در حال بارگذاری ...
در تماشاخانه ایرانشهر اتفاق می افتد

امیر دژاکام به علی نصیریان ادای دین می کند

امیر دژاکام این روزها در حال تمرین نمایش "نیلوفر و نفت" است که با الهام از نمایشنامه "بلبل سرگشته" علی نصیریان، برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده می شود.

به گزارش ایران تئاتر امیر دژاکام که بهار امسال "صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی" را در تالار حافظ به روی صحنه داشت، این روزها در حال تمرین نمایش "نیلوفر و نفت" است که مرداد ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

"نیلوفر و نفت" با الهام از نمایشنامه "بلبل سرگشته" علی نصیریان نوشته شده و تنها اسامی موجود در نمایشنامه اصلی باقی مانده؛ در حالی که قصه، روابط و معنا در "نیلوفر و نفت" نسبت به "بلبل سرگشته" نوعی دیگر است و نمایشنامه ادای دینی است به علی نصیریان و نمایشنامه اش.

شیوه اجرایی این نمایش، مانند نمایش "یک دامن ماه و ستاره" دژاکام، بر اساس هارمونی رسانه ها که برای واژه مولتی مدیا استفاده می شود است و داستان آن، داستانی واقعی است.

امیر دژاکام پیش از این کارگردانی نمایش هایی چون پرنده های شط، لیلی و مجنون، خواب دریا، با دهانی پر از سیب و سه گانه میتراس را بر عهده داشته.

"نیلوفر و نفت" که کاری از گروه تئاتر ماهان است، از 1 مرداد تا 1 شهریور در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد رفت.

 




مطالب مرتبط

به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود
به مناسبت اول اردیبهشت و بزرگداشت روز سعدی

نمایش «اسب قاتلین» با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران می‌‎شود

«اسب قاتلین»، اثر نمایشی گروه تئاتر اردی‌بهشت شیراز به مناسبت روز بزرگداشت سعدی به مدت یک هفته با تخفیف ویژه دانشجویی میزبان تماشاگران خواهد بود.

|

گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد
گفت‌وگو با امیر خواجه میرکی‌پور

«اسب قاتلین» به تماشاگران احترام می‌گذارد

امیر خواجه میرکی‌پور، بازیگر و مدیر اجرایی نمایش «اسب قاتلین» درباره این اثر می‌گوید «اسب قاتلین» برای تماشاگرانش احترام خاصی قائل است. تک تک میزانسن‌ها، بازی‌ها و دیالوگ‌ها مهندسی شده و بیش از اینکه به گیشه فکر کند به احترام تماشاگر تولید شده است.

|

نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت
نگاهی به نمایش «اسب قاتلین» نوشته رضا گشتاسب و کار سیدمحمدهادی هاشم‌زاده

شکوه فرمالیسم به پشتوانۀ نور، سایه و سرعت

امین‌رضا نوشین*: نقد ادبی و هنری فرمالیستی، چه آنچه مربوط به ادوار اولیۀ ظهور این نوع از نقد بود و چه آنچه بعداً ظهور یافت، پس از در پیش گرفتن نوعی فروکاست‌‍‌گرایی، با تمرکز بیش‌ازاندازه بر فرم ...

|

با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد
با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد

در جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج که با حضور علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، خریداری ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج، بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر و تصویب تشکیل بنیاد تئاتر ملی ایران مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نظرات کاربران