از تاریخ
 تا تاریخ
 
نقد و نظری بر نمایش «شنگرف» به نویسندگی و کارگردانی علی یداللهی

خوانشی نو و شایسته از داستان سیاوش
نقد و نظری بر نمایش «شنگرف» به نویسندگی و کارگردانی علی یداللهی

خوانشی نو و شایسته از داستان سیاوش

احمدرضا حجارزاده: شاهنامه فردوسی یکی از غنی‌ترین منابع اقتباس داستان‌های ایرانی در قالب هنرهای نمایشی است اما سینما و تئاتر ایران از این مخزن بی‌پایان ...

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «شهر طلا»

حامد زحمتکش: تکنیک عروسک کاغذی برای بچه‌ها باورپذیر بود
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «شهر طلا»

حامد زحمتکش: تکنیک عروسک کاغذی برای بچه‌ها باورپذیر بود

حامد زحمتکش با اشاره به اهمیت تنوع فرم می‌گوید نمایش‌ «شهر طلا» مبتنی بر این ایده محوری است که شخصیت اصلی می‌رود دنیا را می‌گردد و قصه سواد مالی آدم‌ها را می‌بیند ...

نگاهی به نمایشنامه‌ «موبایل مَردِ مُرده» اثر «سارا رول»

یک داستان کوتاه درباره عشق و تکنولوژی
نگاهی به نمایشنامه‌ «موبایل مَردِ مُرده» اثر «سارا رول»

یک داستان کوتاه درباره عشق و تکنولوژی

احمدرضا حجارزاده: نشر قطره از سال‌ها پیش در حوزه انتشار ادبیات نمایشی، جزو فعالان پیشرو و متفاوت ایران بوده و تاکنون نمایشنامه‌نویسان بسیاری را با چاپ آثارشان ...

در گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «نئورئالیسم» مطرح شد

سلمان سامنی: ادبیات نمایشی همواره زن را در کانون روایت‌های خود قرار داده است
در گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان نمایش «نئورئالیسم» مطرح شد

سلمان سامنی: ادبیات نمایشی همواره زن را در کانون روایت‌های خود قرار داده است

سلمان سامنی، نویسنده و کارگردان نمایش «نئورئالیسم» با بیان اینکه تاریخ ادبیات نمایشی همواره زن را در کانون روایت‌های خود قرار داده، می‌گوید در واقع زن خود، جهان ...

گفت‌وگو با بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان باسابقه تئاتر

امیر دژاکام: تئاتر به معنی خردمندی و فهم مشترک است
گفت‌وگو با بازیگر، نمایشنامه‌نویس و کارگردان باسابقه تئاتر

امیر دژاکام: تئاتر به معنی خردمندی و فهم مشترک است

امیر دژاکام هنرمند کهنه‌کار عرصه هنرهای نمایشی می‌گوید تئاتر یعنی خردمندی و فهم مشترک. دلیل اصلی مشکلات زندگی ما، عدمِ داشتنِ فهم مشترک از موضوعات است. این فهم ...

گفت‌وگو با کارگردان نمایش کمدی عرفانی «سیاه و غزال»

شقایق فتحی: به فکر فرو رفتن مخاطب، مهم‌تر از خندیدن اوست!
گفت‌وگو با کارگردان نمایش کمدی عرفانی «سیاه و غزال»

شقایق فتحی: به فکر فرو رفتن مخاطب، مهم‌تر از خندیدن اوست!

کارگردان نمایش «سیاه و غزال» با اشاره به اینکه از شخصیت «سیاه» استفاده تازه‌ای کرده و به وجه دیگری از این نماد نمایشی پرداخته است، گفت: «در ذات سیاه، همیشه به دنبال ...

نقد و نظری بر نمایش «سمندر و شهر کاغذی» به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی

تنها راه نجات، صلح و مهربانی است
نقد و نظری بر نمایش «سمندر و شهر کاغذی» به کارگردانی محمدرضا شاه‌مردی

تنها راه نجات، صلح و مهربانی است

احمدرضا حجارزاده: با راه افتادن دوباره جریان اصلی تئاتر و از جو جشنواره تئاتر فجر خارج شدن فضای تئاتر کشور، دوباره ریتم معمول اجرای نمایش‌های بزرگ‌سال به ...

نقد و نظری بر نمایش «طبقه‌ کور» به نویسندگی و کارگردانی «مجید صدخسروی»

مانیفست ایرانی برای جامعه‌ آمریکایی
نقد و نظری بر نمایش «طبقه‌ کور» به نویسندگی و کارگردانی «مجید صدخسروی»

مانیفست ایرانی برای جامعه‌ آمریکایی

احمدرضا حجارزاده: تئاتر از مهم‌ترین بسترهای موجود در عرصه‌ هنر برای بیان هرگونه نقد و نظری به شرایط و مناسبات موجود در جامعه و میان انسان‌هاست. از این‌رو ...