در حال بارگذاری ...

دوره آموزشی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران برگزار می‌شود

معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران از برگزاری دوره آموزشی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران خبر داد و گفت: این دوره آموزشی با همکاری معاون آموزشی و کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از تئاتر مازندران سیده زینب تقوی معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران گفت:  با توجه به اهمیت  و تاثیر گذاری هنرنمایشی در جامعه و زندگی انسان‌ها، کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران همچون سنوات گذشته اقدام به برگزاری دوره آموزشی تئاتر در رشته‌های نمایشنامه‌نویسی و بازیگری در دانشگاه مازندران کرده است.
وی افزود: در این دوره آموزشی که با همکاری  معاونت آموزشی و کانون تئاتر سیاوشان جهاد دانشگاهی واحد مازندران صورت می‌پذیرد، دانشجویان شرکت‌کننده در این دوره آموزش‌های تئوری و عملی نمایشنامه‌نویسی و بازیگری را  می‌گذرانند و در پایان دوره پس از ارائه کار عملی گواهی معتبر از سوی معاونت آموزشی به آن‌ها اعطا می‌گردد.
تقوی افزود: معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران از سال 83 در امر آموزش تئاتر دانشجویان فعال بوده است نمایش‌های بسیاری را نیز در پایان برگزاری هر ترم به‌عنوان پروژه پایان‌ترم از سوی هنرجویان شرکت‌کننده در این دوره‌ها به روی صحنه برده است.
معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت‌های تئاتری معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی این واحد موفق شد تا کانون سیاوشان جهاد دانشگاهی را مازندران به ثبت برساند و فعالیت‌های تئاتری خود را در قالب  این کانون به سرانجام برساند.
وی با ارائه این مطلب که در این دوره آموزشی برای دانشجویان علاقه‌مند دانشگاه مازندران جهت ثبت‌نام 30 درصد تخفیف در نظر گرفته‌شده است  افزود: در این دوره حمیدرضا گل محمدی تواندشتی کارشناس تئاتر جهاد دانشگاهی و مسئول کانون تئاتر سیاوشان و دیگر اساتید تئاتر به تدریس خواهند پرداخت.
تقوی در پایان گفت: دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این دوره آموزشی جهت ثبت‌نام می‌توانند تا 15 مهرماه به دفتر جهاد دانشگاهی واقع در ساختمان شماره 3 شیمی مراجعه کرده و یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با شماره  تلفن‌های 01135302341- 01135302343 تماس حاصل کنند.
گفتنی است که معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی مازندران از سال 83 فعالیت‌های آموزشی تئاتر را در سطح دانشگاه‌های مازندران آغاز کرده و تاکنون بیش از بیست دوره آموزشی در سطح دانشگاه‌های استان برگزار کرده است و همچنین این نهاد در امر آموزش تئاتر از بدو تأسیس جهاد دانشگاهی در استان  با آموزش‌وپرورش‌های بابلسر، بهنمیر، بنیاد شهید  و بهزیستی بابلسر همکاری‌های لازم را در امر آموزش و اجرای نمایش داشته است  و تاکنون بیش از 40 نمایش صحنه‌ای و خیابانی کوتاه و بلند  را در سطح دانشگاه‌ها و شهرهای استان مازندران و مناطق عملیاتی جنوب کشور در قالب راهیان نور دانشجویی به اجرا  گذاشته و مجموعه نمایش‌نامه ای را  با نام عقبه اخلاص که در طول این سال‌ها به اجرا در آورده است نیز به چاپ رسانده  است.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

نظرات کاربران