مهیار قزل سوفلو کارگردان نمایش «حشره» : عناصر معنایی مهمترین کارکرد برای بیان مفهوم است ایران تئاتر: تاثیرات جهان درون و پیرامون از جمله تاکیدهایی هستند که در رفتار انسانها را دچار تمایزهای بسیاری از نظر نمایان کردن باور معرفی میکنند. رفتارهایی که ...
نگاهی به نمایش «حشره» به کارگردانی مهیار قزل سوفلو واقعیت و تخیل نیازهای انسان معاصر برای بقا هستند ایران تئاتر، کیارش وفایی: باورهای انسان در جهان معاصر بر اساس نیازهایی که در ذهن پرورش میدهد شکل میگیرد. حال این موضوع گاهی در راستای کشف است و هنگامی باتوجه به ...
نگاهی به نمایش «سکوت سفید» به کارگردانی کوروش سلیمانی رهایی، مرز میان بودن و نبودن است ایران تئاتر، کیارش وفایی: امیال انسانی جزو گزینههایی است که میتواند شرایط کلی و جزئی جوامع بشری را تحت اختیار خود داشته باشد تا از آن طریق بتواند تاثیرات زیادی به ...
گفتوگوی ایران تئاتر با مهران مرادی کارگردان نمایش «فاش» تغییر در ناخودآگاه مخاطب ایران تئاتر: شرایط جهان اکنون جوامع بشری بیشک میتواند در پیش آوردن اتفاقهای درونی و بیرونی هر شخص در جغرافیای جهانی نقش تعیین کننده داشته باشد، زیرا اهمیت هر ...
نگاهی به نمایش «فاش» به کارگردانی مهران مرادی بله، شما قضاوت کنید ایران تئاتر، کیارش وفایی: کارکرد جهان انسانها در زمان اکنون بیشتر از طریق نوع عملکرد و باور آنها نسبت به موضوع یا دلایلی میتواند مورد ارزیابی قرار بگیرد. حال این ...
گفتوگوی ایران تئاتر با سوگل جعفری کارگردان نمایش «کد 13» دغدغهها باید به فراخور ضرورت در جامعه بیان شود ایران تئاتر: جهان اکنون دادهها و داشتههای خود را بر اساس باورهای درونی و بیرونی انسانها در اختیار قرار میدهد تا در ازای آن بتواند ثمره و نتیجه قابل دلخواه خود ...
نگاهی به نمایش «کد 13» به کارگردانی سوگل جعفری غیبت غیرموجه، یعنی حذف ایران تئاتر، کیارش وفایی: تاثیر رویدادها در جهان اکنون یکی از مواردی است که سبب میشود انسانها برای درک بهتر شرایط یا به آن موضوع نزدیک شوند و یا بر اساس آنچه که ...
نقد نمایش «دراماتورژ» اثری از گروه «ه» تطبیق حقیقت با واقعیت همیشه امری مسجل نیست ایران تئاتر، کیارش وفایی: لازمههای شناخت جزو نیازهای ابتدایی بشر است که در ازای آن میتوان اهمیت هر موضوع یا اتفاق را به نمایش گذاشت. لذا این شکل از رفتار راهکاری ...
نگاهی به نمایش «تا باران چند پاییز مانده» به کارگردانی آرمان شهبازی باورت دارم چون اینجایی، درست همین حوالی ایران تئاتر، کیارش وفایی: اهمیت واکاوی شرایط و اتفاقها جزو یکی از کنشهایی است که انسانها در طول مدت حیات خود به آن روی میآورند تا بتوانند رویکردی نو به اشخاص ...
گفتوگوی ایران تئاتر با محسن نجارحسینی کارگردان نمایش «سه کیلو و 250 گرم» نمایش دادن زندگی واقعی یک تحلیل دراماتیک است ایران تئاتر: واکاوی خصوصیات درونی و بیرونی مردم یک جامعه بیانگر بخش کلانی از روایت تاریخ معاصر است که در آن اوج و فرودها و حتی رخدادها معنا و مفهومی مختص به خود دارند. ...
نگاهی به نمایش «شاتر شیطان» به کارگردانی مریم برزگر شناخت درون نسخه تجویزی جهان هستی به انسان است ایران تئاتر، کیارش وفایی: انسان بر اساس خاصیتهای کشف و شهود نسبت به دادهها و داشتههای جهان هستی، موجودی جستجوگر است که در ازای کشفی سعی میکند از اهمیت به دست ...
نگاهی به نمایش «من تاجیام» به کارگردانی محمد زعفرانی باورهای درونی از تاریخ شفاهی جهان پیرامون نشات میگیرند ایران تئاتر، کیارش وفایی: اتفاقهایی که در جهان هستی و پیرامون انسانها رخ میدهد هر یک برای خود دلیل یا دلایلی دارد که به نوعی در سرنوشت و تقدیر موثر هستند. حال این ...
