در حال بارگذاری ...
با برگزاری آیین اختتامیه

سه نمایش برگزیده جشنواره کودک «ائل» زنجان معرفی شد

«آدم برفی»، «جیرتان ناغیلی» و «فسقلی» سه نمایش برتر جشنواره ائل شدند.

به گزارش ایران تئاتر، روز گذشته آیین اختتامیه جشنواره موسیقی و تئاتر کودک «ائل» زنجان با حضور شهرام کرمی، مدیرکل ارشاد استان زنجان، مدیر حوزه هنری استان، مدیر سازمان فرهنگی هنری ورزشی زنجان، داود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره نمایش های آئینی و سنتی، محمدرضا الوند مدیر هماهنگی امور استانها، مهدی حاجیان مدیر جشنواره های اداره کل و مسئولین استانی، هنرمندان، داوران ، گروه های شرکت کننده و علاقه‌مندان به تئاتر کودک، در سالن فرهنگسرای شهر زنجان برگزار شد.

فاطمه کرباسی مدیرکل ارشاد زنجان طی سخنانی در مراسم اختتامیه این جشنواره، با اشاره به اهمیت هنر و نقش آن در تزریق نشاط و مهارت‌های زندگی اظهار کرد: در واقع قالب هنر شیوه غیر مستقیم بسیار خوبی برای آموزش بسیاری از مسائل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه خلاقیت موهبتی است که نه تنها در وادی هنر بلکه جغرافیایی نیز تعیین کننده راه و روش زندگی خواهد بود، گفت: امروزه هنر در بخش پزشکی نیز گام برداشته و تئاتر درمانی و موسیقی درمانی موضوعی است که در جامعه امروزی مورد توجه است.

فرهاد قائمیان داور جشنواره «ائل»  نیز گفت: امیدواریم تئاتر روزهای درخشانی در پیش رو داشته باشد، ساسان قجر تلاش بسیاری برای نیروهای ورزیده در بخش تئاتر کرده است.

وی با اشاره به اینکه مفتخرم که در این جشنواره حضور داشتم، گفت: امیدواریم بیش از پیش شاهد درخشش تئاتر در عرصه های مختلف باشیم‌.

 سپس نمایش‌های برگزیده جشنواره از سوی هیات داوران متشکل از فرهاد قائمیان، مصطفی محمودی و اکبر کریمی، بدون اولویت  به شرح زیر اعلام شدند:

تندیس، جایزه و لوح جشنواره برای «آدم برفی»، کاری از فاطمه و ندا ابرپایدار از همدان

تندیس، جایزه و لوح جشنواره برای نمایش «فسقلی» کاری از متین پورموسوی از زنجان

تندیس، جایزه و لوح بعدی جشنواره برای نمایش «جیرتان ناغیلی»  کاری از یلدا یوسفیان از اردبیل

هیات داوران از شهرام کرمی درخواست کردند تا یکی از این نمایش‌ها به جشنواره تئاتر کودک همدان معرفی شود.

سپس  باحضور فرزان دلفانی مدرس کارگاه بازی، خانه، نمایش و مصطفی محمودی داور جشنواره از کودکان فعال شرکت کننده در کارگاه تقدیر شد

در حاشیه جشنواره «ائل» از داود فتحعلی بیگی  با اهدا لوح و تندیس تقدیر شد اما او با اشاره به این‌که استاد اکبر اوصانلو قدیمی‌ترین هنرمند تئاتر زنجان است تندیس خود را به این هنرمند پیشکسوت اهدا کرد.

همچنین در آخرین روز جشنواره، پیش از اجرای نمایش «دره سحر آمیز» به کارگردانی توفیق حیدراف از کشور آذربایجان در جشنواره ائل با حضور مدیرکل ارشاد استان زنجان و فرهاد قائمیان هنرمند تئاتر و سینما و داور جشنواره «ائل»، لوح تقدیر و تندیس جشنواره به کارگردان این نمایش اهدا شد و توفیق حیدراف نیز، فرهاد قائمیان را هنرمندی ارزشمند و تاثیرگذار دانست و  نشان و سنبل هنرهای دراماتیک شهر لنکران آذربایجان را به مدیر کل فرهنگ و ارشاد زنجان و فرهاد قائمیان اعطا کرد.

جشنواره موسیقی و تئاتر کودکان «ائل» به دبیری ساسان قجر از 12 تا 21 تیرماه در شهر زنجان برگزارشد.




مطالب مرتبط

با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است
با رویکرد پذیرش آثار بیشتر خارجی

زنجان، چشم انتظار برگزاری سومین جشنواره پانتومیم است

دبیر جشنواره بین‌المللی پانتومیم اعلام کرد برنامه‌ریزی‌ها برای سومین دوره این رویداد تئاتری انجام شده و امید است شهر زنجان در مهر 1403، میزبان آثاری بیشتر از هنرمندان خارجی باشد.

|

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

سی‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، برگزیدگانش را معرفی کرد

در آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان زنجان، دو نمایش صحنه‌ای «مرثیه‌ای برای کلمات» به کارگردانی سجاد انصاری و «لابیرنت» به کارگردانی اصغر محمدی از شهرستان زنجان به جشنواره مناطق فجر معرفی شدند.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره آیینی سنتی ترک‌زبانان کشور

ژاکلین کرمی: نوجوانان ایرانی باید با قهرمان‌های خود آشنا شوند
گفت‌و‌گو با کارگردان حاضر در جشنواره آیینی سنتی ترک‌زبانان کشور

ژاکلین کرمی: نوجوانان ایرانی باید با قهرمان‌های خود آشنا شوند

ژاکلین کرمی، کارگردان نمایش «نقل کوراوغلی و جعفر پاشا» بر این باور است که جشنواره آیینی سنتی ترک‌زبانان کشور باعث می‌شود مردم با هویت خود آشنا شوند و جوانان و نوجوانان ایرانی، قهرمان‌های کهن همچون کور اوغلی را که نماد ایستادگی در برابر ظلم و بی عدالتی است، بشناسند.

|

نظرات کاربران