در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش های سالن های خصوصی

پاییز شاهد رقابت سالن های خصوصی می شود

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های شهرزاد و پالیزدر جذب نمایش ها نسبت به هفته های گذشته موفق نبودند و در عوض سالن های پایتخت و تئاتر مستقل با نمایش های تازه ای از تئاتر دوستان میزبانی می کنند.

به گزارش ایران تئاتر، عزادار بودن مردم در ماه محرم و آغاز فصل پاییز سبب آن شده تا نمایش های سالن های خصوصی شهرزاد و پالیز نسبت به هفته های گذشته کاهش داشته و تئاتر مشایخی هیچ نمایشی را برای عرضه نداشته باشد. این موضوع از طرفی سبب آن شده تا سالن هایی همچون تئاتر مستقل و پایتخت که از مدت ها قبل برنامه ریزی برای این فصل تدارک دیده بودند، با تبلیغات گسترده و نمایش های تازه به میدان آیند و از این فرصت نهایت استفاده را ببرند. در متن پیش رو نمایش هایی که در هفته دوم مهر ماه میهمان سالن های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می کنیم.

 

کاهش نمایش ها در شهرزاد

نمایش «کوکوی کبوتران حرم» به نویسندگی علی‌رضا نادری و با کارگردانی افسانه ماهیان از ساعت 19 پنجشنبه 13 مهرماه در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می رود. مرضیه بدرقه، بهناز جعفری، ناهید مسلمی، مسیح کاظمی، عاطفه رضوی، فروغ قجابگلی، مرضیه وفامهر، یلدا عباسی، فرزانه سهیلی، گیتی قاسمی، شقایق دهقان، شیدا خلیق و با صدای امیر جعفری بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت بهایی از 30 تا 45 هزار تومان بر اساس مکان صندلی مورد نظر بلیط آن را خریداری کنند.

 

نمایش «خورشید های همیشه» به نویسندگی بهاره رهنما، علی رادی، زهرا اسماعیل‌زاده و با کارگردانی بهاره رهنما از ساعت 21:30 پنجشنبه 13 مهرماه میزبان تئاتر دوستان در سالن سه پردیس تئاتر شهرزاد می شود و تا 25 آبان ماه در صحنه این سالن به نمایش گذاشته می شود. اکرم محمدی و بهاره رهنما بازیگرانی هستند که در این نمایش یک ساعته به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 40 هزار تومان تایین شده است.

 

همچنین نمایش «پچ پچه های پشت خط نبرد» نام نمایش سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد بوده که از چهارشنبه 25 مرداد ماه نمایش خود را در این سالن آغاز کرده است. این نمایش به نویسندگی علیرضا نادری، با کارگردانی اشکان خیل نژاد و با بازی محمد اشکان‌فر، سینا بالاهنگ، حمید رحیمی، کیوان ساکت‌اف، محمدهادی عطایی، مهدی فریضه، امیراحمد قزوینی، نوید محمدزاده تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 22:30 برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر براساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 40 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

سه نمایش تازه در باران

نمایش «قند خون» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج که در ماه گذشته در پلاتو اجرا تئاتر شهر به صحنه رفته بود، از ساعت 17 پنجشنبه هفته پیش رو اجرای خود را در تئاتر باران آغاز کرده و تا پایان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: کام کارگرای کارخونه‏ قند تلخه، یه مرد پیدا نمی‌شه به دادشون برسه؟ اگه خوب گوش کنی آه بلند کارگرای کارخونه‌ی ارج و داروگر هم می‌‏شنوی... . الهام شعبانی، ارسطو خوش‌رزم، پریا وزیری بازیگرانی هستند که در این نمایش 1 ساعته به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر هنوز مشخص نشده است.

 

نمایش «آتن مسکو» به کارگردانی امیر حسین روح نیا از چهارشنبه 12 مهر ماه در تئاتر باران به صحنه می رود. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: الگا و ماشا دو خواهر اهل مسکو هستن که مدتها قبل برای داشتن زندگی بهتر به آتن مهاجرت کرده‌اند و حالا چند وقت است که با هم قطع رابطه کرده‌اند، ولی با آمدن ایرنا، خواهر کوچکترشان از مسکو، زندگی آنها دستخوش تغییرات اساسی می‌شود و سوءظن‌ها و سوء‌تفاهم‌هایی بین سه خواهر ایجاد می‌شود که باعث روشن شدن حقایقی از زندگی هر کدام می‌ شود... . این نمایش با بازی پرستو کرمی، الهه پورجمشید، آیلار نوشهری تا 16 آبان هرشب ساعت 19 به مدت 75 دقیقه در تئاتر باران به اجرا گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

