جمال رنجبرزاده کارگردان «تراژدی زمین و دلقک»در گفتوگو با ایران تئاتر عنوان کرد: تجربه ارتباط مؤثر با همه گروههای سنی با وجود اینکه نمایش "تراژدی زمین و دلقک" برای گروه سنی نوجوان تولید و اجرا میشود اما با توجه به موضوع مهم و جهانشمولی که در آن مطرح میشود، همه افراد با آن ارتباط ...
گفت و گو با میثم یوسفی نویسنده و کارگردان نمایش جنگ و صلح : موسیقی دارویی شفا بخش برای مخاطب ایران تئاتر: میثم یوسفی نویسنده و کارگردان نمایش های سنتی و ایرانی سال ها است که در این حوره فعالیت اثر گذاری دارد . او این روزها نمایش جنگ و صلح را در سالن چهارسوی ...
گفتوگو ایران تئاتر با نگین ضیایی کارگردان نمایش برای من «مرفی» در حکم تک تک آدمها استامروز تئاتر دانشگاهی دنبال خلق جهانهای متفاوتی است «مرفی»پروژه پایاننامه دوره کارشناسی ارشد من بود و از ابتدا هم تمایل داشتم برای پایان نامهام روی اثری از بکت کار کنم و نمیخواستم متن شناخته شدهای از بکت را ...
گفتوگو ایران تئاتر با بهناز نازی بازیگر نمایش«گرگاسها یا روز به خیر آقای وزیر» اولویت اصلی ما ارتباط با مخاطب استدر«گرگاسها»تمام ویژگیهای نمایش کمدی رعایت شده است بهناز نازی بازیگر،نویسنده،کارگردان و طراح سینما،تئاتر و تلویزیون که سال قبل پرفورمنس گابریل را روی صحنه آورد.در سال های اخیر در بازیگری به دست آوردهای مهم و ...
وحید لک از فعالیت تبلیغاتی گسترده جشنواره های تئاتر میگوید: تبلیغات هزینه نیست سرمایه است ایران تئاتر: توجه به تبلیغات محیطی برای هنری همچون تئاتر که مهمترین وظیفه اش آموزش و فرهنگسازی است بی شک یک الزام است و مسئولان اگر می خواهند تئاتر را در سبد خانواده ...
گفتوگو ایران تئاتر با محمد کاظمتبار کارگردان «شمارش معکوس» نمایش درباره کلنجار شک و یقین در درون آدمی استامیدوارم با تداوم اجراها مردم اعتماد کنند و به دیدن تئاتر بیایند نمایش «شمارش معکوس» یک نمایش در باره تردید،شک و یقین و اعتقاد است که کارگردان اثر تلاش میکند با پرداختی دراماتیزه،احوالات شخصیتهای نمایشش را در معرض دید مخاطبان ...
گفت وگو ایران تئاتر با میکائیل شهرستانی کارگردان نمایش«لبخند با شکوه آقای گیل» قهرمان و ضد قهرمان مشخصی در نمایش وجود نداردکارگردان خالق ثانوی اثر است «لبخند با شکوه آقای گیل» وقایع نگاری تاریخی از زوال یک خانواده فئودالی در دهه چهل و پنجاه است که میکائیل شهرستانی با درک درست از مختصات متن اکبر رادی آن را در ...
گفتوگو ایران تئاتر با حمید رضا نعیمی کارگردان نمایش«گرگاسها» یکی از جذابیتهای تئاتر بحث نماد و نشانهشناسی استهدف اصلی این اجرا تزریق دوباره زندگی به سالن اصلی تئاتر شهر بود ایران تئاتر:حمیدرضا نعیمی تلاش میکند در این شرایط سخت کرونایی با اجرای نمایشی با ساختار کمدی حرف های مهم روز اجتماع را بیان کند و البته حال مخاطبی را که به دیدن اثرش ...
گفتگو با حسین فدایی حسین کارگردان نمایش «ویری ویری در سرزمین سلامت»: رونق نمایش کودک به استقبال و علاقه بزرگترها وابسته استتلویزیون تئاتر ایران حصار سالن را میشکند ایران تئاتر: حسین فدایی حسین که این روزها نمایش «ویری ویری در سرزمین سلامت» را بر صحنه تالار هنر دارد معتقد است با راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران، تئاتر از محدوده ...
