نگاهی به نمایش «قند خون» روبرویی با تکهای از واقعیت ایران تئاتر،کیوان اسماعیلی: نمایش «قند خون» که نوشته و کارگردانی لیلی عاج است، شعار نمی دهد، فریبت نمی دهد، تنها با تکهای از واقعیت روزگار مردمانی روبرویت میکند ...
به بهانه «قند خون» نمایش حاضر در فجر36 آینده قابل واگذاری نیست ایران تئاتر، اردشیر شیرخدایی*: «قند خون»، نمایش متعهد و با اهمیتی است. ایده شکلگیری آن تعطیلی کارخانه قند ورامین و بیکاری کارگرانش و تبعات مخوف آن بر زندگی این قشر ...
یادداشت مریم اقبالی بر اپرای عروسکی خیام نمایش حاضر در فجر36 از عشق تو سر ز خاک برخواهم کرد مریم اقبالی بازیدهنده پیشکسوت گروه تئاتر عروسکی «آران» که از سال ۸۱ همزمان با تاسیس این گروه پرآوازه دنیای عروسک ها با آن همراه بود یادداشتی را که به بهانه «اپرای ...
گفتگو با الهام شعبانی بازیگر و طراح لباس نمایش «قند خون» در فجر36 همیشه در بازیگری خودم را به جای شخصیت واقعی قرار میدهم ایران تئاتر: دنیای نمایش برای بهره گرفتن از جریانهای متداول روز مسائل بسیاری را در داستانها و روایتهای خود به کار میگیرد تا بتواند همگام با مردم جوامع قدم بر ...
گفتوگو با میرنادر مظلومی بازیگر نمایش «پایان بازی» در فجر 36: بازیگری شنا کردن در حوضچه اکنون است ایران تئاتر: میرنادر مظلومی از جمله بازیگران جوان در تئاتر است که تجربیات بسیاری را با ایفای نقشهای متفاوت کسب کرده است. او کوشیده است در برآورده ساختن هدفش در نقش ...
قاسم رحمتی طرح مجسمه های «اپرای عروسکی خیام»حاضر در فجر36: چشمهای تماشاگر، یکی از اعضای اپرا و صحنه است قاسم رحمتی مدیر صحنه، طراح و سازنده مجسمههای اپرای خیام در یادداشت خود چشمهای تماشاگر را یکی از اعضای اپرا و صحنه دانست. این نمایش از روز چهارم(۱بهمن) تا ۷ بهمن در ...
چند سؤال از بهروز غریب پور کارگردان اپرای عروسکی خیام حاضر در فجر36: ما را از فراموشخانه نرانید! ایران تئاتر- علی اکبر عبدالعلی زاده : اپرای عروسکی خیام از دیروز یک بهمن تا هفتم بهمن در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ساعت ۱۹ در تالار فردوسی به صحنه می ...
گفت وگو با ندا هنگامی کارگردان نمایش خانه ای در انتهای خیابان بهار در فجر 36: اشیاء برایم معانی متفاوتی دارند ایران تئاتر: ندا هنگامی مدرس ، نویسنده و کارگردان تئاتری بیش از یک دهه است که حضور جدی در تئاتر دارد و نمایش نیمروز اسکاتلند را براساس نمایشنامه مکبث درسی و پنجمین ...
گفت وگو با امیر حسن دوانی طراح صحنه نمایش هفت عصر هفتم پاییز در فجر 36: اشیاء دارای روح هستند و استفاده از آنها در دکور به باور پذیری فضای نمایش کمک می کند ایران تئاتر:دفاع مقدس و زندگی سردارانش پتانسیل های زیادی در جهت استفاده در هنرهای نمایشی دارند . نمایش هفت عصر هفتم پاییز نمایش کم شخصیتی است. در این نمایش به سال های ...
مروری بر حضور سی وشش ساله زنان در جشنواره بین المللی تئاتر فجر رنگ تازه حضور زنان در تئاتر امروز ایران تئاتر: در روندجشنواره سیوشش ساله تئاتر فجر که با انگیزه ارزیابی سالانه فعالیت هنرمندان عرصه تئاتر شکل گرفت، با نگاهی اجمالی، می توان دریافت حضور زنان هنرمند ...
یادداشتی بر « پایان بازی» به کارگردانی افشین زمانی حاضر در فجر36: راز سر به مهر پادشاهی با آرمان های وارونه ایران تئاتر- علی رحیمی: نمایش «پایان بازی» به کارگردانی افشین زمانی امروز دوم بهمن در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ساعت ۱۶ و ۱۹ در تماشاخانه سنگله به صحنه می ...
گفت و گو با افشین زمانی کارگردان «پایان بازی» در فجر36: برای لحظه لحظه این نمایش مهندسی کرده ام ایران تئاتر: افشین زمانی کارگردان خوش آتیه ای است. او از شاگردان کلاس درس استاد سمندریان است و در سه نمایش قبلی خود ننه دلاور و فرزندانش، آندورا و خاطرات هنرپیشه نقش ...
گفت و گو با ایوب آقاخانی کارگردان هفت عصر هفتم پاییز در فجر36: مصّر هستم تا ارادتم را به شهید جهان آرا نشان دهم ایران تئاتر: هفت عصر هفتم پاییز پرتره نگاری جدید آقاخانی از جنگ وسردارانش ، آخرین حلقه از سهگانه ایوب آقاخانی و در امتداد نمایشهای کابوس شب نیمه آذر و تکههاى ...
گفت وگو با آنکیدو دارش آهنگساز و طراح صدای نمایش هفت عصر هفتم پاییز حاضر در فجر36: اجرای موسیقی زنده در صحنه باید شخصیت داشته باشد ایران تئاتر:نمایش هفت عصر هفتم پاییز نمایش کم شخصیتی است. در این نمایش به سال های بعد از دوران جنگ (۱۳۶۹) پرداخته شده است و شروع داستان چالش های بین زن و شوهری بعد از ...
نقد«... و چند داستان دیگر» نمایش حاضر در فجر36: پیام دراماتیک ، پیام تئوریک ایران تئاتر- مسعود موسوی: نمایش «... و چند داستان دیگر» به نویسندگی و کارگردانی پیام لاریان روز چهارم(۱ بهمن) سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ساعت ۱۸ و ۲۱ در سالن ...
گفت و گو با مژگان خالقی کارگردان تو مشغول مردنت بودی در فجر36: در اجرای در هرشب تغییراتی اتفاق می افتد «تو مشغول مردنت بودی» با کارگردانی مژگان خالقی شنبه سی دی در بخش تمرین اجرا در تئاتر آفتاب به صحنه رفت.
نقد هفت عصر هفتم پاییز نمایش حاضر در فجر36: نامه هایی از لابلای تاریخ خونین سر افراز ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش هفت عصر هفتم پاییز برداشت دراماتیکی است از نامههای شهید محمد جهانآرا و تعدادی از شهدای دفاع مقدس است در روزهای دردناک اوایل ...
نگاهی به زمان بندی اجرای نمایش های روز چهارم اول بهمن؛ آغاز به کار تالار وحدت و هنر در جشنواره فجر روز چهارم سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر میزبان ۳۹ اجرا، پرفورمنس و ورکشاپ است.
گفت و گو با بهروز غریب پور کارگردان اپرای عروسکی خیام حاضر در فجر36 150 عروسک در خدمت اپرای خیام ایران تئاتر: پنجمین اُپرا از اُپراهای عروسکی دکتر بهروز غریبپور با محوریت چهرههای فرهنگی و ادبی ایرانزمین در روز چهارم(۱بهمن) سی و ششمین جشنواره بین المللی ...
نقد ارمغان بهداروند بر «هفت عصر هفتم پاییز» نمایش حاضر در فجر36: جنگ فقط جنگ نیست ایران تئاتر_ارمغان بهداروند:« غلبه ی مولف بودن ایوب آقاخانی در سومین حلقه از پرتره های جنگی اش بر نقش کارگردانی اش به شدت مشهود است. مولف با خردمندی و به مدد اندک ...
گفت وگو با احسان کرمی بازیگر نمایش مانوس در فجر 36: بازی در نمایش مستند ظرایف خاص خودش را دارد ایران تئاتر: احسان کرمی در یکی دو ساله اخیر روند روبه رشدی درکار بازیگری و اجرا داشته است. او در نمایش مانوس در قالب شخصیت رسول بازی برون گرایانه و پر انرژی ارائه می ...
نقد «مأنوس» به کارگردانی نازنین سهامی زاده نمایش حاضر در فجر36: اولین گزارش شبه مستند از تراژدی پناهجویی در قرن بیست و یکم ایران تئاتر- صمد چینیفروشان*: نمایش «مأنوس»، تازهترین اثر نازنین سهامی زاده، یک تئاتر مستندِ نو با پایانبندی ملودراماتیک است. مانوس به کارگردانی او روز ...
گفت و گو با علیرضا مهران کارگردان دور از دسترس اطفال نگه داری شود در فجر36: در این نمایش، مفهوم مهم تر از تصویر است «دور از دسترس اطفال نگه داری شود» به کارگردانی علیرضا مهران از ۲۸ تا ۳۰ دی ساعت ۲۰ در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش «به علاوه فجر» تماشاخانه شانو به صحنه ...
گفت وگو با نازنین سهامیزاده کارگردان نمایش مانوس در فجر36: مهاجرت همیشه برای من یک دغدغه مهم بوده است ایران تئاتر:مهاجرت یکی ازچالش های بزرگ انسان معاصر درقرن بیست و یکم است که عده ای به سودای زندگی بهتر وعده ای بر رهایی از جنگ و خونریزی به آن تن درمی دهند. پدیده ای که ...
یادداشت نازنین سهامی زاده کارگردان نمایش مانوس در فجر36: برای آدمهایی که فرصت دیدن ندارند کارگردان نمایش «مانوس» برای اجرای این اثر نمایشی مستند در تالار قشقایی مجموعه تئاتر شهر یادداشتی را برای تماشاگرانش منتشر کرد. مانوس به کارگردانی نازنین سهامی زاده ...
گفت و گو با پوریا کاکاوند کارگردان نمایش رولور در فجر 36: «رولور» متکی به بازیگران است ایران تئاتر:نمایش «رولور» شخصیت محور و درباره درونیات دو مرد است که در جوانی آرمان های مشترکی با هم داشته اند؛ اما حضور زنی باعث خیانت یکی و نابودی آرمان هایشان می ...
گفت و گو با سمانه زندی نژاد کارگردان نمایش اگه بمیری در فجر36: هیچکس جلوی مرگ را نمیتواند بگیرد ایران تئاتر : سمانه زندی نژاد فقدان حضور آدم ها در زندگی را از دلایل مهمی برای ساخت نمایش «اگه بمیری» برشمرد. این نمایش روز دوم(۲۹ دی) سی و ششمین جشنواره بین المللی ...
گفت وگو با علی باقری بازیگر نمایش رِولور در فجر 36: هیچ وقت نقش هایی را که بازی می کنم قضاوت نمی کنم ایران تئاتر: علی باقری بازیگر کم حاشیه ، متین و بی ادعای تئاتری بیش از یک دهه است که حضور تاثیر گذاری در تئاتر دارد و با کارگردان های نوگرا و تجربه گرایی نظیر رضا ثروتی ...
گفت و گوی ایران تئاتر با میلاد رحیمی بازیگر نمایش فعل در فجر 36: تلاش کردیم که فرهاد به اندازه دیده شود ایران تئاتر: نمایش فعل بدون تردید یکی از نمایش های برتر سال های اخیر ایران به لحاظ فرم ، فضا ، طراحی داستان و به خصوص بازیگری است. میلاد رحیمی بازیگر اصلی نمایش که در ...
گفت وگو با ستاره اسکندری بازیگرنمایش نفر دوم دوست دارم دائما از نقش ها و قالب های گذشته بازیگریم دور شوم ایران تئاتر: نمایش نفر دوم رفتار شناسی از عشق ها و تردیدها و دل مشغولی های دختران و زنان ایرانی در سه دهه اخیر رادر قالبی روایتگر و ذهنی را در معرض دید مخاطب قرار می ...
مسعود دلخواه کارگردان مفیستو در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد: ضعفهایی در نمایشنامهنویسی ایران است که در رشته های دیگر نیست ایران تئاتر: نمایش «مفیستو» اقتباس تئاتری از یکی از مهمترین رمان های قرن بیستم با همین عنوان است که با الهام از داستان دکتر فاستوس و مفیستوفلس (شیطان در افسانههای ...
مهین صدری در گفت و با ایران تئاتر مطرح کرد هنر چیزی جز سوال طرح کردن و نشان دادن آن به مخاطب نیست ایران تئاتر: نمایش نفر دوم به واکاوی زخم ها ، دلمشغولی ها ، استرس ، ترس ها و تردیدهای انسان امروزی در قالبی بی زمان و بی مکان می پردازد. مهین صدری در سال های اخیر به ...
نقدی بر اجرای مفیستو به کارگردانی مسعود دلخواه پست شدن ژن برتر ایران تئاتر_رضا آشفته: اگر بپذیریم که مفیستو اثری سیال ذهن و بر پایه ی مکتب اکسپرسیونیستی نوشته و اجرا شده، همان بهتر که نگاه ساختارگرا را بر آن روا دانست و اگر هم آن ...
جلال تهرانی نویسنده و کارگردان دو دقلک و نصفی در فجر 36: کدام نوکیسه به نوکیسگیاش اعتراف میکند؟! ایران تئاتر: جلال تهرانی نمایش دو دلقک و نصفی را در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه برده است، نمایشی که کاملا رنگ و بوی هویت در آن احساس می شد. «دو دلقک و نصفی» روز ...
