در حال بارگذاری ...
قطب‌الدین صادقی:

مهلت ارسال آثار به جشنواره تئاتر کوردی سقز تمدید شد

قطب‌الدین صادقی دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز از تمدید مهلت ارسال فیلم نمایش‌ها به دبیرخانه این جشنواره خبر داد و گفت: پیرو درخواست گروه‌های نمایشی مهلت ارسال فیلم نمایش‌ها جهت بازبینی تا ۱۲ آبان امسال تمدید شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، قطب‌الدین صادقی با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز، اظهار کرد: بعد از پایان یافتن مهلت ارسال متون نمایشی به دبیرخانه این جشنواره ٦٤ اثر از نویسندگان کشور به دبیرخانه این جشنواره واصل شد.
وی با اشاره به مراحل بازبینی و داوری آثار رسیده ادامه داد: گروه‌های نمایشی متقاضی شرکت در این دوره از جشنواره بایستی فیلم نمایش‌های خود را حداکثر 12 آبان 97 به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز ارسال کنند تا کار داوری آثار شروع شود.
صادقی ادامه داد: تمامی متون رسیده به دبیرخانه جشنواره که دارای شرایط مندرج در این فراخوان باشند مستقیماً به مرحله بازبینی جشنواره راه خواهند یافت و آثار پذیرفته‌شده در مرحله پایانی جشنواره بعد از اعلام نظر داوران بخش بازبینی اعلام می‌شود.
دبیر پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز با اشاره به مدارک و مستندات لازم برای بخش بازبینی جشنواره افزود: متقاضیان بایستی ۵ نسخه CD با کیفیت بالای صدا و تصویر از نمایش، ۵ قطعه عکس با کیفیت از نمایش، عکس نویسنده و کارگردان به همراه رزومه فعالیت های تئاتری، مجوز نویسنده با درج موافقت برای اجرا را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.
وی توجه به ادبیات و زبان کوردی بعنوان پشتوانه ای غنی برای تشویق و ترغیب نویسندگان به نگارش متون نمایشی بر اساس اصالتها و ارزش های فرهنگی مناطق کوردنشین با تاکید بر میراث ملی، اسلامی و نگاهی نوبه فرهنگ عامه، رسوم و آیین های سنتی در این مناطق، ایجاد بستری مناسب و فضایی فرهنگی برای تبادل اندیشه های خلاق و نوگرایانه در بین هنرمندان عرصه ی نمایش و عامه ی مردم، بازآفرینی خلاقانه حماسه، آیین ها و رسوم ملی و مذهبی از طریق هنر فاخر نمایش، توجه ویژه و کشف استعدادهای جوان در عرصه های گوناگون نمایش و حمایت مستمر از این استعدادها، تلاش و حمایت برای به اجرای عمومی در آوردن تولیدات نمایشی در مناطق کوردنشین ایران اسلامی به زبان کوردی را از جمله اهداف و اولویت های این دوره از جشنواره تئاتر کوردی سقز برشمرد.
قطب‌الدین صادقی یادآوری کرد: پانزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کوردی سقز به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان و با همکاری و همراهی استانداری استان، اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت استانداری و فرمانداری ویژه ی شهرستان سقز، شهرداری و شورای اسلامی شهر سقز و انجمن هنرهای نمایشی کردستان به صورت غیر رقابتی همزمان با هفتم تا 11 آذر ماه سال جاری در شهر سقز برگزار می‌شود.

 




مطالب مرتبط

همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن
همراه با بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر

ضرورت بازسازی اصولی و تاکید بر مدیریت بهینه آن

ایرج راد، قطب‌الدین صادقی و حسن دولت‌آبادی هنرمندان و پیشکسوتان تئاتر ایران از بازسازی ساختمانی که صفحات تاریخ تئاتر ایران در آن ورق خورده، گفتند و یکی از کاربری‌های این ساختمان را تبدیل آن به محل پلاتو برای نسل جوان تئاتر ایران به‌منظور تمرین و اجرا و حتی ایجاد موزه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد
گفت‌وگو با نویسنده و کارگردان «دور»

وحید نفر: تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد

وحید نفر، نویسنده و کارگردان نمایش «دور» با بیان اینکه تئاتر باید آینه‌ای برای تماشاگر باشد، گفت اینکه تماشاگر با رضایت و با یک فضای ذهنی متفاوت از زمانی که وارد سالن شده است، از سالن اجرا خارج شود، از فاکتورهای موفقیت یک نمایش به شمار می‌رود.

|

در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر
در دیدار با دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی مطرح شد

تاکید بر نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی توسط هنرمندان تئاتر

در دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان تئاتر با حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بر لزوم تأسیس و راه‌اندازی سازمان هنرهای نمایشی و نگارش سند ملی حکمرانی هنرهای نمایشی برای بیان دغدغه هنرمندان تئاتر در زمینه‌های مختلف تأکید شد.

|

نظرات کاربران