گفت وگو ایران تئاتر با هادی مرزبان نویسنده و کارگردان تئاتر «دکتر نون»را بهار سال آینده در سالن اصلی روی صحنه میبرمادبیات ایران منبع مهم و قابل اعتنایی برای اجرای نمایش است هادی مرزبان بدون شک از بزرگان تئاتر ما در این پنج دهه اخیر است.او جزو هنرمندان نسل دوم تئاتر ایران است که که دلباخته ادبیات ایرانی است و رویکردش استفاده از آثار ...
گفتگو ایران تئاتر با ساناز فلاحفرد مترجم گامهای جدیدی برای شناساندن نویسندگان فرانسویدر ایران هنوز جانیفتاده کهمیشود نمایشنامه را هم خواند ساناز فلاح فرد یکی از مترجمان به نام سالهای اخیر است که متون بسیاری را از دو زبان فرانسه و بعضا انگلیسی ترجمه و در بازار نشر ارائه کرده اند و برخی از این متون در ...
گفتوگو ایران تئاتر با علی اکبر علیزاد نویسنده،پژوهشگر،کارگردان و مدرس تئاتر آموزش در دوران کرونا ویژگی و امتیازات مثبت زیادی داردمعرفی چند اثر جدید نگارش شده و ترجمه شده در حوزه تئاتر علی اکبر علیزاد نام آشنایی در حوزه تئاتر آکادمیک و تئاتر دانشگاهی است.وی موسس گروه تئاتری ۸۴ از اساتید فعال و نوگرای تئاتر دانشگاهی است.او سالها است که در هیئت علمی ...
امیر دژاکام نویسنده و کارگردان نمایش «ایوب خان»حاضر در فجر39: تلویزیون تئاتر ایران کمک حال هنرمندان تئاتر است «امیر» الهام گرفته از شخصیت من است ایران تئاتر:امیر دژاکام قرار است بعداز حضور در جشنواره فجر دوباره نمایش «ایوب خان» را در سالن چهارسو روی صحنه ببرد، نمایشی که الهام گرفته از شخصیت کودکی اوست.
لیلی عاج کارگردان نمایش«کجایی ابراهیم» حاضر در فجر39: تلویزیون تئاتر ایران اتفاقی فرخنده برای دوستدارن تئاتر ایران تئاتر: لیلی عاج را باید یکی از پدیده های این روزهای عرصه نمایشنامهنویسی و کارگردانی بدانیم. هنرمندی که با تمرکز بر ژانر طبقه کارگر و با نگاهی دقیق و ...
گفتوگو ایران تئاتر با مریم منصوری برگزیده جشنواره تئاتر مقاومت برگزاری جشنواره در شرایط سخت باعث ایجاد روحیه میشودضرورت حمایت از اجرای عمومی نمایشهای مقاومت در دوران سخت کرونا برای اهالی تئاتر برگزاری جشنواره تئاتر مقاومت یک فرصت بسیار جدی و معتنم برای کار کردن بود .
مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ار برگزاری جشنواره های تئاتر استانی گفت : حرکت خلاق و رو به جلوی جشنواره های استانی در شرایط کرونایی ایران تئاتر: در جشنواره های استانی، هنرمندان با توجه به ظرفیت های خود پلتفرم های مختلف را آزمایش کردند و در جشنواره فجر هدف ما این است که از ظرفیت همه پلتفرم های فعال ...
مدیر هماهنگی تئاتر استانها از اهمیت جشنوارهها استانی گفت: تئاتر استانها خط مقدم فعالیتهای فرهنگی است ایران تئاتر: محمد رضا الوند معتقد است «هنرمندان استان ها که در اوج کرونا به خاطر اعتلای فرهنگ و هنر وارد صحنه تئاتر شدند و خطر را به جان خریدند، سلحشوران خط مقدم ...
در گفتوگوی ایران تئاتر با بهزاد صدیقی سخنگو و مدیر اجرایی بنیاد رادی مطرح شد همه بایدها و نبایدهای وبگاه بنیاد اکبر رادی وبگاه بنیاد اکبر رادی به نشانی bonyadradi.ir درتاریخ نهم آذرماه ۱۳۹۹ راهاندازی شد و در دسترس عموم قرار گرفت. این وبگاه در ۱۴ بخش مطالب و تصاویری را درباره آثار استاد ...
گفتگوی ایران تئاتر با عطاالله کوپال درباره «شب قصه»: ضرورت بازآفرینی اساطیر ایران زمین بهشدت احساس میشود ایران تئاتر: عطالله کوپال استاد تئاتر و ادبیات کشور با اشاره به نقش و اهمیت آشنایی با فرهنگ و ادبیات کهن ایرانی، معتقد است که ما نیاز به شهروندانی داریم که به فرهنگ ...
