شبچراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی / تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه میآورند
گفتوگو با سیدعلی موسویان، کارگردان نمایش «کانلمیکن» / نویسنده هوشمند حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل میکند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب: / هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازیهای صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
گفتوگو با کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی / از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
نگاهی به نمایش «شهر تنهایی من» به کارگردانی حسن عسگری پنهان کاری و تاوان دادن دو گزینه محرک فراموش شدن هستند ایران تئاتر، کیارش وفایی: شرایط فردی و جمعی در هر زمانی بعنوان یکی از کارکردهای مهم برای انسانها تلقی میشود که در لحظه آنها کنش و واکنشهای متفاوتی را از خود بروز ...
نگاهی به نمایش «کلفتها» به کارگردانی دریا دریایی تنها درک شرایط موجود نقشه راه انسان امروز است و دیگر هیچ ایران تئاتر، کیارش وفایی: لزوم برقراری ارتباط و پیش آوردن اتفاقهای جهان و انسانها در گرو شکل گرفتن کنش و واکنشها ترتیب داده میشود. اهمیتی که اگر وجود نداشته ...
نگاهی به نمایش «شب بخیر مادر» به کارگردانی ملیکا رضی و پیمان یاقوتی درک درونی، تاوان متقابل یک تجربه طولانی مدت از شرایط موجود است ایران تئاتر، کیارش وفایی: گاهی برای پیشرفت و درک شرایط باید از اصولی پیروی و آن را جهت آگاهی در مسیری مشخص هدایت کرد. آثار مهم و قابل توجه در هر گونهای حرفهای زیادی ...
نقدی بر نمایش موی خرس سیاه زخمی علیه فراموشی یا تاریخ تحلیلی یک سایکودلیک ایران تئاتر- احمد عظیمی: اثر با یک نبش قبر(باز شدن تابوت) آغاز می شود و این عمل می تواند به نوعی یادآوری و زنده کردن تاریخ تعبییر شود. تاریخ در اینجا با "بود" معنا پیدا می ...
نقد نمایش پرپر، سی مرغ پر بهکارگردانی رضا عبد لعلی زاده تبدیل شاهکارهای ادبی ایران وجهان برای تئاتر ما یک ضرورت است ایران تئاتر-هومن نجفیان:نمایش پرپر، سی مرغ پر بازنویسی کودکانه منطقالطیر عطار است. این نمایش کوششی نافرجام اما اجتنابناپذیر برای توانمندسازی تئاتر کودک و نوجوان ...
نقد نمایش «آوازه خوان خیابان های منهتن» به کارگردانی میکائیل شهرستانی هفت تک گویی شکسپیر ودرد مشترک هنرمندان تئاتر ایران تئاتر- سید علی تدین صدوقی : میکائیل شهرستانی به عنوان کارگردان وتنها بازیگر این نمایش در بروشور آورده است ."مدت ها بود که می خواستم از هجومی که به تئاتر آمده و از ...
نگاهی به نمایش «کانفیدنشیال» به کارگردانی سپیده گل تراشنژاد و محسن قصری همیشه رمزآلود بودن ملاک ابهام و غریبه بودن نیست ایران تئاتر، کیارش وفایی: رمزآلود بودن جهان هستی این اجازه را به انسان میدهد که خود را برای کشفی بیانتها آماده کرده و جهت تشریح آن به مناظرهای در مقابل سایرین ...
نقدنمایش عمو پامبل به کارگرانی مهدی قلعه تحقق آرزوهای کودکان در یک نمایش ایران تئاتر- هومن نجفیان:پام پام عمو پامبل ترانه ای است که پس از پایان نمایش همچنان شنیده می شود اما عمو پامبل کیست؟
نگاهی به تازه ترین اثر علی رفیعی «خانه برناردا آلبا» اجرایی جذاب، بروز و ماندنی ایران تئاتر- مسعود موسوی: خانه برناردا آلبا آخرین اثر فدریکو گارسیا لورکا از سهگانهای نمایشی است که لورکا آن را با نمایشنامه «عروسی خون» شروع کرد، با «یرما» ادامه ...
نقدی بر نمایش خنکای ختم خاطره به بهانه اجرای اخیر این اثر: نغمه خوانی هایی که مرهم هست بر همۀ دردهای آمده از جنگ ایران تئاتر- رضا آشفته:خنکای ختم خاطره نمایشی است دربارۀ آسیب های جنگ که هنوز هم در کنار و گوشۀ دنیا و از آغاز هر جنگی می تواند متداوم باشد چون اگر قایل به پذیرش ...
نگاهی به نمایش «دو جلاد» به کارگردانی محمود یوسفی تبعیت از باورها و خواستههای درونی تاوانی فراگیر و بیرونی دارد ایران تئاتر، کیارش وفایی: گاهی شرایط و موقعیتهای نابسامان اجتماعی سبب میشود که انسانها در ازای داشتهها و نداشتههای خود با روزگار و جهان پیرامون خود به شکلی ...
نقد نمایش «هزار ویک تو» به کارگردانی السا فیروز آذر فروید ، شهرزاد وهزار ویک لابیرنت ذهن انسان ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : السا فیروز آذر به عنوان بازیگر نام آشنای سینما با این نمایش اولین تجربه تئاتری خود را در مقام نویسنده وکارگردان و بازیگر به صحنه ...