در حال بارگذاری ...
در شهرکتاب فرشته

جشن امضاء نمایش صوتی کوری برگزار می شود

جشن امضا و دیدار با عوامل نمایش صوتی کوری با حضور جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، ۳۰ مهر در شهرکتاب فرشته برگزار می شود.

نمایش صوتی کوری با اقتباس از کتاب کوری نوشته ژوزه ساراماگو اثری از گروه هنری آوای آپامه با ترجمه و برگردان به نمایش کاملیا کریمی به کارگردانی و تهیه کنندگی فریبرز صفی در تاریخ 20 مهر ماه سال جاری توسط موسسه فرهنگی هنری جام سبز در تمامی فروشگاه های اینترنتی محصولات فرهنگی هنری منتشر شده است.
به گزارش ایران تئاتر نمایش صوتی کوری با اقتباس از کتاب کوری نوشته ژوزه ساراماگو اثری از گروه هنری آوای آپامه با ترجمه و برگردان به نمایش کاملیا کریمی به کارگردانی و تهیه کنندگی فریبرز صفی از تاریخ 20 مهر ماه سال جاری توسط موسسه فرهنگی هنری جام سبز در تمامی فروشگاه های اینترنتی محصولات فرهنگی هنری منتشر شده است.
امیر حسین بی ریا ناشر این اثر نمایشی گفت: کوری اولین نمایش صوتی با تولید و پخش خصوصی در ایران است. و شاید تنها گروه هنری آوای آپامه باشند که شجاعانه به این گونه پای تولید چنین مجموعه ای ایستادند و اثری را در حجم و کیفیت رادیو و حتی بالاتر انجام دادند.
بی ریا افزود تمامی گویندگان گروه هنری آوای آپامه، جوانان خوش صدا و خوش آتیه ای هستند که بارها صدایشان را در دوبله فیلم های سینمایی شنیدیم و با صدای آن ها آشنا هستیم. که در این نمایش هنرمندانی چون محمد مقدسی، یحیی گلنسایی، بهاره جلودار زاده، کاملیا کریمی، حمید طاهری، محمد رضا لاکچی، رهی نادری، طیبه رضایی، احمد ذبیحی، نیلوفر رحمانی، فرزاد ایروانی، مجتبی تقوی، زهرا پور علی و محمد حسین اثنی عشری هنرنمایی کردند. و همچنین هنرمند بزرگ رادیو نمایش، احمد گنجی در تیتراژ این مجموعه به هنرنمایی پرداخته است.
وی در ادامه اعلام کرد، دفتر موسیقی و اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کمک های بسیار زیادی در دریافت مجوزهای لازم این اثر کردند. و سایت های نواک و نمانو همکارانی بودند که دوستانه در پخش این اثر ما را یاری کردند.
فریبرز صفی تهیه کننده و کارگردان این اثر درباره این اثر تاکید کرد: ازتوصیف رمان کوری هر آنچه باید را تا به حال شنیده ایم و اینکه این اثر برنده جایزه نوبل ادبیات، پیام خود را به گوش تمامی جهان رسانده است.
وی افزود: اثرهای شنیداری (صوتی) بسیاری نیز از این رمان تولید و منتشر شده، اما اینبار سعی شده ضمن اینکه به محتوای اثر متعهد باشیم و شیوه ای جذاب تر را به دوستداران صدا تقدیم کنیم. که یکی از این تغییرات، بودن راوی در کنار سایر بازیگران است که رویداد را روایت می کند و حلقه های سیر داستان را همگام با داستان بهم متصل می سازد.
صفی ادامه داد: نکته تمایز این اثر صوتی کمی فراتر از الگوهای مشابه نمایش هایی است که در رادیو می شنویم و شاید پا فراتر گذاشتن از قوانین صوتی یک نمایش رادیویی کمی آنرا به یک سینمای صوتی نزدیک تر می کند.
جشن امضا و دیدار با عوامل این مجموعه در حضور جمعی از هنرمندان و اهالی فرهنگ، 30 مهر در شهرکتاب فرشته واقع در خیابان شریعتی – پایین تر از پل صدر پلاک 1671 برگزار می شود.




نظرات کاربران