گفتوگوی ایران تئاتر با ارمغان سلطانی کارگردان نمایش «نیمه شب به وقت محلی» همیشه مرز مشخصی بین درون و برون هر انسان وجود دارد ایران تئاتر: رویارویی انسان با شرایط و اتفاقهایی که در جهان درون و پیرامون او رخ میدهد را میتوان جزو شاخصهای به شمار آورد که موجب تغییر و تحولات بسیاری در زندگی ...
نگاهی به نمایش «نیمه شب به وقت محلی» به کارگردانی ارمغان سلطانی در جستجوی زمان از دست رفته ایران تئاتر، کیارش وفایی: تصورات و خیالهای انسان همیشه به طور مطلق خوب و یا به یقین بد نیستند، بلکه مرزی مشترک با یکدیگر دارند که در اوقاتی موثر برای رسیدن به واقعیت ...
عادل عزیزنژاد کارگردانهای نمایش «گرگها کراوات نمیزنند»در گفتگوبا ایران تئاتر: شخصیتهای خاکستری همیشه مظنون قلمداد میشوند ایران تئاتر: کشف و شهود درباره انسان و اتفاقهایی که از سوی او به وجود میآید همیشه جذابیت دارد. زیرا این واکاوی سبب میشود تا انسان دیگری در مقابل کارکردهای انسان ...
گفتوگوی ایران تئاتر با شادی اسدپورکارگردان نمایش «این یک اعتراف است» انسان در جهان پیرامون با مولفههای درونیاش سنجیده میشود ایران تئاتر: اهمیت تحلیل و واکاوی وجود انسان شاید این موضوع باشد که بتوان او را از چندین زاویه مختلف مورد بررسی قرار داد. ضرورت این امر بیشتر به آن جهت است که کشفی نو ...
نگاهی به نمایش «گرگها کراوات نمیزنند» به کارگردانی عادل عزیزنژاد و ساره حشمتیفر تنها قاتلها در زیر نور قرمز عکس یادگاری میگیرند ایران تئاتر، کیارش وفایی: چند وجهی بودن جهان هستی سبب شده تا انسان همیشه در مواجهه با مسائل پیرامون خود دچار ابهام و کشفهای متفاوتی شود تا از آن طریق بتواند تاثیری ...
نگاهی به نمایش «این یک اعتراف است» به کارگردانی شادی اسدپور شرح دل با تو بگویمکه تو جانی و جهانی ایران تئاتر، کیارش وفایی: شکلگیری مسائل و اتفاقهای جهان هستی ارتباط مستقیمی با حضور انسان دارد که بر اساس تواناییهای خود تلاشی برای بهرهمندی از آن میکند. لذا ...
گفتوگوی ایران تئاتر با علی صفری کارگردان نمایش «کرونوس» قراردادهای ثبت شده بخش مهمی از تقدیر انسان است ایران تئاتر: تلاقی داشتههای جهان با باورهای انسان در اکثر اوقات لحظاتی را پیش میآورد که در آن اوج و فرودهای گاهی به شکل لحظهای و زمانی به شکل دائمی باقی خواهند ...
نگاهی به نمایش «کرونوس»کارگردانی علی صفری سمهای کشنده خشونت درونی انسان پادزهر ندارد ایران تئاتر، کیارش وفایی: زمانی که همه چیز به هویت انسان باز میگردد و شرح اتفاقها پیرو این موضوع پیش میروند میتوان این طور به نتیجه رسید که سفر به دیگر سو امری ...
نگاهی به نمایش «میدان نبرد، پیکر زن» به کارگردانی الهام یوسفی فشنگهای مشقی، اسلحههای براق ایران تئاتر، کیارش وفایی: لزوم وجود شاخصها در زمان سبب میشود که انسان بنابر بر حس درونی و ذائقه خود نسبت به آنها واکنش نشان بدهد. کارکرد این نگاه شاید آن باشد که ...
نگاهی به نمایش «شربت سینه» به کارگردانی رسول کاهانی ضرورت تغییر، کنشی عینی برای درک واقعیت است ایران تئاتر، کیارش وفایی: تغییر شرایط در هر زمان و با هر دلیلی نمیتواند کارساز و مفید باشد. شاید آن سکون از نگاهی دیگر تغییر را معنا کند و یا خلاف جهت بودن بتواند ...
نگاهی به نمایش «مارگاک» به کارگردانی داود زاهدی لطفا از خط قرمز حریم خود فاصله بگیرید ایران تئاتر، کیارش وفایی: درک شرایط از محیط پیرامون لازمهای است که انسان را ترغیب میکند تا آگاهی بهتری در ازای پیش آوردن موقعیتها در زندگی داشته باشد. حال این ...
نگاهی به نمایش «بیا جلوتر» به کارگردانی سجاد باقری برونریزی انسان با باورهای درونی او ارتباط مستقیم دارد ایران تئاتر، کیارش وفایی: شرح واگویههای درونی و بیرونی جزو رویدادهای به شمار میآید که در آن میتوان طریقه پیش آمدن اتفاقها را جزئیات بیشماری درک کرد. جزئیاتی ...
