در حال بارگذاری ...
در محوطه پارک ملت

روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» روی صحنه می‌رود

نمایش ترکیبی «عاشورا بدون مرز» به نویسندگی و کارگردانی سید مرتضی دارابی در قالب روضه نمایش از ۳۱ شهریور تا ۶ مهرماه در سالن طراحی شده محوطه پارک ملت روی صحنه رفته است.

به گزارش دریافتی ایران تئاتر، نمایش ترکیبی «عاشورا بدون مرز» ویژه ماه محرم در نمایشگاه رهروان عاشورا واقع در پارک ملت در حال اجراست.
سید مرتضی دارابی، نویسنده و کارگردان روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» درخصوص تولید این اثرنمایشی گفت: با توجه به پیشنهادی که در مورد اجرای یک طرح نمایشی ویژه یک نمایشگاه با موضوع عاشورا ترتیب داده شد، ابتدا اتودهای اولیه و طرح اولیه نمایش و تعریف پلان های نمایش مشخص شد که پس از آن طرح کامل نمایش نگارش و نهایی شد.
کارگردان روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» در مورد اجرای این نمایش ادامه داد: تمام تلاش گروه تولید بر این بود که روایت تمامی قاب های در نظر گرفته شده در این نمایش بر اساس اسناد معتبر و مقاتل مورد تأیید تهیه و در نظر گرفته شود و پس از‌ آن انتخاب و ترکیب صداهای مناسب با توجه به نهایی شدن هر پلان به انجام رسید.
دارابی به ویژگی این نمایش ترکیبی اشاره کرد و گفت: از ویژگی های این نمایش زمان اجرای آن است که مخاطب در یک  زمان کوتاه 15 دقیقه ای  بخش هایی از جریان حادثه عظیم عاشورا از لحظه ورود حضرت امام حسین علیه السلام به کربلا تا زمان اسارت اهل بیت علیه السلام و نهایتا پیوند نمایش به پیاده‌روی اربعین که پایان بخش این روضه نمایش است نظاره گر آن خواهد بود.
کارگردان روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» درخصوص ترکیب بازیگران این نمایش هم توضیح داد و گفت: تعداد 12 نفر بازیگر این نمایش هستند و همراه با تعریف میزانس های مشخص  ایفاگر نقش های خود هستند.
وی ادامه داد: نکته بسیار مهم استفاده از صداهای روضه مداحان به عنوان روایت هر بخش (پلان) در این نمایش ترکیبی است که مخاطب را در زمان کوتاهی درگیر جریان حادثه عاشورا می کند و از طرفی همراهی و ترکیب نور، صدا و حرکات فرم توانسته نظر مخاطبان این اثر نمایشی را به خود جلب کند.
دارابی در پایان ابراز امیدواری کرد که با توجه به موضوع این اثر نمایشی که به حادثه عاشورا پرداخته، می تواند با حمایت مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در قالب تئاتر بچه های مسجد در دو ماه محرم و صفر و همچنین ایام اربعین در مسیر پیاده روی زائران سید الشهداء برای مخاطبان به روی صحنه برود.
روضه نمایش «عاشورا بدون مرز» تا 6 مهرماه از ساعت ۱۶ تا ۱۹:۳۰ در چهار سئانس در سالن احداث شده در محوطه اصلی پارک ملت تهران برای مخاطبان اجرا می شود و ورود برای علاقمندان رایگان است.

 




نظرات کاربران