گفتوگوی ایران تئاتر با ایوب آقاخانی نویسنده،کارگردان،بازیگر و مدرس تئاتر نمایشنامه ملی و میهنی«رگ»بهزودی بهدست مخاطب میرسد ایوب آقاخانی نقش موثر و ارزنده ای در تئاتر ما در بخشهای مختلفی نظیر بازیگری ، تدریس ، مدیریت ، نوشتن و کارگردانی داشته و هرازگاهی هم در قاب کوچک تلویزیون و قاب ...
گفت وگو با رحمت امینی نویسنده ، کارگردان آوازه خوان طاس را دو زبانه روی صحنه می برممنتظر تثبیت شرایط کرونایی هستم ایران تئاتر : رحمت امینی از جمله اساتید تئاتری است که می کوشد ضمن وفاداری به اصول و روح کلاسیک تئاتر تجربه های نو و جدیدی را در آثارش را به مخاطب عرصه کند .
گفت وگو با هادی حوری نویسنده و کارگردان تئاتر یک تئاتری در هیچ آماری قرار نمی گیرد! ایران تئاتر : هادی حوری موسس گروه تئاتری آدمک ، نویسنده و کارگردان با سابقه تئاتر است که فعالیت حرفه ای خود را از دهه شصت آغاز و در اغلب گونه ها اعم از اجتماعی ، کودک ، ...
شهره اشتری درگفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد مشغول نوشتن نمایشنامه «روزهای کرونا»هستم اشتری گفت:داستان نمایش درباره خانوادهای است که سالها است قصد مسافرت به خارج از کشور را برای اولین بار دارند.
گفتگوی ایران تئاتر با لیلی عاج نویسنده و کارگردان «کجایی ابراهیم»: نمی توان به راحتی هشت سال دفاع را نادیده گرفت ایران تئاتر: نمایش «کجایی ابراهیم» اثر اقتباسی لیلی عاج، پس از دریافت رتبه اول جشنواره نمایشنامهنویسی اقتباسی گام دوم، در تماشاخانه سرو به روی صحنه رفت.
گفتوگو ایران تئاتر با منصور خلج مولف کتاب ماندگاران صحنه ۲؛ پرویز پورحسینی ای کاش هر کسی مورخ خودش باشدواقعیات زندگی نقش به سزایی در تکوین شخصیت هنرمند دارد تالیف کتاب در حوزه زندگی بزرگان عرصه هنر امر متداول و رایجی در جهان است و در ایران هم گهگاهی این کار انجام میشود.به همت انتشارات نمایش اداره کل هنرهای نمایشی وبه ...
گفت وگو ایران تئاتر با امیر دلفانی کارگردان نمایش بین یه عالمه ماهی نمایش ما بشدت وامدار هنر ملی تعزیه و روایتگری استبا تحمل همه سختیها و چالشها چراغ تئاتر را روشن نگه داریم تم مهاجرت تمی فراگیر در روزگار مدرن به خصوص در این دهه های اخیر است.آدم هایی که به امید زندگی بهتر و فرار از شرایط حالشان تن به مهاجرت داده اند.در نمایش بین یه عالمه ...
گفت وگو ایران تئاتر با داود فتحعلی بیگی کارگردان نمایش عمو هاشم هنرمند تعزیه برای ماندگاری کارش در بین مردم زندگی می کند تعزیه خوان ها انتقال دهنده فرهنگ و تجربه هستند هنر تعزیه ریشه در فرهنگ و سنن ایرانی دارد و نقش بسیار مهمی در طول چهار صد سال در انتقال پیام عاشورا به عامه مردم در اقصی نقاط ایران داشته است.تعزیه خوانها میراث داران ...
گفت وگو ایران تئاتر با داود دانشور مترجم و کارگردان نمایش بیداری جریانات روز تئاتر دنیا از طریق ارتباط با متن خوب خارجی قابل ردیابی استدر دوران کرونا،نمایش برای ادامه حیات نیازمند حمایت جدی مسئولین است داود دانشور نویسنده، کارگردان، بازیگر، پژوهشگر و مترجم، ارزنده و باسابقه تئاتر بیش از سه دهه است که در حوزه تئاتر حضور موثری دارد و نمایش های مهمی از نویسندگان بزرگ ...
گفت وگو ایران تئاتر با آرش دادگر کارگردان نمایش اودیسه 2020 ادبیات داستانی سرزمینمان هزار مدعی داردتئاتر حرفه من است و به سادگی تسلیم کرونا نمیشوم ایران تئاتر:آرش دادگر در دو سه دهه اخیر نام آشنایی در تئاتر است. او نمایش های ماندگار زیادی منجمله هملت،شاه لیر و... را روی صحنه برده است و اقتباس های هوشمندانه و ...
