کاتارسیس، چگونه در درام کاربرد پیدا می کند در هر صورت «فن شعر» ارسطو برای اولین بار واژه کاتارسیس را در رابطه با نمایش تراژدی مطرح کرد و از آن به بعد تفاسیر مختلفی از آن ارائه شد که اگر چه به لحاظ طرح نظامهای مختلف نمایشی ممکن بود اندکی با هم تفاوت داشته باشند، اما در کلّیت خود با تکیه و تاکید بر احساس ترحم و ترس تبیین و تفسیر میشدند. مهدی نصیری: میدانیم که نظریات ارسطو در "فن شعر"بعد از خود وی و به ویژه پس از رنسانس توسط مفسران و منتقدان زیادی مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. در این ...
افتتاح سایت جدید مجموعه تئاترشهر در هفته نخست خردادماه «نسخه جدید سایت به منظور اطلاع رسانی و خدمات هرچه بهتر با تغییراتی محسوس از هفته نخست خردادماه سال جاری با شراطی جدید و به روز در خدمت مخاطبان و مراجعه کنندگان ...
تعداد تماشاگران نمایش ”دایی وانیا” از مرز 6 هزار نفر گذشت نمایش "دایی وانیا" تا سهشنبه ۲۷ اردیبهشتماه، میزبان ۶ هزار و ۳۶ تماشاگر بود که حدود ۸۵ درصد آنها با بلیتهای خریداری شده به تماشای این اثر نشستند.
پنجمین دفتر مبارک یونیما در استان گلستان افتتاح شد همزمان با جشن اردیبهشت تئاتر استان گلستان، پنجمین دفتر مبارک یونیما اتحادیه جهانی نمایشگران عروسکی در این استان افتتاح شد.
”دختر گل فروش” در تالار هنر نمایش "دختر گل فروش" نوشته و کارگردانی "مهدی قلعه" از یکشنبه ۲۵ اردیبهشتماه در تالار هنر به صحنه رفت.
کتاب ”هنر نقالی در ایران” نوشته ”سهیلا نجم” منتشر شد کتاب «هنر نقالی در ایران» تألیف دکتر سهیلا نجم به همت مؤسسه تألیف، ترجمه و نشر آثار هنری فرهنگستان هنر منتشر و همزمان با برپایی بیستوچهارمین نمایشگاه ...
ترکیب ”انیمیشن – تئاتر” تجربه سختی است «استفاده از تکنیکهای مولتی مدیا (چند رسانهای) در تئاتر امرز بسیار رایج شده و در تئاتر کودک که نیازمند فانتزی بیشتری است، این نیاز بیشتر به چشم ...
انتخاب انجمن نمایش بندر دیّر به عنوان انجمن نمایش برتر استان بوشهر به مناسبت اردیبهشت تئاتر ایران جشن روز جهانی تئاتر با حضور هنرمندان هنر نمایش در مجتمع فرهنگی هنری ۹ دی بوشهر برگزار شد.
برگزاری مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بینالمللی تئاتر دانشگاهی در مجموعه تئاترشهر مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره بینالمللی تئاتر دانشگاهی ایران در تالار اصلی مجموعه تئاترشهر برگزار میشود.
نگاهی به نمایش ”شن” نوشته و کار کتایون حسین زاده نکته دیگری که در ساختار متن کاملاً خودنمایی میکند و مسلماً توجه را برمیانگیزد، زبان است. برعکس آن چه که از آغاز نمایش میتوان در مورد آن انتظار داشت زبان حسینزاده در «شن» به هیچ وجه شبیه به زبان بکت و یونسکو نیست. مهدی نصیری: زندگی با حرکت (در وجه بیرونی) و باور و معنا (در وجه درونی) تعریف پیدا میکند. ایمان به معنا داشتن زندگی و «انتخاب» و «تشخیص» مسیر حرکت و ...