در حال بارگذاری ...
از سوی کانون تئاتر دینی

فراخوان نهمین دوره تئاتر صاحبدلان منتشر شد

کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی فراخوان نهمین دوره تئاتر صاحبدلان را منتشر کرد.

به گزارش ایران تئاتر فراخوان نهمین دوره تئاتر صاحبدلان از شهریور تا آبان ۱۳۹۸ به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های کشور و انجمن هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد.
نهمین دوره تئاتر صاحبدلان در راستای ترویج و تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و گسترش زمینه‌های تولید و اجرای عمومی نمایش‌هایی با مضامین مذهبی در سراسر کشور با اهدافی چون ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه و آثار نمایشی با محتوای دینی، تقویت بنیان‌های تئاتر دینی و استمرار آن در پیکره‌ تئاتر کشور، بهره‌گیری از شیوه‌های خلاقانه در ارتقای نمایش دینی و توجه ویژه به اجرای عمومی نمایش و ارتباط مستمر با مخاطبان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
اولویت‌های موضوعی نهمین دوره تئاتر صاحبدلان عبارت است از: داستان‌های قرآنی (قصص قرآنی، مفاهیم و مضامین آن)، زندگانی و سیره عملی چهارده معصوم (ع) به ویژه پیامبر اسلام (ص) مطابق با اسناد معتبر تاریخی، مضامین فاطمی (موضوعات برگرفته از شخصیت و زندگی حضرت فاطمه زهرا (س، مضامین عاشورایی (آثار مبتنی بر وقایع و آموزه‌های حماسه عظیم عاشورا و تأثیرات آن در زندگی معاصر)، مضامین و فرهنگ مهدوی در ایران اسلامی، شخصیت‌های شناخته‌شده و موثر در تاریخ اسلام (دانشمندان، شاعران، نویسندگان و سیاست‌مدارانی که تأثیراتی ارزشمند در جریان پیشرفت اسلام داشته‌اند) و تأثیر شخصیت‌ها و مفاهیم دینی بر زندگی معاصر.
نهمین دوره تئاتر صاحبدلان در سه بخش‌ نمایش‌های صحنه‌ای، نمایش‌های خارج از صحنه و مسابقه نمایشنامه‌نویسی برگزار می‌شود.
ستاد برگزاری در بخش نمایش‌های صحنه‌ای پذیرای آثاری است که با توجه به اولویت‌ها و رویکردهای موضوعی اعلام شده و با نگاه خلاقانه و مبتنی بر اصول زیباشناسی تولید شده باشند.
ستاد برگزاری در بخش نمایش‌های خارج از صحنه به منظور بهره‌مندی عموم مردم و شهروندان از نمایش‌های دینی و ارتباط بی‌واسطه و نزدیک‌تر با مخاطبان، پذیرای تولیدات خارج از صحنه در اشکال مختلف تئاتر بیرونی (تئاتر خیابانی، محیطی و دیگر گونه‌های اجرایی) خواهد بود. هر دو بخش مختص آثاری است که برای این رویداد تولید شده‌ و پیش از این به شکل عمومی و یا حضور در جشنواره اجرا نداشته‌اند و متقاضیان هر دو بخش می‌توانند سه نسخه لوح فشرده حاوی فایل تصویری اجرای نمایش خود را به همراه مدارک عمومی تا ۲۵ تیر ۱۳۹۸ به دبیرخانه تئاتر صاحبدلان ارسال کنند.
اجرای عمومی نمایش‌های صحنه‌ای در شهر محل تولید اثر خواهد بود و آثار پذیرفته شده در بخش نمایش‌های خارج از صحنه نیز در شهرهای محل تولید اثر اجرا خواهند شد.
بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی به منظور ترغیب و تشویق نمایشنامه‌نویسان کشور به تولید آثاری مبتنی بر مضامین مذهبی و ارتقاء سطح کمی و کیفی تولید متون نمایشی با مضامین و رویکردهای مطرح شده برگزار می‌شود.
متقاضیان می‌توانند فایل word یا Pdf نمایشنامه خود را بر روی لوح فشرده به همراه مدارک عمومی تا پایان شهریور ۱۳۹۸ به ستاد برگزاری ارسال کنند. آثار ارسالی نباید پیش از این در مسابقات نمایشنامه‌نویسی برگزیده شده باشند.
دبیرخانه نهمین دوره تئاتر صاحبدلان در تهران، خیابان انقلاب، خیابان خارک، خیابان استاد شهریار، خیابان هانری کربن، پلاک ۱۸، طبقه دوم، کانون تئاتر دینی با تلفن ۶۶۷۲۱۱۱۷ واقع شده است.

علاقمندان می توانند فایل های PDF  و یا Word  فراخوان را از قسمت فایل های ضمیمه انتهای خبر دریافت نمایند.




مطالب مرتبط

کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌کند

اجرای «سوگواره یاس کبود» به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)
کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی برگزار می‌کند

اجرای «سوگواره یاس کبود» به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س)

مجلس شبیه‌خوانی حضرت زهرا(س) و اجرای خیابانی «بشنو از فاطمه (س)» در قالب ویژه‌برنامه «سوگواره یاس کبود» اداره کل هنرهای نمایشی در روزهای شنبه 25، یکشنبه 26 و دوشنبه 27 آذر، همزمان با ایام فاطمیه در محوطه باز تئاتر شهر برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران