید در حجره او مشغول به کار است و در نظر دارد با سرمایه حاج آقا خانه ی کلنگی را بسازد و...
گفتنی است: تمامی این آثار با هنرمندی بازیگران، تهیه کنندگان، صدابرداران و افکتورها ی اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به تازگی تهیه و تولید شده وهمزمان با فرا رسیدن ماه محرم، از رادیو نمایش و سایر شبکه های رادیویی به صورت همزمان پخش خواهد شد.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران