در حال بارگذاری ...
در نشست خبری با حضور مجید رجبی معمار مطرح شد:

فروش بیش از سه میلیارد تومان در سال برای تماشاخانه ایرانشهر

نشست خبری مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و رییس تماشاخانه ایرانشهر عصر روز یکشنبه ۶ خرداد با حضور خبرنگاران تخصصی حوزه هنرهای نمایشی در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر مهمترین پرسش خبرنگاران در این نشست خبری در خصوص جدول اجراهای یک‌ساله تماشاخانه ایرانشهر، تغییرات ناگهانی در این جدول ، حضور آثاری که در لیست رزرو تماشاخانه قرار ندارند، حضور آثار تکراری و اجرا شده در سالن های دیگر تئاتری در تماشاخانه ایرانشهر، رعایت نکردن قانون کف فروش برای برخی آثار نمایشی، حضور آثاری برای اجرا در مجموعه که دارای سلبریتی ها هستند و نحوه تصمیم گیری شورا بود.
مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان و رئیس تماشاخانه ایرانشهر گفت: ۳۸ سال است که مدیر فرهنگی هستم. در زمان حضورم در خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر، جمع پنج نفره ای را برای تئاتر انتخاب کردم که اصلی ترین مشاور من در این انتخاب ها آقای فرهاد مهندس پور بود.
وی تأکید کرد: بنده در رابطه با تئاتر هیچ ادعایی ندارم. حتی یک نمایش در تماشاخانه ایرانشهر بدون تأیید و تصویب شورای سیاستگذاری تماشاخانه، انتخاب نشده است. حرف این شورا برای من حجت است. ما نسبت به دوره های گذشته نه افت مخاطب داشتیم و نه افت فروش.
رییس شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه برخی هنرمندان در فاصله ای نزدیک به نوبت اجرای خود اعلام انصراف می کنند، افزود: وقتی کاری انصراف می‌دهد ما به دنبال آثار حاضر در لیست رزرو می رویم و وقتی آن کارها هم آمادگی لازم برای تمرین و اجرای اثرشان را در مدت زمانی کم ندارند، به سراغ انتخاب آثاری می رویم که حتی در لیست رزرو هم نبوده اند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: اینکه ما به تنظیم جدولی یک‌ساله برای اجراهای تماشاخانه ایرانشهر رسیده ایم، اتفاق خوبی است که کمتر در تئاتر ایران رخ می‌دهد. اگر این جدول را نداشته باشیم اتفاق بهتری رخ می‌دهد؟ باید دید که تماشاخانه ایرانشهر را با کدام مجموعه تئاتری مقایسه می کنید؟ ما با توجه به ظرفیت و توانی که تماشاخانه ایرانشهر دارد، برای آن برنامه ریزی می کنیم.
رییس تماشاخانه ایرانشهر در بخش دیگری از این نشست به ارائه توضیحاتی در خصوص چرایی حذف سهم ۲۰ درصدی تماشاخانه ایرانشهر از فروش آثار نمایشی و بازگشت مجدد این درصد پرداخت و دلیل عمده آن را نبود حمایت مالی از خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر ذکر کرد و اینکه این ۲ مجموعه در تأمین هزینه ها خودکفا هستند.
در بخش دیگری از این نشست نیز مسلم برزگرزاده مدیر امور مالی خانه هنرمندان ایران و تماشاخانه ایرانشهر به ذکر آمار فروش تماشاخانه ایرانشهر طی سال های ۹۳ تا ۹۶ پرداخت و گفت: این تماشاخانه تئاتری در سال ۹۳ فروش ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی داشت که در سال ۹۴ این فروش به مبلغ ۱ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومانی رسید. در سال ۹۵ و ۹۶ فروش گیشه این تماشاخانه در هر سال مبلغ ۳ میلیارد تومان بوده است.
وی در پایان با اشاره به اینکه فروش بلیت آثار تماشاخانه ایرانشهر به دلیل حذف سهم ۲۰ درصدی مجموعه از فروش آثار نمایشی به صورت انحصاری در اختیار یک سایت فروش قرار گرفته بود، اظهار کرد: ما برای تأمین بخشی از هزینه ها این کار را انجام دادیم ولی با بازگشت این سهم ۲۰ درصدی، از سال جاری دیگر فروش بلیت آثار تماشاخانه به صورت انحصاری نیست.
بخش عمده ای از این نشست به بحث میان خبرنگاران و رئیس تماشاخانه ایرانشهر درباره موضوعات مطرح شده سپری شد و اینکه دبیر شورای سیاستگذاری مجموعه باید پاسخگوی اصحاب رسانه باشد.

 




مطالب مرتبط

به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود
به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود

«اسب قاتلین»، اثر نمایشی گروه تئاتر اردی‌بهشت شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی به مدت یک هفته با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران خواهد بود.

|

گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد
گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد

امیر خواجه میرکی‌پور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر می‌گوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسن‌ها، بازی‌ها و دیالوگ‌ها مهندسی شده و بیش از اینکه به گیشه فکر کند به احترام تماشاگر تولید شده است.

|

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نظرات کاربران