همچنین نمایش «کمپرا چیکو» به نویسندگی علی‌محمد رحیمی و با کارگردانی پرنیا قناتی از ساعت 21 سه شنبه 11 مهرماه در تئاتر باران به صحنه رفته و تا 16 آبان نیز به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: در قصری که در میان باتلاق محصور است افرادی زندگی می کنند که برای گذران خود به تجارت کودکان مشغولند هرچند این تجارت پولساز همه افراد این قصر را وسوسه می کند تا سهم بیشتری از آن به دست بیاورند... . محمدرضا ایمانیان، فرزانه رضایی، نیلوفر صمدی، میلاد فرج‌زاده، ماه‌گل کرامتی، نوش‌آفرین کیها، علی هیهاوند، هامون هوشیار، علیرضا یزدانی، حسین ابراهیمی، مهیار بیگی، علی پسیانی، پوریا حیاتی، شهرزاد عاشوری، تقی علی‌آبادی، یاسمین فراهانی، فرناز مؤیدی بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان تایین شده است.

 

پالیز با دو نمایش همه را متعجب کرد!

نمایش «زبان تمشک های وحشی» به نویسندگی نغمه ثمینی و با کارگردانی شیوا مسعودی که از ساعت 18:45 دوشنبه 9 مرداد ماه در سالن 1 تماشاخانه پالیز به صحنه رفته، چهارشنبه 14 مهرماه به نمایش خود در این سالن خاتمه می دهد. در خلاصه داستان این اثر آمده است: زن و شوهری در راه شمال هستند تا مدارک خود را از مادر در شمال بگیرند و از هم جدا شوند... .صابر ابر، علی شادمان، الهام کردا بازیگرانی هستند که در این نمایش 80 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 40 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «دریبل» به نویسندگی داریوش علیزاده و با کارگردانی سعید دشتی نام اثریست که از پنجشنبه 13 مهرماه در سالن 2 تئاتر پالیز به صحنه می رود. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: پیش‌بردن و عبوردادن خود از کنار دیگران، به‌آهستگی و با استفاده از مهارت‌های شخصی، برای فرار کردن از شرایط اجباری و رسیدن به اهداف فردی... . این نمایش با بازی صحرا اسدالهی، رایکا ابراهیمی، نادر فلاح، داریوش علیزاده، پریچهر قنبری، نیما شعبان نژاد، پوریا شکیبایی تا پایان ماه جاری هرشب ساعت 21 به مدت 75 دقیقه برای تئاتر دوستان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. بهای بلیط این اثر 35 هزار تومان تایین شده است.

 

مستقل در اوج قدرت

رپرتوآر «عصر تجربه» نام پروژه تازه تئاتر مستقل تهران بوده که از 1 شهریور ماه آغاز شده و تا پایان آبان ماه ادامه پیدا می کند. در این پروژه تئاتر مستقل با هدف حمایت از نمایش های جوانان 5 نمایش از آنها را دعوت کرده تا به صورت کاملا رایگان در این سالن رنگ صحنه ببینند. تا به این صورت تماشاگر با گونه‌ای بسیار جسور و باکیفیت از تئاتر مواجه شود که مسئله‌اش فقط هنر تئاتر بوده و مسئله اقتصادی در جایگاه پایین تری قرار دارد. نمایش «۱۹۷۸» به کارگردانی محمد شجاعی، نمایش «کوریولانوس» به کارگردانی حامد اصغرزاده، نمایش «قضیه» به کارگردانی سجاد امیر مجاهدی، نمایش «در باب ماراساد» به کارگردانی حسام لک و  نمایش «مورچه ها» به کارگردانی علی مسعودی نمایش های دعوت شده به این رپرتوآر هستند، که هر کدام براساس جدول ارائه شده از طرف تئاتر مستقل که در سایت تیوال موجود است، در سانس اول این سالن به نمایش گذاشته می شوند.

