در حال بارگذاری ...
تینو صالحی در گفت وگو با ایران تئاتر خبر داد

«تختی» را اواخر سال به صحنه می‌برم

ایران‌تئاتر: تینو صالحی در سال های اخیر حضور های موفق و موثری در کارگردانی و بازیگری تئاتر داشته است و اوایل امسال نمایش نحس را در تئاتر شهر به صحنه برد و سال قبل هم در ایرانشهر طاعون را اجرا کرد.

صالحی سالها دستیاری بزرگانی نظیر قطب الدین صادقی را انجام داده است. یافت آباد، وو، سماعی زاده، ترنج، کبارش، فطرس، خرداد، سی و سه، ساقی و پولانسکی از جمله کارهای موفقش در حوزه بازی و کارگردان است. وی برنده بهترین موسیقی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر و برنده جایزه بازیگر اول مرد برای بازی در نمایش از آبی در جشنواره ملی جوان ایرانی بخش هنرهای نمایشی و جوان شده است.

تینو صالحی در گفت وگو با ایران تئاتر در باره فعالیت های کاریش گفت: مدتی است در فیلم جدید جمیل رستمی بازی می کنم و در نظر دارم بعد از دیدن واکنش های حضور نمایش نحس در جشنواره تئاتر فجر این نمایش را دوباره باز تولید کنم و این بار در یک تماشاخانه خصوصی این کار را انجام خواهم داد؛ اثری پر شخصیت که در باره افسانه های قدیمی کردی است.

این کارگردان در بخش دیگر سخنانش ضمن اشاره به مهیا کردن متن نمایش تختی برای اجرا گفت: متن نمایش تختی را دوسال پیش نوشته ام و در این روزها مشغول بازنویسی مجددی هستم تا با فراهم شدن شرایط در اواخر سال جاری اجرایش کنم.

صالحی در باره نوع روایت و نگاهش به شخصیت تختی تصریح کرد: نگاهم بسیار متفاوت است و اگر نگاهم متفاوت و نو نبود بعد از فهمیدن خبر تولید فیلم تختی به کارگردانی بهرام توکلی اجرای این نمایش را رها می کردم. در نمایشنامه ام زیاد به شخصیت ورزشی تختی رویکرد نداشتم و بیشتر روی شخصیت، تفکر و رابطه اش با دیگران تاکید داشتم و روی تمام خصلت های شخصیتی تختی تمرکز دارم.

این بازیگر در باره شیوه اجرایی نمایش گفت: نمایش شخصیت محور است و نوع اجرا به مسائل مختلفی مثل اینکه نمایش در بخش خصوصی و یا در بخش دولتی تولید شود بستگی دارد و البته محوریت کار به شیوه واگویه تک نفره است و در این مونولوگ شخصیت های دیگری هم به صورت فیزیکال وارد فضای نمایش می شوند.




مطالب مرتبط

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است؛ نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران