در حال بارگذاری ...
مصطفی کوشکی از تولیدات تئاتر مستقل تهران گفت:

در «اپراتور نسل چهارم» دغدغه محتوا داریم

مصطفی کوشکی درباره نمایش «اپراتور نسل چهارم» که از تولیدات تازه تئاتر مستقل تهران است گفت:در اثر نمایشی تازه‌مان دغدغه محتوا داریم.

به گزارش ایران تئاتر  مصطفی کوشکی، مشاور کارگردان و تهیه‌کننده نمایش «اپراتور نسل چهارم» در خصوص تولید تازه تئاتر مستقل تهران گفت: تولیدات تازه تئاتر مستقل تهران از حدود 1.5 سال پیش آغازشده و تاکنون چهار اثر «باد شیشه را می‌لرزاند»، «رویای یک‌شب نیمه تابستان»، «رومئو و ژولیت» و «اپراتور نسل چهارم» که بزودی روی صحنه می‌رود را تولید کرده است.
وی افزود: تولیدات تئاتر مستقل تهران توسط عوامل و گروه نمایشی این مجموعه تولید می‌شود. البته یکسری اجراهای بیرون از مجموعه هم هستند که فقط از سالن تئاتر مستقل تهران برای اجرای کارهای خود استفاده می‌کنند.
کوشکی ادامه داد: هر تولید تازه تئاتر مستقل تهران برآمده از یک دغدغه است. به‌عنوان نمونه در «رویای یک‌شب نیمه تابستان»، «رومئو و ژولیت» دغدغه فرم داشتیم ولی در اثر نمایشی تازه‌مان «اپراتور نسل چهارم» دغدغه محتوا داریم. شکل انجام کار هم به این صورت بود که ما از باقرسروش که نویسنده گروه نمایشی ما هستند خواستیم که این نمایشنامه را که نوشته خودشان هم هست کارگردانی کنند.
این کارگردان باسابقه تئاتر اضافه کرد: اپراتور نسل چهارم به‌ظاهر یک قصه اجتماعی دارد ولی در کنار آن دارای معنایی است که این قصه را ریشه‌دار و معنادار می‌کند و به نمایشنامه بار سیاسی و اجتماعی هم می‌دهد و عمق آن را بیشتر می‌کند. اپراتور نسل چهارم نگاهی به گذشته تاریخی نسل ما بخصوص دهه شصتی‌ها دارد. به‌طورکلی قصه نمایشنامه موضوعی است که بسیاری از خانواده‌ها امروز با آن درگیرند و با خودش یک دنیا حرف دارد و اینطورنیست که فقط یک داستان معمولی را روایت کند.
تهیه‌کننده نمایش اپراتورنسل چهارم در پایان در خصوص انتخاب بازیگران نمایش گفت: با وجود اینکه ممکن است بسیاری امیرمهدی ژوله و بهاره رهنما را با نقش های طنز بشناسند ولی این نمایش اصلا کمدی نیست و کاملا تراژیک است البته لحن کمدی دارد ولی یک نمایش طنز و کمدی نیست.
نمایش «اپراتور نسل چهارم» به کارگردانی باقر سروش و با حضور بازیگرانی چون امیرمهدی ژوله، بهاره رهنما، شهروز دل افکار، نسیم اسدپور، یاسمن بهوندی و دانیال شاهسون از دوازدهم مهرماه اجرا می‌شود.
نویسندگی و کارگردانی این نمایش را باقر سروش و مشاور کارگردانی آن را مصطفی کوشکی برعهده دارد.
سایر عوامل این اثر عبارتند از: حسن جودکی، مدیرتولید، علی اصغر کوزه گر، طراح نور، مصطفا مرادیان، طراح صحنه، سمانه احمدی مطلق، طراح لباس، مهدی طالقانی، طراح گرافیک، راضیه کوشکی، وحید قادری، طراح ویدئو، میثم انتظاری، دستیار کارگردان و برنامه ریز، الناز شهبازی، منشی صحنه، علی عبدی مدیر صحنه، محمد جودکی دستیار صحنه، سارا فرجی روابط عمومی و کافه مستقل، تبلیغات وتئاتر مستقل تهران تهیه‌کننده.
«اپراتور نسل چهارم» از 12 مهرماه هرشب ساعت 19 در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود. علاقمندان به تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه کنند.

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران