در حال بارگذاری ...
از سوی روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران

فراخوان جشنواره نمایشنامه‌نویسی صنعت نفت منتشر شد

فراخوان چهارمین جشنواره نمایشنامه‌نویسی صنعت از سوی روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر روابط عمومی شرکت پایانه های نفتی ایران به دنبال برگزاری سه دوره‌ی پیشین جشنواره و تولید بیش از صد نمایشنامه‌ی تخصصی در حوزه‌ی صنعت نفت، چاپ و انتشار دو مجموعه کتاب حاوی آثار برگزیده‌ی دوره‌های قبل، نمایشنامه خوانی و اجرای آثار منتخب، در جهت تداوم این رویداد مهم فرهنگی- هنری و بهره‌گیری از تمامی توانمندی‌های موجود در ایران اسلامی عزیز، بمنظور برگزاری چهارمین دوره،از تمامی هنرمندان و نمایشنامه نویسان ایرانی دعوت بعمل می آورد تا در زمینه های پیشنهادی زیر آثار خود را جهت ارزیابی به نشانی oilplaywritting@gmail.com ارسال نمایند.
-    اهمیت و نقش اساسی صنعت نفت در اعتلای شعار  اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال
-    مقاومت و خلق حماسه از سوی کارکنان صنعت نفت در هشت سال دفاع مقدس
-    فرهنگ سازی صحیح بر پایه اشتغال زایی صنعت نفت در مناطق نفت خیز
-    پایداری مردم ساکن در کنار تاسیسات نفتی در مقابله با تهاجم دشمن
-    مصرف صحیح انرژی و صیانت و حفظ منابع نفتی برای آیندگان کشور
-    معرفی جاذبه های جهانگردی و زیست محیطی در مناطق نفت خیز
-    کارکنان صنعت نفت و تاثیرات آنها در پیروزی انقلاب اسلامی
-    شرح حال زندگی چهره های تاثیرگذار در حوزه صنعت نفت
-    نقش صنعت نفت در اعتلای فرهنگ و ادبیات کشور
-    توسعه پایدار محلی در مناطق نفت خیز
-    ملی شدن صنعت نفت
قوانین و زمان بندی جشنواره:

1-    نمایشنامه های ارسالی می بایست تاکنون هیچگونه اجرای صحنه ای، خیابانی، میدانی، نمایشنامه خوانی و... نداشته باشند. همچنین از ارسال متون چاپ شده خودداری شود.
2-     بررسی های بعمل آمده نشان می دهد، در دوره‌های قبل، برخی از نمایشنامه ها بستر مناسب جهت شکوفایی، رشد و رسیدن به حد مطلوب را داشته اند. لذا دبیرخانه جشنواره برای دریافت اینگونه آثار مشروط به اینکه مجددا توسط نویسنده بررسی و بازنویسی شده باشد، منعی ندارد. پس لازم است نویسنده بطور حتم، هنگام ارسال چنین آثاری، این موضوع را در صفحه ی اول نمایشنامه خود یادآور شود. (بدیهی است این دسته از آثار می بایست بطور حتم بند 1 را رعایت نمایند و قاعدتاَ این استثناء شامل برگزیده ها ی دوره‌های پیشین جشنواره نخواهد شد. _ در همین راستا بعضاً مشاهده می گردد نویسنده، اثر یا آثار ارسالی در دوره‌های قبلی را تنها با تغییر نام نمایشنامه و یا گاهاَ با تغییر همزمان نام نمایشنامه و نام نویسنده و مواردی از این قبیل، مجدداَ ارسال می نماید. لذا خواهشمندیم از ارسال چنین نمایشنامه هایی نیز خودداری گردد. _)

3-    متقاضیان در اقتباس از نمایشنامه ها، رمان ها، داستان ها، خاطره های مکتوب، شفاهی و ... آزادند، لذا نویسنده باید به طور قطع نام اثر اقتباس شده را قید کند.
4-    آثاری که از نظر هیات داوران شرایط لازم برای چاپ را داشته باشند، از سوی دبیرخانه جشنواره در یک مجموعه منتشر خواهند شد.
5-    هر متقاضی حداکثر مجاز به ارسال سه اثر در این جشنواره می باشد.
6-    متقاضیان می بایست تقاضای حضور، خلاصه اثر، بیوگرافی، آدرس محل سکونت، شماره تماس و یک قطعه عکس را همزمان با ارایه متن، به نشانی الکترونیکی دبیرخانه ارسال نماید.
7-    آخرین زمان دریافت متون 15 دی 1396 می باشد. (این تاریخ غیر قابل تمدید است.)
8-    زمان اعلام نتایج و اهداء جوایز، بهمن ماه 1396 (دهه ی فجر) می باشد.


تذکر:
توجه به این نکته ضروری است که این جشنواره مختص به موضوع صنعت نفت می باشد، لذا از تمامی هنرمندان تقاضا داریم که تنها آثاری را به جشنواره ارسال نمایند که به موضوع صنعت نفت مرتبط باشد و از ارسال متون غیر مرتبط خودداری نمایند.

نحوه ارسال آثار:
به منظور همکاری با نویسندگان و سهولت در ارسال متن ها، بدینوسیله اعلام می گردد که متقاضیان فایل word و pdf (هر دو فایل) اثر خود را به نشانی oilplaywritting@gmail.com ارسال نمایند و در صورت عدم دریافت پاسخ وصول اثر پس از گذشت مدت 72 ساعت، حتما با دبیرخانه تماس گرفته و اطلاع رسانی نمایند. (دبیرخانه جشنواره تنها آثاری را جهت بررسی در اختیار هیات داوران قرار می دهد که از طریق آدرس الکترونیکی یادشده دریافت شده باشد. پس خواهشمندیم از ارسال آثار به هر طریق دیگر، خودداری گردد.)

جوایز:
به آثار برگزیده بنا به تشخیص و صلاحدید هیات داوران تندیس جشنواره، دیپلم افتخار، لوح تقدیر و هدایای نقدی به شرح زیر اهداء خواهد شد:
رتبه اول‏: 40 میلیون ریال
رتبه دوم: 30 میلیون ریال
رتبه سوم: 20 میلیون ریال
علاوه بر موارد فوق در صورتی که هیات داوران اثر یا آثاری را شایسته تقدیر بداند، به هر اثر انتخابی مبلغ 10 میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می گیرد.

راه های ارتباطی با دبیرخانه جشنواره:

پست الکترونیک دبیرخانه جشنواره: oilplaywritting@gmail.com
آدرس سایت: www.iotco.ir
کانال تلگرام: @ oilplaywritting
تلفن تماس: 09366019091




نظرات کاربران