گفت وگو با مسعود طیبی کارگردان نمایش فقط چهل روزه بودم خلق درست اثر هنری به شدت به زیست هنرمند وابسته استدر دوران کرونا تئاتر اندیشه ورز مجال بیشتری برای دیده شدن پیدا کرده است ایران تئاتر:مرگ و دنیای ناشناخته های پس از آن همواره ذهن بشر را در تمام طول مدت تاریخ درگیر کرده است و هنرمندان در این باره به خلق اثر پرداخته اند. مسعود طیبی در نمایش ...
احمد عزیزی در باره اجرای تعزیه در پهنه فرهنگی رودکی عنوان کرد: تعزیه در دوران کورنایی دینش را به امام حسین (ع) ادا میکند احمدعزیزی گفت:ما در پهنه رودکی مقابل تالار وحدت با رعایت فاصله یک و نیم متری و پروتکل های بهداشتی اجراها را آغاز کردهایم.
گفتگو با نسرین خنجری به بهانه روز پزشک: «نبض» اثری درباره موسیقی درمانی حول تفکر بوعلی سینا استاعتقاد ندارم درمتن کودک باید از کلمات ساده استفاده کرد خنجری گفت: بوعلی سینا در چند اثرش به تاثیرات برخی از نغمههای موسیقی برای درمان تعدادی از بیماری ها اشاره می کند. متن نمایش را هم حول همین محور نوشتم.
گفت وگو ایران تئاتر با رضا بهرامی کارگردان نمایش بیست متری جوادیه هنر متعهد باید در این شرایط هم با مردم در ارتباط باشددرمجموعه تئاتر شهر پروتکلهای بهداشتی و فاصلهگذاریهای اجتماعی رعایت میشود رضا بهرامی کارگردان جوان تئاتر که در سال های اخیر حضور موثری در عرصه تئاتر به خصوص ژانر اجتماعی دارد و نزدیک به دو دهه سابقه فعالیت در حوزه های مختلف تئاتر را دارد. او ...
اسارت،کرونا،تئاتر و دفاع مقدس در گفت و گو با آزاده سرافراز محسن جهانبانی: تئاتر برای اسرا معجزه امید بود واقعیات دفاعمقدس بهدرستی به نسل کنونی منتقل نشده است ایران تئاتر: با اینکه در جوانی از تئاتر متنفر بود اما دوران اسارت عاملی می شود تا به طور به عرصه تئاتر ورود کند. او این روزها از بازیگران فعال تئاتر، سینما و تلویزیون ...
اسارت، کرونا ، تئاتر و دفاع مقدس در گفت و گو با آزاده سرافراز محمد باقر عباسی: از ساخت لباس پلنگی با پوست پیاز تا نمایش عروسکی آقای اشتیاق انگیزه از دست نرود هر کاری ممکن می شود ایران تئاتر: آزاد سرافراز محمدباقر عباسی از هنرمندان مطرح تئاتر در دوران اسارت است که اسرا با نمایش های طنز او به ویژه نمایش عروسکی آقای اشتیاق خاطرات زیادی دارند.
اسارت ، کرونا ، تئاتر و چهل سالگی دفاع مقدس در گفت و گو با عبدالمجید رحمانیان: چگونه یک« ابو مسرحیه »فعال سرخورده شد و دکترای حقوق گرفت!حبس در کرونا هم راهکار دارد؛ ما توانستیم، شما هم می توانید ایران تئاتر: آزاده سرافراز عبدالمجید رحمانیان از فعالان تئاتر در اسارتگاه های عراق است که در زیر فشارهای روحی و جسمی و کمترین امکانات ، نمایش های موثری در ...
گفت وگو ایران تئاتر با محمد مهدی خاتمی به بهانه اجرای نمایش عادت نکرده ایم با هم حرف بزنیم مجموعه تئاتر شهر در اجرای پروتکل های بهداشتی مصمم است نمایش های اجتماعی همواره برای مخاطب جذابیت دارند و کارگردان در آنها حرف های روز و مهم را در قالبی دراماتیک عرصه می کند. محمد مهدی خاتمی در نمایش "سهشنبههای لعنتی" ...
گفتوگوی ایران تئاتر با روزبه حسینی نویسنده، طراح و کارگردان نمایش «الف کاف شین» گفتمانِ عبورِ هفتاد ساله زن ایرانی از هزارتوی زبان نمایش «الف کاف شین» آخرین اثر تئاتری «روزبه حسینی» است که ابتدای اسفند در عمارت روبرو آغاز و پس از دو شب به علت گسترش فراگیر کرونا با پنج ماه تعطیلی مواجه شد.پس از ...
گفت وگو با بهناز مهدیخواه کارگردان نمایش دنیای خیالانگیز من تئاتر عروسکی سوای بعد سرگرمی جنبه آموزشی و تربیتی دارد ایران تئاتر:در سال های اخیر ئئاتر کودک و نوجوان به واسطه داشتن سالن های اختصاصی و برگزاری منظم جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان در شرایط خوبی به سر می برد. ...
امید انصاری در گفتگو با ایرانتئاتر بیان کرد در «دنیای شگفتانگیز اکو و تاکو» به کودک لزوم حفظ طبیعت را نشان میدهیم امنیت سالن های تئاتر از خیلی از محیط ها در جامعه بیشتر است ایرانتئاتر: نمایش دنیای شگفتانگیز اکو و تاکو نمایشی موزیکال، شاد، کودکانه و جذاب است که در قالبی داستانمحور تلاش میکند پیام آموزشی درباره حفظ محیط زیست و ...
مهدی رضایی در گفتوگو با ایرانتئاتر عنوان کرد در «عمو زنجیرباف» آئینهای در پیش چشم جامعه قرار دادمنمایش تک شخصیته راهکاری برای اجرا در دوران کرونایی است در نمایش عمو زنجیرباف به موضوع مواد روانگردان پرداختهام. متاسفانه استفاده از مواد روان گردان بین جوان ها وجود دارد و همیشه جزء دغدغه هایم بوده است و روی آن تحقیق و ...
نصیر ملکیجو در گفتوگو با ایرانتئاتر مطرح کرد درکوکاکولاخبری از حرکتهای اغراقآمیز بازیگری نیست نصیر ملکیجو نویسنده و کارگردان نمایش کوکاکولا گفت:درکلیت کار من در این چند ساله دچار تغییرات زیادی به لحاظ سبک، ساختار و ذهنیت شده است.
امین اکبری نسب بازیگر «کابوس های مرد مشکوک» : توقف اجراها مثل یک کابوس بودوقتی شنیدم تماشاخانه ها باز شده اند کرونا را فراموش کردم امین اکبری نسب بازیگر «کابوس های مرد مشکوک» با اشاره به اینکه هنرمندان تئاتر دوران سختی را سپری کرده اند معتقد است اگر تئاتر شغل نیست چرا اینهمه دانشجو از دانشگاهها ...
گفت و گو ایران تئاتر با محسن مظاهری کارگردان نمایش پسر: استقبال مخاطب حالم را خوب کرد ایران تئاتر: محسن مظاهری در اولین تجربه نویسندگی و کارگردانی اش، نمایش پسر را به عنوان یکی از پیشتازان تئاتر پساکرونایی در تماشاخانه سیمرغ به روی صحنه برد.
گفتوگو ایران تئاتر با ملیکا رضی کارگردان نمایش کابوسهای مرد مشکوک سیاه نمایش ما دیدگاههای فلسفی دارد رضی گفت: اضافه کردن هر نوع سبک و یا شیوه اجرایی به نمایش سنتی ایران را مثبت و سازنده می دانم.
بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با قطب الدین صادقی (7) در ورود به فضای مجازی شتاب زده نباید عمل کنیمدر این بحران دیگر سازمان های ذی نقش فرهنگی کجا هستند؟ ایران تئاتر: قطب الدین صادقی با تاکید براینکه در ورود به فضای مجازی شتاب زده نباید عمل کرد، معتقد است بهترین کاری که هنرمندان تئاتر باید در این ایام انجام دهند ...
پرنیا شمس در گفتوگو با ایرانتئاتر مطرح کرد به حضور پرشور تماشاگران در سالنهای تئاتر خوشبین هستم ایرانتئاتر:کارگردان جوان نمایش است در شروع دوباره اجرای نمایشها مشارکت جدی دارد و نمایشش در تماشاخانه مستقل تهران روی صحنه رفته است.
بازخوانی ظرفیت های تله تئاتر در روزهای کرونا با مسعود کرامتی (6) بی شک در بحث معیشت، تئاتر مجازی از هیچ بهتر است ایران تئاتر: مسعود کرامتی معتقد است دولت باید در بحث معیشتی از هنرمندان حمایت کند. به عقیده او حتی ورود به فضای مجازی نیز بدون حمایت مسئولان امکان پذیر نیست.