شبچراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی / تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه میآورند
گفتوگو با سیدعلی موسویان، کارگردان نمایش «کانلمیکن» / نویسنده هوشمند حرف روز جامعه را به تماشاگر منتقل میکند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب: / هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازیهای صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
گفتوگو با کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی / از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
نگاهی به نمایش «دشمن خدا» در جشنواره تئاتر فجر دروغ و قضاوتهای غلط ما در زندگی روزمره ایران تئاتر - کامبیز جهانگیری بابادی: نمایش «دشمن خدا» به کارگردانی عمادالدین رجبلو که از گرگان در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفت درباره نظام غلط آموزشی و زیر سؤال ...
نقد نمایش هملت به کارگردانی کریستوفر روپینگ از آلمان هملتی که کارش به خون بازی میکشد ایران تئاتر_سید علی تدین صدوقی : نمایش هملت از آن متونی است که بارها و بارها و طی سالها و سالها همچنان کارشده است و کار خواهد شد. این نمایش توسط کارگردانان ایرانی در ...
چند سؤال از بهروز غریب پور کارگردان اپرای عروسکی خیام حاضر در فجر36: ما را از فراموشخانه نرانید! ایران تئاتر- علی اکبر عبدالعلی زاده : اپرای عروسکی خیام از دیروز یک بهمن تا هفتم بهمن در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ساعت ۱۹ در تالار فردوسی به صحنه می ...
نقد «هفت عصر هفتم پاییز» نمایش حاضر در فجر36: واگویه هایی از تلخی جنگ ایران تئاتر- رضا آشفته:«هفت عصر هفتم پاییز» نمایشی از ایوب آقاخانی است که امروز در سی و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر ساعت ۱۸ و ۲۰:۳۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاترشهر ...
نگاهی به نمایش هنر به کارگردانی وحید رهبانی رئالیستی که در لایههای زیرینش پیچیده است سید علی تدین صدوقی : یاسمین رضا از مادری مجاری و پدری ایرانی در سال ۱۹۵۹ در پاریس به دنیا آمده است. او را میتوان یکی از درام نویسان حال حاضر دنیا دانست که بیشتر بر روی ...
نقد ارمغان بهداروند بر «هفت عصر هفتم پاییز» نمایش حاضر در فجر36: جنگ فقط جنگ نیست ایران تئاتر_ارمغان بهداروند:« غلبه ی مولف بودن ایوب آقاخانی در سومین حلقه از پرتره های جنگی اش بر نقش کارگردانی اش به شدت مشهود است. مولف با خردمندی و به مدد اندک ...
نقد نمایش «فعل» به نمایش درآمده در جشنواره تئاتر فجر این از هر ناکامیای عمیقتره ایران تئاتر- اردشیر شیرخدایی٭: «فعل»، که با عنوان تئاتر معیار در جشنواره تئاتر فجر به صحنه رفته، نمایش مهم و زیبایی است که در نهایت نگاه تلخی را به مقوله عشق و هستی ...
نقد «مأنوس» به کارگردانی نازنین سهامی زاده نمایش حاضر در فجر36: اولین گزارش شبه مستند از تراژدی پناهجویی در قرن بیست و یکم ایران تئاتر- صمد چینیفروشان*: نمایش «مأنوس»، تازهترین اثر نازنین سهامی زاده، یک تئاتر مستندِ نو با پایانبندی ملودراماتیک است. مانوس به کارگردانی او روز ...
نقدی بر نمایش لاسارو به کارگردانی مسعود رایگان پرهیز از فساد و انحطاط یا روح پاک کودکی ایران تئاتر- رضا آشفته:لاسارو نمایشی برگرفته از یک رمان پیکارسک است بنابراین تحت الشعاع پیکره چنین رمانی است و ما را در برابر نابرابری ها و تبعیض های محیط آگاه می ...
نقدی بر اجرای مفیستو به کارگردانی مسعود دلخواه پست شدن ژن برتر ایران تئاتر_رضا آشفته: اگر بپذیریم که مفیستو اثری سیال ذهن و بر پایه ی مکتب اکسپرسیونیستی نوشته و اجرا شده، همان بهتر که نگاه ساختارگرا را بر آن روا دانست و اگر هم آن ...
یادداشتی بر «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی محمودرضا رحیمی دانشگاه تئاتر روی صحنهی تئاتر ایران تئاتر- بهزاد خاکینژاد: متن حاضر به بهانه اجرای نمایش «دایره گچی قفقازی» به کارگردانی محمودرضا رحیمی در سالن سایه تئاتر شهر نوشته شده است. این نمایش روز ...
نقدی بر نمایش «خشم و هیاهو» به کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص هیاهو بدون خشم ایران تئاتر- اردشیر شیرخدایی*: خشم و هیاهو به کارگردانی مهرداد رایانی مخصوص، نمایشی است که ظاهرا قصد دارد با زهرخند، سیستم اصلاحی و تربیتی را نقد کند و نقش و مسئولیت ...