 

نمایش «کروکی» به نویسندگی و کارگردانی مجتبی احمدی از ساعت 17:30 چهارشنبه 12 مهرماه در تئاتر مستقل تهران به صحنه رفته و تا پایان ماه جاری به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: کروکی داستان زندگی مردی است که به علامت سوال‌هایی در زندگی‌اش رسیده و اتفاقات زندگی‌اش را در برخورد با خودش به چالش می‌کشد... . سعید چنگیزیان ( به صورت حضوری) و ژیلا صادقی، سپند امیرسلیمانى، الهام کردا (به صورت ویدئویی) بازیگرانی هستند که در این نمایش 45 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 35 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «اپراتور نسل چهارم» به نویسندگی و کارگردانی باقر سروش از ساعت 19 چهارشنبه 12 مهرماه میزبان مخاطبان در تئاتر مستقل شده و تا 30 آبان ماه به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. بهاره رهنما، امیرمهدی ژوله، شهروز دل‌افکار، نسیم اسدپور بازیگرانی هستند که در این نمایش 70 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 35، 40 و 45 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش «این یک پیپ نیست» نام اثریست به نویسندگی و کارگردانی سید محمد مساوات که از ساعت 20:45 چهارشنبه 12 مهرماه در تئاتر مستقل به صحنه می رود. این نمایش با بازی محمد علی محمدی، رومینا مؤمنی، ابراهیم نائیج، میلاد آریافر، حسین منفرد، علی حسین زاده تا 12 آبان هرشب به غیر از شنبه ها برای مخاطبان در این سالن به نمایش گذاشته می شود. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 30 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.

 

پایتخت میزبان 3 نمایش تازه است

نمایش «عروسان» به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی از ساعت 19 چهارشنبه 5 مهرماه اجرای خود را در تئاتر پایتخت آغاز کرده و تا 20 مهر از تئاتر دوستان در این سالن میزبانی می کند. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: یه جنایتکار همیشه یه جنایتکاره. حتی اگه تنش بوی پرتقال بده... . نازنین بابایی، بورژین عبدالرزاقى، نرگس نیک‌سیرت، سارابانکى، مینا دلشاد، علیرضا عباسی، گیوک ربیعی، حامدنوبخت، علیرضا میرزامحمدعلی، تینا اسدی، مهرداد سنجابی، ساناز اقتصادراد، مریم سعیدی، کاوه اسکانی، کیمیا خلج، نوید صبوری بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 25 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «پنجره کوخ» به نویسندگی بابک جاویدی و با کارگردانی مجید پور عزیزیان از ساعت 17:15 یکشنبه 16 مهرماه به تئاتر پایتخت رفته و تا 2 آبان به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: خانه‌ای کوچک مشرف به وهم، راز، گمان‌ها و اتوبانی بزرگ. پنجره‌ای که مرزی است میان دو دنیای موازیه مقطع... . مجید تیزرو، وجیهه لاریجانی، لیلا جوادی هستیان، مرتضی جرائی، ستایش شوشتری و عماد زارعی  بازیگرانی هستند که در این نمایش 60 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر بر اساس مکان صندلی مورد نظر 30 و 35 هزار تومان تایین شده است.

 

نمایش «مرد بالشی» به کارگردانی سیاوش اسد از ساعت 21 یکشنبه 16 مهرماه در مجموعه تئاتر پایتخت به صحنه رفته و تا 12 آبان به نمایش خود در این سالن ادامه می دهد. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: در شهر قتل هایی اتفاق میفتد که طبق داستانهای یک نویسنده است و کاراگاهها در جستجو قاتل یا قاتلین هستند... . ساناز سماواتی، کیارش حقگو، بهنام سرلک، ترانه ولدیان، غزل مردی، سیاوش اسد و پرهام رادش، پریسا زند باف، تمیم سعیدی، پرتو ربیعی، خشایار راد شهیدی بازیگران و فرم کارانی هستند که در این نمایش 90 دقیقه ای به ایفای نقش می پردازند. بهای بلیط این اثر 30 هزار تومان در نظر گرفته شده است.

 

دا؛ جایی که تئاتر شر به صحنه می رود

نمایش «تئاتر شر» نام اثریست که نویسندگی و کارگردانی آن را مهدی کوشکی برعهده داشته است. «تئاتر شر» از ساعت 21 پنجشنبه هفته پیش رو میزبان تئاتر دوستان در خانه نمایش دا شده و تنها تا 20 مهرماه در این سالن به نمایش گذاشته می شود. در خلاصه داستان این اثر این طور آمده است: تا حالا زمان تو را با خودش برده؟... . امیر باباشهابی، پویا جوداریان، سامان قهرمانی، مهدی کوشکی، دریا یاسری بازیگرانی هستند که در این نمایش به ایفای نقش می پردازند. علاقمندان به تماشای این اثر می توانند با پرداخت 25 هزار تومان بلیط آن را خریداری کنند.




نظرات کاربران