گفتوگو با کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی / از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفتوگو با کارگردان «انگشتر اسرارآمیز» / میثم یوسفی: جای زنگ تئاتر در مدارس به صورت تخصصی و کاربردی خالی است
گفتوگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» / جایی که آرامش درگیر چالشهای عجیب میشود؛ هنر همان کشتی نجاتدهنده است
گفتوگو با امیر کمالی، کارگردان نمایش «مردگان بی کفن و دفن» / حسرت هنرمندان جوان از ندیدن تئاتر حمید سمندریان و پری صابری
در نشست اعضا گروه نمایش«یک هفته راه رفتن در بهشت» در ایران تئاتر مطرح شد: وحدت گروهی کلید موفقیت ایران تئاتر:نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» تا ۲۴ اسفند ماه ساعت ۱۹درسالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر تهران به کارگردانی محمد هادی هاشم زاده به روی صحنه میرود.
در گفتوگوی ایران تئاتر با دبیران جشنواره مطرح شد خروجیهای جشنواره تئاتر دانشگاهی قابل اعتناست دبیران دورههای بیست و یکم و بیست و دوم جشنواره تئاتر دانشگاهی معتقدند؛ مرور زمان نشان خواهد داد این نظر درست نیست که تئاتر دانشگاهی در بعضی از دورهها خروجی قابل ...
گفت وگو با حسین اکبرپور کارگردان نمایش " ما داریم از این خونه میریم" یک سکانس – پلان تئاتری است ایران تئاتر:حسین اکبرپور کارگردان نمایش " ما داریم از این خونه میریم" گفت: سعی کردیم چه در کارگردانی، متن، طراحی صحنه و بهطور کلی تمامی عواملی که اثر را تشکیل ...
نصرآبادیان درگفتگو با تئاتر کرمان: وامدار پانتومیم هستم حامد نصرآبادیان در تازه ترین فعالیت خود در فستیوال نوروزی ایرانیان در پاریس چندین برنامه هنری اجرا خواهد کرد
فاتح بادپروا داور سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی: جشنواره تئاتر شرهانی محلی برای داد و ستدهای فرهنگی است فاتح بادپروا داور سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی گفت: جشنواره تئاتر شرهانی از چند منظر قابل توجه است، یکی از منظر برگزاری دلسوزانه و عاشقانه تیم اجرایی که ...
محمودرضا رحیمی در حاشیه سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی شرهانی مطرح کرد: الگوهای تئاتر خیابانی در سراسر کشور هم شکل شده است حضور اقشار مختلف مردم برای دیدن نمایش ها بزرگترین مزیت جشنواره شرهانی به حساب می آید.
گفتوگوی ایران تئاتر با پوریا جلال وندی کارگردان نمایش «کمدی سیاه» انسان همچون سایر موجودات یک نیمه تاریک و حتی عمیق دارد ایران تئاتر: تعامل و یا عدم آن همیشه از دیرباز جزو مواردی بوده است که فرد یا جمع و برعکس بر سر آن دچار تمایز در سلیقه و باور بودهاند. رویکردی که میتواند ساختار نظم ...
گفت وگو با میلاد فرج زاده کارگردان نمایش «درها و دیوارها» مخاطب این نمایش درگیر تعلیق شخصیتها است میلاد فرج زاده کارگردان نمایش «درها و دیوارها» گفت: برای در تعلیق نگهداشتن مخاطب، بازی مشخص نبودن اینکه کدام شخصیت واقعی یا ذهنی هستند را به راه انداختیم ، البته ...
گفت وگو با محمد هادی هاشم زاده کارگردان نمایش مخالف نگاه ساده انگارانه به تئاتر هستم ایران تئاتر:نمایش «یک هفته راه رفتن در بهشت» نمایشی استاندارد است که منطبق بر فرهنگ بومی در فضایی سورئالیستی داستانی چند لایه را به مخاطبش عرصه می کند. این نمایش ...
داوود کیانیان در گفتوگو با ایران تئاتر واقعگرایی در تئاتر کودک و نوجوان به حاشیه رفته است داوود کیانیان هنرمند پیشکسوت تئاتر کودک و نوجوان معتقد است؛ واقعگرایی در تئاتر کودک و نوجوان رویکردی است که متاسفانه بسیار مغفول مانده است.
گفتوگو با شیما عرب کارگردان نمایش مواجهه با فقدان یک رابطۀ انسانی را به تصویر کشیدهایم ایران تئاتر:شیما عرب کارگردان نمایش "سرزمین های شمالی" در خصوص درونمایۀ اصلی این نمایش به ایران تئاتر گفت: بیشتر تمایل داشتم به مفهوم گذر یک انسان از مراحل مختلف ...
تاریخ شفاهی تئاتر درگفتگوی ایران تئاتر با هوشنگ توکلی (قسمت پایانی) گروتفسکی اعتراف کرده بود که تجربیاتش غلط بوده است ایران تئاتر- رضا آشفته: در قسمت چهارم گفتوگو توکلی به نقد دوران مدیریتی پس از خود می پردازد و از دگرگونی سیاست ها در دستگاه صداو سیما می گوید و نسبت به خود هم در این ...