در حال بارگذاری ...
تا 21 مهرماه

«گرترود-روح پدر هملت»  در مولوی کوچک به صحنه می رود

نمایش «گرترود-روح پدر هملت» (Hamlet Abstract) به کارگردانی سیدمیثم مطهری در سالن کوچک تالار مولوی به صحنه می رود.

به گزارش ایران تئاتر نمایش «گرترود-روح پدر هملت» (Hamlet Abstract)به نویسندگی و کارگردانی سیدمیثم مطهری که قسمتهایی از آن پیش از این در دانشگاه تربیت مدرس در سال 1389 به اجرا رفته بود، برای اولین بار به صورت کامل و بازنویسی شده، از هفته آخر شهریور ماه  در سالن کوچک تالار مولوی روی صحنه می رود. 

گرترود-روح پدر هملت، برداشتی آزاد از هملت شکسپیر است که با چرخاندن زاویه دید به سمت مادر هملت، روایت اصلی را با تاثیرگذاری او بیان می کند. این نمایش سیر لگام زدن به تقلاهای هملت در جهت شناسایی علت قتل پدرش، توسط گرترود را به نمایش می گذارد.

طناز تهرانی، بهنام حسن پور، لطف الله کارگری آریان، بهنام آرام، شمیسا اسدی در این نمایش بازی می کنند. طراحی لباس نمایش که به طور خاص برای این نمایش دوخته شده است را عدیله سعادت حسینیان انجام داده است.

میثم مطهری، که به تازگی به عنوان دانشجوی نمونه دانشگاه تهران رتبه اول رشته هنر برگزیده شد، و پیش از این با دفاع از رساله خود در رشته مطالعات تئاتر به درجه دکترا نائل گردید؛ فارغ از سوابق پژوهشی، سابقه بازی در سریال تلویزیونی «رویای نمناک»(تولید شبکه استانی)، کارگردانی «حکایت آقا هاشم خلخالی نوشته میرزا اقا تبریزی»، کارگردانی نمایش «ایرانیان نوشته اشیل»، نویسندگی و کارگردانی نمایش «تراخم»، مدیرصحنه و مترجم در نمایش «دژاوو» کار مشترک ایران (دانشگاه تربیت مدرس) و آلمان (دانشگاه اسنابروک و لینکن)، و دستیار کارگردان در نمایش «خدادر التونا حرف می زند» را دارد.

این نمایش  تا بیست و یکم مهر در سالن کوچک مرکز تئاتر مولوی واقع در خیابان 16 آذر هرروز به جز شنبه ها ساعت 18 به مدت 65 دقیقه به صحنه می‌‌ رود. (با توجه به ایام عزاداری ماه محرم از ششم تا یازدهم مهرماه، نمایش به صحنه نخواهد رفت) هزینه بلیط برای اعضای خانه تئاتر و همچنین دانشجویان ۶۰درصد تخفیف از گیشه لحاظ می گردد.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران