در حال بارگذاری ...
محمود دولت‌آبادی در افتتاحیه نمایشگاه لبخند باشکوه آقای رادی:

زنده نگاه‌داشتن نام شخصیت‌های فرهنگی وظیفه تمام افراد جامعه است

دبیر افتخاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی در آیین آغازین این رخداد فرهنگی و همچنین افتتاح نمایشگاه لبخند باشکوه آقای رادی بر زنده نگاه‌داشتن یاد و نام چهره‌های و شخصیت‌های فرهنگی کشور تأکید کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی، آیین آغازین جشنواره عصر روز جمعه 14 دی‌ماه هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه لبخند باشکوه آقای رادی در نگارخانه آریا با حضور هنرمندان و اهالی رسانه برگزار شد. در این مراسم هنرمندانی همچون: محمود دولت‌آبادی، مریم زندی، حمیده بانو عنقا، علی مراد خانی، حسین مسافر آستانه، محمود عزیزی، مریم معترف، مریم کاظمی، هادی مرزبان، سلما سلامتی، سام چگینی، ساعد مشکی، اصغر نوری، هاله مشتاقی نیا، میکاییل شهرستانی، مصطفی محمودی، حمیدرضا فرامرزی، شهرام گیل آبادی، نگار زارع، هادی حیدری، شیوا زمان‌فر، پریا پژواک، ابراهیم حسینی، مهدی رایگانی، اشکان قازانچایی، بهزاد صدیقی، امیر اسمی، روح الله جعفری وجمعی از هنرمندان و اهالی رسانه حضور داشتند.
محمود دولت‌آبادی دبیر افتخاری جشنواره در سخنان کوتاهی با تأکید بر ضرورت و اهمیت توجه به چهره ها و مفاخر فرهنگی کشور گفت: اصل قضیه این است که زنده نگه داشتن چهره ها و شخصیت‌های فرهنگی مملکت وظیفه ای است که برعهده تمام افراد جامعه، خصوصا جوانان است.
وی افزود: خوشبختانه در این نمایشگاه کارهایی که متمرکز بر اکبر رادی است ارائه شده که قابل تحسین است و نکته مثبت این کارها این است که هیچکدام از آنها شبیه همدیگر نیست و از تنوع خاصی برخوردار بوده و نشان دهنده این نکته مهم است که افرادی که این کارها را انجام داده اند دارای تشخصی هستند که برای همه اهل هنر لازم است.
دولت‌آبادی در خاتمه سخنانش از همه دست اندرکاران جشنواره به ویژه خانواده اکبر رادی برای برگزاری این رخداد قدردانی کرد.
این گزارش حاکیست: علی مرادی خانی معاون سابق امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در سخنان کوتاهی با قدردانی از برگزاری نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی گفت: چه کار خوبی است که دوستان هنرمند جمع شدند و این افتخار مبارک را ایجاد کردند تا یادمان نرود که اکبر رادی و آثارش جزو ملزومات حوزه اجتماعی است. ما همواره می بایست یاد بزرگان و کسانی که در این زمینه سال ها زحمت کشیدند و برای مردم شاخصه های درخشانی را به جای گذاشته اند بیشتر و بهتر گرامی بداریم.
مراد خانی در ادامه سخنانش با بیان خاطرات مشترک خود با اکبر رادی افزود: نکته ایی که وجود دارد این است که غربی ها از یک مجموعه کم بضاعت خود همه چیز می سازند ولی ما از همه چیزخود نمی توانیم یک مجموعه با ارزش ارائه دهیم. ما امکانات و آدم های بزرگی داریم که می توانیم آنها را در آینده جهانی کنیم. حتی جایزه اکبر رادی را برای کل تئاتر در نظر بگیریم. ما کسی به اندازه اکبر رادی نداریم که بتواند تا این حد بضاعت معرفتی داشته باشد وتوصیه من به جوانان این است که همتی به خرج دهند تا اتفاقی مانند جشنواره رادی فراگیر شود.
بر پایه این گزارش نمایشگاه لبخند با شکوه آقای رادی تا جمعه 21 دیماه همه روزه از ساعت 14 تا 20 در نگارخانه آریا واقع در خیابان ولی عصر (عج) بالاتر از تقاطع شهید بهشتی کوچه زرین پلاک 10 پذیرای عموم علاقه مندان است.




مطالب مرتبط

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

شانزدهمین سال جاودانگی اکبر رادی

مؤسسه‌ فرهنگی هنری اکبر رادی، در پیامی به مناسبت سالگرد درگذشت این نمایشنامه‌نویس که هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی است، از این دو هنرمند بزرگ عرصه هنرهای نمایشی کشور یاد کرد.

|

نظرات کاربران