در حال بارگذاری ...
در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با دبیر جشنواره سیاه بازی مازندران مطرح شد

مهدی شفیعی: نمایش‌های روحوضی وسیاه بازی باید احیا شود

محمد جونیان دبیر و مدیر اجرائی جشنواره سیاه بازی مازندارن روز گذشته در دیدار با مدیرکل هنرهای نمایشی جزئیات و برنامه‌های پیش روی این جشنواره را تشریح کرد.

به گزارش ایران تئاتر روز گذشته مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر هجدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی و مدیر امور جشنواره‌های اداره کل هنرهای نمایشی در جلسه‌ای با دبیر جشنواره سیاه بازی مازندران درباره اهمیت، اقدامات و برنامه‌های این جشنواره به گفت‌وگو نشستند.
جونیان در ابتدا گزارشی از روند برگزاری سومین دوره جشنواره سراسری نمایش‌های سنتی سیاه بازی که به میزبانی استان مازندران درشهرستان ساری برگزار شد را ارائه داده و از اهمیت و جایگاه نمایش سیاه بازی و ارتباط مردم با این گونه نمایش ها صحبت کرد.
وی از همکاری صمیمانه آقای شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی و همچنین داوود فتحعلی بیگی  دبیر دوره هجدهم جشنواره آیینی سنتی بخاطر حمایت ها و رهنمودهایشان در هر چه بهتر برگزار شدن این جشنواره تقدیر و تشکر کرده و با اشاره به حمایت شهردار ساری، دکتر عبوری و اعضا شورای اسلامی شهر ساری طی سه دوره برگزاری جشنواره، گفت: این عزیزان همواره یار و همراه ما بودند تا این رویداد مهم فرهنگی و هنری در مرکز مازندران به نحو احسن برگزار شود.
دبیر جشنواره سیاه بازی در ادامه گفت: یکی ازعزیزانی که دربرگزاری جشنواره کمک حال مابوده مدیرکل ارشاداسلامی مازندران دکترجاودانی بوده اند که ازبدو ورودایشان به استان، بعداز 7 سال توقف این جشنواره انگیزه مان چندین برابر شده و توانستیم این کاربزرگ را انجام بدهیم امیدواریم این حمایت ها همچنان ادامه داشته باشد.
در ادامه مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی ضمن تشکر از برگزار کنندگان این جشنواره به ویژه دبیر آن گفت: استان مازندران از پتانسیل خوبی در این زمینه برخورداراست و خوشحالیم که طی سه دوره از برگزاری جشنواره سیاه بازی الحمدالله حرکتی درکشوربوجود آمده که هنرمندان وپیشکسوتان نمایش‌های روحوضی وسیاه بازی به انگیزه این جشنواره دورهم جمع شده تا این هنرمردمی و ایرانی زنده بماند.
مدیرکل  هنرهای نمایشی با اشاره به اهمیت و جایگاه نمایش‌های آئینی و سنتی به ویژه سیاه بازی گفت: اینگونه نمایش ها بخاطر مردمی بودن در بین آحاد مردم جایگاه ویژه ای داشته اند که باید باتولید آثارنمایشى کیفى و مبتنى بر اصول نمایشهاى ایرانى ودر نظر گرفتن شئون اخلاقى  احیا شود.
 مدیرکل هنرهاى نمایشی درپایان برای هرچه بهتربرگزارشدن چهارمین جشنواره سیاه بازی درمازندران پیشنهادشورای سیاستگذاری این جشنواره راداد که مقرر شد جلسه‌این شورا با حضورمدیرکل هنرهاى نمایشی اقای دکترفتحعلی بیگی، مدیرکل فرهنگ وارشاداسلامی استان ومدیران ارشد استان مازندران درساری برگزارشود.
درادامه این جلسه اقایان داودفتحعلی بیگی وحاجیان ضمن استقبال ازاین جشنواره پیشنهادات خود را ارائه دادند که قرارشد از سوى دبیرخانه چهارمین جشنواره دراستان مازندران پیگیری شود.
ازپیشنهادات اصلى این نشست برگزارى مسابقه نمایشنامه نویسی بامضمون سیاه بازی بود که مقرر شد ازسوى دبیرخانه جشنواره طرح و فراخوان این مسابقه آماده و اعلام گردد.

 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است
گفت‌و‌گوی نوروزی با پیشکسوت تئاتر و سیاه بازی مازندران

محمد جونیان: وظیفه هنرمندان ایجاد نشاط اجتماعی است

محمد جونیان، هنرمند پیشکسوت سیاه بازی استان مازندران بر این باور است که هنرمندان که حس زیبایی دارند و باید این حس زیبا را به مردم انتقال بدهند و این جزئی از وظایف ذاتی هنرمندان است که باید شادی و نشاط را بین مردم ببرند و با تمام مشکلاتی که در سرراه خود دارند، آن‌ها را امیدوار ...

|

نظرات کاربران