در حال بارگذاری ...
  •  از تاریخ
     تا تاریخ
     
    نگاهی به نمایش «کلنگی، قابل سکونت» به کارگردانی سمن قناد

جهت تجربه حس انسانیت، صاحب‌خانه تنها و مستاجر پرجمعیت نیازمندیم
    نگاهی به نمایش «کلنگی، قابل سکونت» به کارگردانی سمن قناد

    جهت تجربه حس انسانیت، صاحب‌خانه تنها و مستاجر پرجمعیت نیازمندیم

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: اصولا دلیل آنکه یک موضوع به سرشاخه و زمینه‌ای برای پیش آوردن مسائل بزرگتر منجر می‌شود این است که هر رویداد به یقین فکر بزرگی با خود به همراه دارد. بنابراین سرآغاز هر مسئله قابل بحث از تصمیمی نشات می‌گیرد که این امکان را دارد تا جامعه‌ای را تحت تاثیر ...


    نگاهی به نمایش «پنچری» به کارگردانی مهدی کمیلی

متهم ردیف اول در مقابل دادگاه قیام کند
    نگاهی به نمایش «پنچری» به کارگردانی مهدی کمیلی

    متهم ردیف اول در مقابل دادگاه قیام کند

    ایران تئاتر،کیارش وفایی: رابطه مستقیم انسان و جامعه را می‌توان کنش‌مند همراه با هزارتوهای بسیاری دانست که خصوصیات آنها در برخوردی متقابل از انسان به جامعه و در مقابل از جامعه به انسان منتقل می‌شود. خصوصیاتی که گاهی تلاش بر بهتر شدن شرایط دارد و گاهی بر جهت عکس سعی در نقض ...


    نگاهی به نمایش «خیانت به پینتر» به کارگردانی رضا الهی

انسان در چرخه جهان هستی محرکی کنش‌مند است
    نگاهی به نمایش «خیانت به پینتر» به کارگردانی رضا الهی

    انسان در چرخه جهان هستی محرکی کنش‌مند است

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: واکاوی شرایط اهمیت مهمی در شکل دادن یک رابطه و ادامه آن دارد با این پیش شرط که هر علت و معلولی ثمره یک دستاورد به حساب می‌آید. حال این ضرورت در جهت خلق لحظه‌ای رابطه مستقیم با درون هر شخص خواهد داشت تا موضوع‌های بیرونی قابل درک شود. ساختار اجتماعی ...


    نگاهی به نمایش «کرونوس»کارگردانی علی صفری

سم‌های کشنده خشونت‌ درونی انسان پادزهر ندارد
    نگاهی به نمایش «کرونوس»کارگردانی علی صفری

    سم‌های کشنده خشونت‌ درونی انسان پادزهر ندارد

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: زمانی که همه چیز به هویت انسان باز می‌گردد و شرح اتفاق‌ها پیرو این موضوع پیش می‌روند می‌توان این طور به نتیجه رسید که سفر به دیگر سو امری عادی به شمار می‌آید. لذا داشته‌های روابط بخش مهمی از کالبد یک شخصیت یا اثر را تداعی می‌کند که تاثیری مستقیم در ...


    نقد نمایش خیانت به پینتر

سکوت در آثار پینتر به معنی حرف نزدن نیست
    نقد نمایش خیانت به پینتر

    سکوت در آثار پینتر به معنی حرف نزدن نیست

    ایران‌تئاتر-سید علی تدین صدوقی: نمایشنامه خیانت به پینتر همانطور که از اسمش پیداست حول محور خیانت یا بهتر بگویم توهم خیانت دور می زند؛ در این نمایش در واقع خیانتی اتفاق نمی افتد اما ذهن مرد هماره با آن در گیر است. مرد به همسرخود و برادرش شک دارد هرچند که او دچار نوعی بیماری ...


    نگاهی به نمایش «به وقت پازولینی» کارگردانی آرش سنجابی

مفهوم پایان سرآغاز شروع دوباره زیستن است
    نگاهی به نمایش «به وقت پازولینی» کارگردانی آرش سنجابی

    مفهوم پایان سرآغاز شروع دوباره زیستن است

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: اصولا جهت و معنای هر عنوانی در جهان هستی و البته جهان انسان‌ها در خود تاثیراتی شگرف دارد که به مقتضی زمان نمایان می‌شود. حال دلیل این اتفاق آن است که عناصر موجود نیز دچار کرختی و یکنواختی نشده و همچنان پیرو مسائلی باشند که تحلیل مشخص از بودن و ...