گفت وگو با فرنوش نیک اندیش بازیگر نمایش فعل نقش پیرزن 100 ساله را هم بدون مشکل بازی کرده ام ایران تئاتر:بدون تردید بخشی عمده ای از موفقیت بی نظیر نمایش فعل در ارتباط با مخاطب به بازی درست و شایسته بازیگران نمایش بر میگردد. «فعل» روز اول(۲۸ دی) سی و ششمین ...
نقدی بر نمایش «دو دلقک و نصفی» تجلی مکتب «یونگ» بر ساختار فکری جلال تهرانی ایران تئاتر- علی رحیمی: «دو دلقک و نصفی» در لوای ظاهری که بوی تعفن فساد اداری از آن به مشام می رسد، هوشمندانه با رگه هایی از مکتب فکری «یونگ» درآمیخت تا در کنار آلارم ...
نگاهی به اجرای نمایش «دو دلقک و نصفی» به کارگردانی جلال تهرانی ناپایداری موقعیتها ایران تئاتر- بهروز فائقیان: اگر بتوان یک مفهوم متمرکز را در «دو دلقک و نصفی» نشانهگذاری کرد، آن ناپایداری موقعیتها است که نمایش از اغلب عناصری که در اختیار دارد ...
نویسنده و کارگردان نمایش «کوررنگی» همواره به تئاتر اندیشهساز پای بند خواهم بود سیاوش پاکراه نویسنده و کارگردان نمایش «کوررنگی» با اشاره به واکنش مثبت تماشاگران پس از تماشای این اثر نمایشی تاکید کرد تا زمانی که به حرفه کارگردانی مشغول است به ...
یادداشتی بر «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی محمودرضا رحیمی دانشگاه تئاتر روی صحنهی تئاتر ایران تئاتر- بهزاد خاکینژاد: متن حاضر به بهانه اجرای نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی محمودرضا رحیمی در سالن سایه تئاتر شهر نوشته شده است. این نمایش روز ...
نقد نمایش «فعل»به کارگردانی محمد رضایی راد زمان و مکان به مثابۀ شیر و شکر ایران تئاتر_ وحید عمرانی :محمد رضایی راد در نمایش «فعل» با زمان و مکان نه به صورت موازی، بلکه به طوری درآمیخته، بازی ویژه ای را پرداخته کرده است. «فعل» روز اول(۲۸ دی) سی ...
نقدی بر نمایش «پسران تاریخ» به کارگردانی اشکان خیل نژاد پنداری از این بازی بی شاخ و دُم ایران تئاتر_رضا آشفته: پسران تاریخ، نمایشی در نقد مدرنیسم و این دقیقا همان مسیری است که وضعیت پسامدرن محق آن است و می خواهد که این گونه متلاشی شدن و تخریب گری انسان ...
یوسف باپیری بیان کرد: «به علاوه تئاتر فجر» بخش فرعی نیست یوسف باپیری، مدیر بخش «به علاوه تئاتر فجر» این دوره از جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد انتخاب آثار این بخش برعهده مدیران تماشاخانه های خصوصی بوده است.
مدیر اجرایی تئاتر فجر عنوان کرد: تبلیغات محیطی جشنواره آغاز شد پیمان شریعتی، مدیر اجرایی سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اعلام کرد که تبلیغات محیطی این دوره از جشنواره آغاز شده و برای برگزاری این رویداد تئاتری آماده می ...
پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى به سیوششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر تئاتر؛ بزرگترین تجلی گفتوگوست سید عباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامى در آستانه شروع سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر پیامی منتشر کرد.
نگاهی به آثار حاضر در بخش به علاوه فجر سیوششمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر جایی برای مشارکت تماشاخانه ها خصوصی با بزرگترین رویداد تئاتری کشور ایران تئاتر- شمیس پورشاهرضایی: یکی از دستاوردهای مهم دوره سی و چهارم جشنواره، به کارگیری ظرفیت ایجاد شده از رویش تماشاخانه های خصوصی و امکان بروز و ظهور بخشی دیگر از ...
با برگزاری جشنواره های تئاتر استانی کشور 55 نمایش از سراسر ایران به فجر سی و ششم معرفی شدند ایران تئاتر: هر ساله جشنواره بین المللی تئاتر فجر در حالی برگزار می شود، که در آن تئاتر دوستان می توانند در طی مدت کوتاهی با تئاتر کل کشور آشنا شوند و ازین جهت می توان ...