در حال بارگذاری ...
با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی

سعید اسدی مدیر امور بین‌الملل شد

با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی دکتر سعید اسدی مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی شد.

به گزارش ایران تئاتر مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی در حکمی سعید اسدی را به‌عنوان مدیر امور بین‌الملل این اداره کل منصوب کرد.
در متن این حکم آمده است:
جناب آقای دکتر سعید اسدی
با سلام
آنچه به‌عنوان ظرفیت‌های تئاتر کشور در تمامی ابعاد می‌شناسیم در کنار جمعیت جوان دانش‌آموخته‌ی فعالان تئاتر در سراسر ایران اسلامی، شرایط را بیش‌ازپیش برای حضور مؤثر تئاتر کشورمان در جهان فراهم کرده است.نظر به تعهد و تخصص جنابعالی به‌موجب این حکم به‌عنوان «مدیر امور بین‌الملل» منصوب می‌شوید.حمایت از حضور گروه‌های نمایشی کشور در مجامع و رویدادهای بین‌المللی، ارتقای تعامل با کشورهای منطقه به‌ویژه جغرافیای ایران فرهنگی، حمایت از فعالیت‌های بین‌المللی جشنواره‌ها، مؤسسات و انجمن‌های تخصصی داخل کشور و حمایت از معرفی ظرفیت‌های تئاتر کشور در تمامی ابعاد از طریق بهره‌مندی از تمامی امکانات با رویکردی غیرتصدی گرایانه از اهم فعالیت‌های جنابعالی در این جایگاه خواهد بود.امیدوارم با اتکال به خداوند، بهره‌گیری از ظرفیت‌های اداره کل هنرهای نمایشی و دیگر نهادهای مرتبط و همراهی هنرمندان عزیز در انجام امور موفق و مؤید باشید.
مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی

 

سعید اسدی، متولد 1352 در کرمانشاه، دانش‌آموخته تئاتر و سینما و مدرس دانشگاه‌، نمایشنامه‌نویس و پژوهشگر تئاتر است. وی دبیری دو دوره گذشته جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را نیز بر عهده داشته است.
مدیریت مرکز تئاتر مولوی دانشگاه تهران، عضویت در هیئت انتخاب سی‌امین جشنواره بین‌المللی فجر 1390، مدیریت گروه آموزشی نمایش دانشگاه سوره اصفهان، دبیر سرویس مقالات و ترجمه مجله صحنه، عضویت در شورای پژوهشی و انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی، داور چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، داور و بازخوان چندین دوره از جشنواره‌های ملی و بین‌المللی تئاتر فجر، سوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئاتر دانشگاهی و داور نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی جشنواره دانشگاهی، بخشی از فعالیت‌های اجرایی سعید اسدی است.
اسدی همچنین مقالات متعددی منتشر کرده ازجمله مقاله علمی پژوهشی «نشانه‌شناسی نام در نمایشنامه» در مجله هنرهای زیبا، مقاله علمی پژوهشی «درآمدی بر روایت‌شناسی نمایش با نگاهی به نظریه‌های متأخر روایت‌شناسی» در فصلنامه تئاتر، مقاله علمی پژوهشی «تکوین زیر میدان موج نوی تئاتر ایران» در مجله علوم اجتماعی دانشگاه تهران، «آسیب‌شناسی تئاتر دفاع مقدس» در مجله صحنه، «ون سان ونگوگ» در فصلنامه هنر و...
او راهنمایی ده‌ها پایان‌نامه دانشگاهی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد سینما و تئاتر را بر عهده داشته است.
نگارش نمایشنامه‌های «سرود دوباره کلات»، «تیره مثل سوءتفاهم»، «تجیر بلور»، «بزرگراه»، «لیبرو می‌خشکد»، «سایه‌ی دار بر دار»، فیلم‌نامه‌ی «بغض باویال»، «گیس‌های سوخته» و «نیمه تاریک ماه» و کارگردانی نمایش‌های «جزیره» اثر فوگارد، «سرود دوباره کلات»، «تکرار یک پرده» و فیلم‌های «تو برخوان و بر گوی با راستان»، «بازگشت» و «کافه»، از فعالیت‌های هنری اسدی است.

 




مطالب مرتبط

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

نظرات کاربران