گفتوگو با فرانک فروتن نویسنده و کارگردان نمایش «مثل خاراندن یک زخم» زمان گذشته مولفهای است که انسان دائم آن را مرور میکند ایران تئاتر: انسان و جامعه جزو عناصری از جهان هستند که رابطه مستقیم با یکدیگر دارند، به طوری که هر کنش و واکنش بنابر اهمیت کارکردی که بر اساس اتفاق یا رویدادی پیش ...
نگاهی به نمایش «مثل خاراندن یک زخم» به نویسندگی و کارگردانی فرانک فروتن رها شدن در زمان، اوج رسیدن به حقیقت درون است ایران تئاتر، کیارش وفایی: گاهی روبرو شدن با رویدادهای مهم در زندگی سبب میشود که انسان بیشتر از آنکه باید در وجود خود فرو برود و یا بیرون بیاید. حال این اتفاق از جانبی ...
نگاهی به نمایش «دد» به نویسندگی و کارگردانی حمید خرم جاه طلب نباش، انسان باش، پرواز کن ایران تئاتر، کیارش وفایی: مرز تفاوتها و شباهتها را تنها انجام عمل و رفتاری مشخص معین میکند. کارکردی که میتواند سرنوشت یک نفر و یا عدهای را تحت تاثیر خود قرار ...
گفتوگوی ایران تئاتر با محمدنیما مظاهری کارگردان نمایش «نوشت سر» سیال شدن در زمان و مکان برایم یک عادت دائمی و دوست داشتنی است ایران تئاتر: تاثیرات جهان هستی جزو مواردی است که هرگز نمیتوان آن را نادیده گرفت. زیرا این تاثیرات سبب خواهند شد تا آدمی جهانهای بسیاری را تجربه کرده و از هر کدام از ...
نگاهی به نمایش «آینه برعکس» به کارگردانی و بازیگری علی هادیپور روال عادی جهان امروز، روایت واکاوی درون و پیرامون است ایران تئاتر، کیارش وفایی: عصر معاصر، عصری پیچیده و رازآلود است. عصری که در آن همه چیز در ازای داده و یا داشتهای معیار قرار داده میشود تا انسانیت ملاکی برای تشخیص ...
نگاهی به نمایش «دو جلاد» به کارگردانی محمود یوسفی تبعیت از باورها و خواستههای درونی تاوانی فراگیر و بیرونی دارد ایران تئاتر، کیارش وفایی: گاهی شرایط و موقعیتهای نابسامان اجتماعی سبب میشود که انسانها در ازای داشتهها و نداشتههای خود با روزگار و جهان پیرامون خود به شکلی ...
نگاهی به نمایش «حجم غلیظ» به کارگردانی منصور صلواتی شرح واگویههای درونی یک انسان معاصر که هوایش را از جهان پیرامون تنفس میکند ایران تئاتر، کیارش وفایی: جهان با تمام داشتهها و نداشتههایش در مدرنیته و با تمام ادعاهایش درباره آنکه در لحظه اکنون جهان در بهترین حالت خود قرار دارد باید گفت که ...
گفتوگوی ایران تئاتر با منصور صلواتی نویسنده و کارگردان نمایش «حجم غلیظ» تاکید بر بیهویتی انسان مدرن در جامعه ای معناباخته ایران تئاتر: جهان درون انسانها همچون رایانههای عصر مدرن دارای حافظه درونی و بیرونی است که به فرخور زمان دادههای خود را در اثر اتفاقی از دست میدهند و در ازای ...
گفتوگوی ایران تئاتر با آتنا تندرو بازیگر نمایش «گوریل» جهان بینی اثر به شرایط حاضر جهان بسیار نزدیک است ایران تئاتر: جهان بازیگری از جمله جهانهایی است که با سایر داشتههای پیرامون دچار در هم تنیدگی است، به طوری که حتی ذات درونی را هم درگیر خود میکند. در واقع حس ...
نگاهی به نمایش «گوریل» به نویسندگی و کارگردانی مهدی رضایی نرخ ارزش هویت انسان این روزها نوسان محسوس دارد ایران تئاتر، کیارش وفایی: برداشت آزاد تعریف نگاهی نو به اثری است که در خود شاخصهایی برای پروراندن در زمان دیگر را فراهم میآورد. نگاهی که میتواند برگرفته از تمامی ...
گفتوگوی ایران تئاتر با مهدی رضایی نویسنده و کارگردان نمایش «گوریل» مسئله هویت یکی از بحرانهای جامعه بشری امروز است ایران تئاتر: جستجو و واکاوی در نمایشنامههای مطرح که نویسندگان تاثیرگذار آنها را نوشتهاند این قابلیت را ایجاد میکند تا هنرمندان عرصه نمایشی بتوانند اثری متفاوت ...