در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از برنامه نمایش ها در سالن های خصوصی

23 نمایش در روزهای ابتدایی جام جهانی 2018

ایران تئاتر: در هفته پیش رو سالن های خصوصی با ۲۳ اجرا از تئاتر دوستان میزبانی می کنند. می خواهیم نمایش هایی که در هفته آخر خرداد و اول تیرماه میهمان این سالن ها هستند را به شما معرفی می کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، در هفته پیش رو سالن‌های خصوصی میزبان نمایش‌هایی جدید در آخرین ماه از اولین فصل سال 97 هستند. پردیس تئاتر شهرزاد با 3 سالن از 6 نمایش میزبانی میکند و عمارت نوفل لوشاتو در دو سالن پذیرای 4 اجرا است. همچنان در این هفته نمایش‌هایی همچون «کافه پولشری»، «شیطونی»، «دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان» و... روزهای پایانی اجرای خود را سپری می‌کنند. در متن پیش‌رو نمایش‌هایی را که در هفته آخر خرداد و اول تیرماه جاری میهمان سالن‌های خصوصی تئاتر تهران هستند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

4 نمایش جدید در شهرزاد

نمایش «کافه پولشری» نوشته آلن وتز و به کارگردانی و بازیگری الهام پاوه‌نژاد ساعت 22:45 در کافه تریا پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در خلاصه نمایش آمده: درباره‌ی زنی ست که به تنهایی یک کافه را اداره می‌کند. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان است.

 

نمایش«یک دقیقه و سیزده ثانیه» نوشته محمد چرمشیر و بهمن عباسپور و به کارگردانی شهرام گیل آبادی ساعت 21 در سالن 1 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش پانته آ بهرام، سیما تیرانداز، مینا دریس و لادن مستوفی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: کسی می تواند خودش را در یک دقیقه و سیزده ثانیه تعریف کند؟ اکسیر گمشده انسان " حرف " است. تئاتر یک دقیقه و سیزده ثانیه اثری از گروه  تئاتر ب نمایشی تعاملی است که سعی می کند فضا را برای همگرایی، پیوستگی و همراهی آماده کند. در این تئاتر فاصله بین صحنه و تماشاگر از بین می رود تا تماشاچی کنشگر در تعامل دو سویه اثر را به غایت برساند. بهای بلیط این نمایش 36000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«خدای کشتار» نوشته یاسمینا رضا و به کارگردانی علی سرابی ساعت 20:30 و 22:30 در سالن 2 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش مارال بنی آدم، ستاره پسیانی (میهمان از گروه بازی)، علی سرابی و نوید محمد زاده به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: پسر یازده ساله خانواده ری با چوب دستی دو دندان هم‌کلاسی خود را شکسته است. خانواده ری برای دل‌جویی و تفاهم به خانه خانواده اولیه می‌آیند. در آغاز روابط بسیار متمدنانه است اما کم‌کم خشونت موجود در روابط و وحشی‌گری نامتمدنانه‌شان بروز می‌کند و وضعیتی بسیار کمیک و در عین حال تاسف‌بار به‌وجود می‌آورد. بهای بلیط این نمایش 40000، 45000 و  50000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«به کفشات نگاه کن» نوشته منوچهر اکبرلو و به کارگردانی حمیدرضا ملاحسینی ساعت 17:30 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد به صحنه می‌رود. در این نمایش حامد زحمتکش، رضا بهرامی و حمیدرضا ملاحسینی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: سه شخصیت اصلی داستان با کفشهای مختلف در نقش اونها ظاهر می‌شوند در ادامه داستان شرایط تغییر می‌کند. بهای بلیط این نمایش 18000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«تله موش» اقتباسی از نمایش تله موش اگاتا کریستی و به نویسندگی و کارگردانی سیاوش اسد ساعت 21:30 در پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش مرجان دلبند، سحر نظام دوست، عمار تفتی، فرزانه شجاعی سیاوش اسد، مهدی بیگدلیا الیزا اورامی، سمیرا خلیلی، حسین پرستار سمیه مهری و اردلان شجاع کاوه بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: قتلی در شهر رخ میدهد نزدیک یک عمارت ویکتوریایی که در آن قرار است زن و شوهری ۵ روز از مسافران که به این مکان می آیند به خوبی پذیرایی کنن ولی قتلهایی در حال رخ دادن است که ماجرای این عمارت را به بحران عظیمی میکشد و... این کارمای انسانهای خطا کار است. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.


نمایش«عددهای نشده» به نویسندگی و کارگردانی محمد میرعلی اکبری ساعت 22:45 در سالن 3 پردیس تئاتر شهرزاد اجرا می‌شود. در این نمایش سیامک ادیب، محمد الله دادی، علی راسخ، مسعود شاکرمی، محمد صدیقی مهر، آیه کیان پور، پریسا محمدی و مهدی نصرتی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان افرادیست که بسیار رویا و آرزو داشتند و دارند و هیچ عددی نشده‌اند. بهای بلیط نمایش 30000 تومان تعیین شده است.


شیطونی همچنان در تئاتر مستقل تهران

نمایش«شیطونی» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی ساعت 19 در تئاتر مستقل تهران اجرا می‌شود. در این نمایش حسین برفى نژاد، الهام جدی، شهروز دل افکار، مهدی کوشکى و دریا یاسری بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش 25000، 30000 و 35000 تومان می‌باشد.

 

تئاتر باران؛ میزبان سه نمایش

نمایش «کالاندولا» که به صورت گروهی نوشته شده و کارگردانی آن بر عهده احمد سلگی است؛ ساعت 17 در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش که پروژه پایانی کارگاه «از فکر تا اجرا» است؛ فائزه اشراقی، مهشید باقری، ظهیرالدین جعفری، ملیکا حجیری، عباس خداقلی زاده، اشکان دلاوری، ابوالفضل سلحشور، هانیه صحرانورد، روژین صدرزاده، علی کارگری، نگین محمود زاده، مصطفی نوذریان و ریحانه ورودی به اجرا می‌پردازند.  این نمایش یک اجرای محیطی است و در خلاصه آن آمده: به ساختمان شماره ۱۲۲۱ خوش آمدید. در این ساختمان هیچ وقت هیچ چیز از یاد هیچ کس نمی‌‎رود. بهای بلیط نمایش 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«لنگ ظهر» به نویسندگی و کارگردانی رسول کاهانی ساعت 19 در تئاتر باران اجرا می‌شود. در این نمایش سُرور پیروانى، پونه رضویان، سمیرا زائرى، نیلوفر شایگان فر، هلیا طباطبایى، حسین محمدى و پریسا نوروزى بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: فاصله بین ساعت سیزده و چهل و سه دقیقه و بیست و یک ثانیه تا ساعت سیزده و چهل و سه دقیقه و بیست و هشت ثانیه. بهای بلیط این نمایش 25000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«سیلانس» به نویسندگی و کارگردانی مسلم خراسانی ساعت 21 در تئاتر باران به صحنه می‌رود. در این نمایش امیر عباس توفیقی، حامد جعفری کیا، ‌ علی شادکام، ‌ غزل نعیمی، المیرا بکر، مهسا آذر شیب، نسیم ایمانی، محمد مهدی تیموری، نامی نبیل زاده و ‌ محمد شاهی پور ایفای نقش می‌کنند. تم مورد توجه در این نمایشنامه، سکوت و مرگ بوده که در فرم نمایش هم بازتاب پیدا می‌کند؛ در این اثر مرز بین گونه های مختلف ادبی از جمله نمایشنامه، رمان، داستان و شعر شکسته می‌شود. بخشی از این اتفاق در شیوه ی روایت و بخشی در مشخصه های زبانی نمایشنامه نمود پیدا کرده است. البته برای این شیوه ی روایی و بیانی خاص، دلایل محکم محتوایی وجود داره که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در نمایشنامه و اجرا به اونها اشاره خواهد شد. در خلاصه نمایش آمده:بر اثر گرمای بیش از حد هوا، یخچال ها و کوه های عظیم قطبی آب شده، و با پیشروی دریاها و اقیانوس ها تقریبا تمام خشکی های جهان زیر آب فرو رفته اند. تحت تاثیر نفوذ آب، آدم ها کم کم دارند لاک و پولک در می آورند و به موجودات دریایی بی صدا بدل می شوند. آدم ها برای نجات زندگی خود از این سرنوشت به خشکی های بلندتر پناه می برند. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

عمارت نوفل لوشاتو؛ 4 نمایش

نمایش«انسان انباری» به نویسندگی الهه قاسم‌زاده و کارگردانی آرش سنجابی ساعت 20:15 در سالن دو عمارت ارغنون به صحنه می‌رود. در این نمایش  رایکا ابراهیمی، ایمان اصفهانی، نازنین بابایی، یاس بختیاری، رامین پرچمی، لادن پروین، سپیده جعفری، ساجده حمیدی، گیوک ربیعی، مهرداد سنجابی، امید صادقی، ریحانه محمدنژاد، علیرضا میرزامحمدعلی، رازیما میرزایی، نوشین مینائی فرد، محسن نجار حسینی، نرگس نیک سیرت، کیمیا نصیری، محسن نیکوسخن و سوگل یکتا ایقای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده:خودش بین شماره های هفت و هشت، دختر زباله گرد در شماره ی هجده، سرباز در شماره ی نوزده، شکسته نویس در شماره ی یک... شما در کدام شماره به گریه می افتید، وقتی به شمارش گلهای پیراهن روسپی دعوت می شوید؟ بهای بلیط این نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.


نمایش«شایعه‌ها» نوشته نیل سایمون و به کارگردانی بهنام خندان ساعت 18 در سالن 1 عمارت ارغنون اجرا می‌شود. در این نمایش دنیا محسنی، آرمین والی، راضیه شفیعی، فرنام مشکوری، مهسا میرکاظمی، مجتبی علیزاده، نرگس شیری، واروژان فرهادیان و رضا حسینی بازی می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: گروهی در خانه ای جشن دهمین سالگرد ازدواج زوجی را جشن میگیرند.ولی مهمانان موقع رسیدن به منزل میزبان...بهای بلیط نمایش 25000 تومان می‌باشد.

 

نمایش«داستان تاسیس...به زبان تخریب» به نویسندگی و کارگردانی آرش میرطالبی ساعت 21:30 در سالن 1 عمارت ارغنون به صحنه می‌رود. در این نمایش امین طباطبایی، ابوذر ساعدی، مهناز ذبیحی، فرهاد داوری کیا، الیاس نادری و پریسا نکوقدم ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: داستان تاسیس یک طباخی در B612 به جهت بار گذاشتن کله پاچه حیوان ناطق توسط انسان زبان بسته به زبان تخریب. «داستان تاسیس...به زبان تخریب» نگاهی به داستان شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری دارد. بهای بلیط نمایش 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«حساب پرداخت نمیشه؟» نوشته داریو فو و به کارگردانی مهدی خالدی و امیر رمضانی ساعت 21:30 در سالن 2 تماشاخانه ارغنون اجرا می‌شود. در این نمایش الهام وصال، گلسا ادبی، پیام رحیمی، پریچهر قاسمی و ایمان ده‌یادگاری بازی می‌کنند. بهای بلیط نمایش 25000 تومان می‌باشد. 

 

2 نمایش در پالیز

نمایش«لولیتا» به نویسندگی فرشاد جعفری و کارگردانی بهنام احمدی ساعت 19 در سالن 2 تماشاخانه پالیز به صحنه می‌رود. در این نمایش کتایون سالکی، نهال دشتی، راشین دیدنده و مهدی شاهدی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: اینجا گلخانه است و درختان از بی‌خوابی در بیداری خواب می‌بینند. بهای بلیط این نمایش 30000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«دستورالعمل‌های پرواز برای خدمه و خلبان» به نویسندگی و کارگردانی فرهاد فزونی ساعت 21 در سالن 2 تماشاخانه پالیز به صحنه می‌رود. در این نمایش پگاه آهنگرانی، مارین ون‌هولک، فرشاد فزونی و نکیسا بهشتی ایفای نقش می‌کنند. بهای بلیط نمایش 30000 و 35000 تومان تعیین شده است.

 

چشم‌اندازی در شانو

نمایش«چشم اندازی در مه» به نویسندگی و کارگردانی ابوالقاسم معارفی ساعت 21 در تماشاخانه شانو اجرا می‌شود. در این نمایش  علیرضا درویش نژاد، شقایق مسافر. قدرت الله دلاوری، فروغ بهرامی، حمیدرضاسعیدپور، فرداد صفاخو و صادق توکلی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان می‌باشد.

 

دو نمایش متفاوت در عمارت روبه‌رو

نمایش«مویرگ» به نویسندگی و کارگردانی محمد کارخانه ساعت 18 در عمارت روبه‌رو به صحنه می‌رود. در این نمایش علیرضا شاندیز، امین محمودی، فرگل موسوی و فرناز فرائیدی به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه نمایش آمده: در قرنطینه ای در یک مرکز غیر قانونی خودکشی دو بیمار اتانازی محکومند آخرین شب زندگی خود را با هم بگذرانند تا موعد مرگشان فرا برسد. بهای بلیط این نمایش 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«بازخوانی» به نویسندگی بهاران اقبال زاده و کارگردانی فاطمه کاظمی ساعت 20:30 در عمارت روبه رو به صحنه می‌رود. در این نمایش بهاران اقبال زاده ایفای نقش می‌کند. در خلاصه نمایش آمده: پانته‌آ که کاراکتر یک نمایشنامه است؛ به گفتگو با خالق یا نویسنده ی خود می نشیند. بهای بلیط نمایش 20000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

 مهرگان؛ خانه نمایشی تازه تاسیس

نمایش«زنبور» نوشته بهزاد آجانی و به کارگردانی بهزاد آقاجانی و محمد مطهری پور ساعت 18:30 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش محمد مطهری‌پور ایفای نقش کرده و پیش از این در تماشاخانه دا به صحنه رفته است. در خلاصه نمایش آمده: شخص کبوتر بازی به نام زنبور که قصد خراب کردن خانه اجدادیش را دارد، از کودکی خود می‌گوید. زنبور یک مونولوگ (تک گویی) است این بار از زبان کبوتر بازی از قشر کوچه و بازار که از مشکلاتش و از عشق نافرجامش، می‌گوید. بهای بلیط این نمایش 20000 تومان است.

 

نمایش«شلیک به تئاترشهر» به نویسندگی و کارگردانی شایان افکاری ساعت 21 در سالن 1 خانه نمایش مهرگان اجرا می‌شود. در این نمایش ایوب آقاخانى، عباس بابایى، ‌بهرام سرورى نژاد، امین قنبرى، اریک قاراسمیان، سام کبودوند، ترانه کوهستانى، حسین کشفى اصل، مهدى میرزاییان و آناهیتا همتی بازی می‌کنند. بهای بلیط این نمایش 35000 تومان در نظر گرفته شده است.

 

نمایش«زخم‌های وحشتناک زمین بازی» نوشته راجیو جوزف و به کارگردانی علی منصوری ساعت 21 در سالن 2 خانه نمایش مهرگان به صحنه می‌رود. در این نمایش آیه کیان‌پور و محمد صدیق‌مهر ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: دوستی و عشق پرفراز و نشیب یک دختر و پسر از ۸ تا ۳۸ سالگی. عشقی که شبیه هیچ عشقی نیست یا مثل هر عشق دیگر پر از زخم و جراحت است. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.

 

دیوار چهارم و یک نمایش

نمایش«گیجگاه ستخوان ندارد» به نویسندگی وکارگردانی دانیال رجبی ساعت 22:30 در مجموعه تئاتر دیوار چهارم به صحنه می‌رود. در این نمایش آذین امیری و درسا حکیم الهی ایفای نقش می‌کنند. در خلاصه نمایش آمده: الان سه روزه که از مژگان خبری نیست. بهای بلیط نمایش 30000 تومان می‌باشد.




نظرات کاربران