در حال بارگذاری ...
در بیست و چهارمین جشنواره یونیدرام

"آقامحمدخان" در آلمان به صحنه رفت

نمایش "آقامحمدخان" به کارگردانی نوید معمار در بیست و چهارمین جشنواره بین المللی تئاتر یونیدرام (unidram) در پوتسدام آلمان حضور یافت.

به گزارش ایران تئاتر نمایش " آقا محمدخان " که اثری از گروه تئاتر آماتا است، به کارگردانی نوید معمار در جشنواره بین المللی تئاتر یونیدرام (unidram) در پوتسدام آلمان به صحنه رفت.
معمار که از دانشجویان پردیس هنرهای زیبا دانشگاه تهران است، درباره ی اجرای این اثر نمایشی در پوتسدام آلمان عنوان کرد: نمایش "آقامحمدخان" به تهیه کنندگی گروه تئاتر آماتا تولید و به جشنواره ی بین المللی تئاتر unidram در پوتسدام آلمان دعوت شد. این جشنواره بیست و چهارمین دوره ی خود را از تاریخ 31 اکتبر تا 4 نوامبر2017(۹ تا ۱۳ آبان ۱۳۹۶) برگزار کرد.
وی درباره این جشنواره بیان کرد: برگزارکننده این جشنواره کمپانی t-werk است که رویکرد آن مبنی بر تئاتر تصویر و خلاقیت های معاصر در زمینه ی پرفورمنس و موسیقی است. این جشنواره یکی از معتبر ترین جشنواره های تئاتر آلمان است که تجربه ی حضور افراد بزرگی همچون دوداپایوا را در رزومه خود دارد.
نوید معمار درباره ی اجرای گذشته ی این اثر نمایشی توضیح داد: "آقامحمدخان" پیش از این اردیبهشت 96 در جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران اجرا شد. همچنین، فیلم این نمایش در جشنواره ی پرفورمنس امریکا و zlomvaz چک به نمایش درامده است.
این کارگردان تئاتر درباره تیم بازیگران نمایشش عنوان کرد: امیرحسین باقریان ، علی داوودی ، نیلوفر شایانی و نیلوفر لاری افرادی هستند که در این نمایش به ایفای نقش پرداختند. همچنین از دیگر عوامل کار میتوانم به آرمان مقدم(طراح ویدیو)، کیان حسین(طراح صدا)، علی داوودی(طراح صحنه) و ملیکا بوکایی(گریمور) این نمایش اشاره کنم.
معمار درباره اجراهای آینده گروه تئاتر آماتا عنوان کرد: دومین اثر این گروه "جوشقان" است که  از 23 آذر تا 4 دی 96 در عمارت رو به رو اجرا خوهد شد. 
او افزود: همچنین در حال حاضر مشغول طراحی و تولید دو اثر دیگر به نام های "شیر خشک" و "ساکوراجیما" هستیم.
نوید معمار یکی از مدیران هنری گروه تئاتر آماتا در پایان عنوان کرد: اجرای عموم "آقامحمدخان" در ایران نیازمند حمایت سالن های تجربی محور و مستقل  است؛ ما امیدواریم که استقبال و حمایت مناسبی از سوی سالن های مربوطه برای اجرای این نمایش صورت گیرد.




نظرات کاربران