در حال بارگذاری ...
عزت‌الله مهرآوران در گفت و گو با ایران تئاتر عنوان کرد

«هنرپیشه هملت» را سال 97 به صحنه می برم

ایران تئاتر: عزت‌الله مهرآوران بازیگر محجوب و توانمندی است که نقش های متفاوتی در کارنامه کاریش در تئاتر در سال های اخیر دارد. این هنرمند فرهیخته و باسابقه و بازیگر و کارگردان تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی است. وی دارای نشان درجه ۲ هنری از سوی وزارت علوم و وزارت ارشاد اسلامی(معادل کارشناسی ارشد) است و تا کنون در فیلم ها و سریال های مختلف به ایفای نقش پرداخته و تئاتر های مختلفی را به صحنه برده است.

مهرآوران یک تئاتری با سابقه و فعال است از عمده کارهای تئاتریش می توان به : نگارش و بازی در نمایش”روایت زال و رودابه“ به کارگردانیمریم کاظمی؛ تهران، موزه کاخ نیاوران؛ 1384، نگارش نمایشنامه لیدی مکبث توانا برای شرکت درجشنواره تک‌ بازی ارمنستان؛ 1384، نگارش نمایشنامه”هنرپیشه هملت “برای شرکت در جشنواره تک‌ بازی ارمنستان؛ 1384 اشاره کرد. مهرآوران در عرصه تئاتر هم جوایز زیادی کسب کرده است؛  جوایزی نظیر: دریافت جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از مسابقات امور تربیتی برای نمایشنامه”حجله بید“؛1349، دریافت جایزه اول نمایشنامه‌نویسی از مسابقات نمایشنامه‌نویسی بین‌المللی دفاع مقدس برای نمایشنامه ”غزلواژه قصد“؛ 1370، دریافت شال شاهنامه‌خوانی از طرف وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی(احمد مسجد جامعی)در جشنواره نمایشهای آئینی وسنتی؛ ١٣٧٨، دریافت جایزه برگزیده نخستین مسابقه ادبیات نمایشی ایران از خانه تئاتر برای نمایشنامه”ابریشم بانو“؛ 1384، دریافت جایزه برگزیده ادبیات دو سالانه نمایشنامه‌نویسی ایران برای نمایشنامه”غربت“؛ 1384. مهرآوران موسس و سرپرست گروه تئاتر ”کیخسرو“؛ 1351 وموسس و سرپرست گروه تئاتر”هژیر“ است. درسینما هم مهرآوران با بزرگانی نظی: ابراهیم حاتمی کیا، محمد رضا هنرمند و ابوالحسن داودی همکاری داشته است. مهرآوران در سال های اخیر شمایل درست و متفاوتی از انواع و اقسام پدران ایرانی را در قاب کوچک تلویزیون در کارهایی مثل :مسیر انحرافی، وضعیت سفید و خروس ارائه کرده است. مهرآوران نویسنده چیره دستی به خصوص در حوزه ادبیات دفاع مقدس و دینی است و کارهای ارزشمندی همچون حدیث نفس، ابریشم بانو و غضب، صدایم کن فاطمه و رکاب نو  نوشته و جوایزی هم به دست آورده است.

مهرآروران در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های جدید کاریش گفت: متنی مونولوگ نوشته ام با عنوان هنرپیشه هملت که مترصد پیدا کردن شرایط مناسب برای اجرایش در یکی از سالن های نمایشی هستم و به احتمال زیاد در ابتدای سال 97 اجرایش می کنم.

 

وی در باره مضمون نمایش عنوان کرد: داستان نمایش در باره بازیگر سالخورده ای است که سی سال در صحنه نقش هملت بازی می کرده و در زمان حال چون پیر شده و مناسب ایفای نقش هملت جوان نیست، دیگر کسی به او نقش هملت ارائه نمی کند و بیکار و افسرده شده است و راهی بیمارستان می شود و شبها که همه خواب هستند در سالن کنفرانس بیمارستان هملت بازی می کند.

 

مهرآوران در انتخاب بازیگر این نقش بیان کرد: چون به لحاظ سن و سالی به من نزدیک است و ایفایش برای من جذاب است خودم آن را بازی می کنم و در حال حاضر در منزل مشغول تمرین هستم. امیدوارم دوستان صاحب سالن های نمایشی مقداری بجای فکر به منافع مالی، به فکر اعتلای هنر باشند و با شرایط مناسبت سالن هایشان را در اختیار هنرمندان قرار بدهند.

 

او در باره تجربه حضور موفقش در لیسانسه های دو گفت : خوشحالم که در این سریال در کنار بازیگران خوب و با سابقه تئاتری مثل هوتن شکیبا ، امیر حسین رستمی ، کاظم سیاحی و سیاوش چراغی پور بازی داشته ام و یک کارگردان فهیم و آشنا به کار و طنز مثل سروش صحت کارگردانی این سریال را برعهده داشته است و کار به خوبی توانسته با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

 

گفت وگو از احمد محمد اسماعیلی




نظرات کاربران