    نگاهی به نمایش «میدان نبرد، پیکر زن» به کارگردانی الهام یوسفی

فشنگ‌های مشقی، اسلحه‌های براق
    نگاهی به نمایش «میدان نبرد، پیکر زن» به کارگردانی الهام یوسفی

    فشنگ‌های مشقی، اسلحه‌های براق

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: لزوم وجود شاخص‌ها در زمان سبب می‌شود که انسان بنابر بر حس درونی و ذائقه خود نسبت به آنها واکنش نشان بدهد. کارکرد این نگاه شاید آن باشد که بتوان از این موارد بعنوان هشدار، یادآوری، تاکید و... در زندگی استفاده نمود. حال یکی از این موارد به مولفه جنگ و ...


    نگاهی به نمایش «به دست خواب بسپارم» به کارگردانی نرگس چاروسه

علامتی که هم اکنون می‌شنوید، اعلام خطر یا وضعیت قرمز است
    نگاهی به نمایش «به دست خواب بسپارم» به کارگردانی نرگس چاروسه

    علامتی که هم اکنون می‌شنوید، اعلام خطر یا وضعیت قرمز است

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: داشته‌های جهان هر کدام به نوعی فاصله‌ای بین بودن و یا نبودن‌های بسیاری را پر می‌کنند. حجم مقیاس ماندگاری در لحظه اتفاق پیشکش زمانی در آینده خواهد شد که چه تبعاتی در انتظار نسل بعد قرار خواهد گرفت. آیا شرایط رو به سامان بیشتر خواهد رفت و یا هر چه که ...


    نگاهی به نمایش «هنر مُردن» به کارگردانی امین شفیعی

هرگز مفهوم و معنای مُردن مترادف تعریف مرگ نیست
    نگاهی به نمایش «هنر مُردن» به کارگردانی امین شفیعی

    هرگز مفهوم و معنای مُردن مترادف تعریف مرگ نیست

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: گاهی دچار شدن و گاهی دچار بودن باتوجه به تفاوت‌هایی که با یکدیگر در معنا دارند هم راستا در جریان زندگی پیش می‌روند و جدا از هر تحلیلی اتفاق‌هایی نو را در لحظات انسان‌ها شکل می‌دهند. حال در این میان سوالی پیش می‌آید که چنین طریق هم سو شدن تا چه ...


    نقدی بر نمایش تراس به کارگردانی مسعود کرامتی

هشداری دلپذیر یا نفرین بابل
    نقدی بر نمایش تراس به کارگردانی مسعود کرامتی

    هشداری دلپذیر یا نفرین بابل

    ایران تئاتر- رضا آشفته: نمایش تراس نوشتۀ ژان کلود کری­یر با کارگردانی مسعود کرامتی می تواند گوشه ای از بی ارتباطی های انسان معاصر را به ما هشدار دهد که در آن به گونه ای دیگر انگار نفرین بابل دارد یادآوری می شود.


    نگاهی به نمایش «شربت سینه» به کارگردانی رسول کاهانی

ضرورت تغییر، کنشی عینی برای درک واقعیت است
    نگاهی به نمایش «شربت سینه» به کارگردانی رسول کاهانی

    ضرورت تغییر، کنشی عینی برای درک واقعیت است

    ایران تئاتر، کیارش وفایی: تغییر شرایط در هر زمان و با هر دلیلی نمی‌تواند کارساز و مفید باشد. شاید آن سکون از نگاهی دیگر تغییر را معنا کند و یا خلاف جهت بودن بتواند راهی نو را پیش روی انسان قرار بدهد. اصولا تجربه نو در شرایطی که همه چیز رو به پایان می‌رود جذابیت‌های خودش را ...


    نقدی بر نمایش بیوه سیاه، بیوه سفید به کارگردانی حسن جودکی

قربانی شدن در مسلخ عشق
    نقدی بر نمایش بیوه سیاه، بیوه سفید به کارگردانی حسن جودکی

    قربانی شدن در مسلخ عشق

    ایران تئاتر- رضا آشفته:بیوه سیاه، بیوه سفید درباره یک زن قربانی است که به دلیل گریز از همسر به دست او و برادر خودش به قتل رسیده است... حالا روح سرگردان این زن هست که در گود نمایش ما را به چالش می خواند که یک واگویه دردناک و تراژیک را بشنویم و در ضمن متاثر شدن به این گزاره های پیش ...


    ۱ ۲  ۳  ۴ »
    ۱۲ از ۶۴۴ نتیجه
    ۱ از ۵۴ صفحه
    نتایج در هر صفحه: ۱۲۲۴۳۶۴۸۶۰