در حال بارگذاری ...
با حضور جمعی از مسئولین

پوستر دومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر هرسین رونمایی شد

آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین عصر امروز سه‌شنبه در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرماندار هرسین و هنرمندان برگزار شد.

به گزارش  تئاتر کرمانشاه،  آیین رونمایی از پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین عصر سه‌شنبه در دفتر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با حضور جمعی از مسئولان اداره‌ کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و فرماندار هرسین برگزار شد.
فرماندار هرسین در این مراسم اظهار داشت: در دومین  جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین هنرمندانی از استان های کردستان، لرستان، همدان، ایلام، خوزستان، آذربایجان شرقی و مرکزی حضور خواهند داشت. 
وی گفت: در جشنواره سال گذشته ۲۴ اجرا داشتیم اما در جشنواره امسال ۴۲ اجرا طی سه روز اجرا خواهند داشت.

امیر شاه آبادی ادامه داد: تئاتر خیابانی می تواند یکی از شاخص های توسعه برای یک استان و شهرستان ها باشد. 
وی ادامه داد: هنر کلید گشمده ی توسعه هر استان است. این جشنواره می تواند در جذب گردشگر و فضای کسب وکار موثر باشد.
شاه آبادی در پایان سخنان خود بیان داشت: متاسفانه در شهرستان هرسین سطح مشارکت اجتماعی پایین است, برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی وهنری می تواند ما را به یک هدف متعالی در این زمینه برساند.

فرماندار هرسین در پایان افزود:  تمام آثار حاضر در جشنواره مذکور  با موضوع پیشگیری از آسیب های اجتماعی و کاهش آن با رویکرد نشاط افزایی اجتماعی و امید به زبان طنز است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کرمانشاه در آیین  رونمایی پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین گفت: استان کرمانشاه دارای زیبایی ها و برند های مثبت زیادی است که باید به آنها بپردازیم و نباید معضلات و مشکلات را بزرگنمایی کنیم. هرچه به ارتقای فرهنگ و توجه به هویت فرهنگی از منظر حوزه اجتماعی بپردازیم سرمایه‌گذاری فراوانی انجام داده‌ایم که پاسخ آنها را در حوزه مسائل اقتصادی و ارتقای امنیت پایدار دریافت خواهیم کرد.

الهی تبار افزود: اگر حجم اعتبارات دریافتی طی سال ۹۷ در مقایسه با سال ۹۶ را بررسی کنیم می بینیم که بیشتر اعتبارات به مسائل اجتماعی اختصاص دارد. برای توسعه در همه امورات باید قبل از اینکه به مسائل سیاسی بپردازیم به مسائل اجتماعی جامعه توجه ویژه داشته باشیم.                                                   

الهی تبار ادامه داد : قدرت هنر می‌تواند منجر به تغییر رفتار شود و اگر در جامعه ای بخواهیم موفق عمل کنیم باید ارزش ها را تقویت کنیم تا ضدارزشها کنار زده شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه با تاکید بر اجرای برنامه های فاخر در استان کرمانشاه گفت: جشنواره‌هایی همچون پویانمایی می‌تواند داشته های استان کرمانشاه را به کل کشور معرفی کند و زمینه های توسعه گردشگری را فراهم کند. دستاورد فعالیت های هنری و اجتماعی منجر به نشاط اجتماعی می شود و نشاط اجتماعی بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی را می تواند حل و فصل کند.

مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشاه در این آیین گفت: تئاتر هنر گفتگو و زندگی است و هیچ هنری به این اندازه تاثیرگذاری مستقیم بر مخاطب ندارد.

بهرام فاضلی زاد افزود:  تئاتر زندگی است و کسی که در این عرصه وارد می شود یک زندگی را به نمایش می گذارد و توجه مخاطبین را به کنکاش در آن جلب می کند که این زندگی را برگزیند و یا آن را ترک کند.

فاضلی زاد خواستار اختصاص بودجه ثابت و پایداری برای چنین جشنواره هایی شد وافزود: باید در این راستا تلاش کنیم تا از این ظرفیت برای رونق بخشیدن به حوزه‌های دیگر استفاده شود و استان و شهرستان ها را از محجوریت درآوریم. باید تلاش کنیم تا بتوانیم جشنواره منطقه ای تئاتر هرسین را به یک جشنواره  در سطح ملی یا حتی بین المللی تبدیل کنیم.
مدیرکل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان کرمانشا ادامه داد: صنعت توریسم با اشتغال و ایجاد توسعه فرهنگی مرتبط است و اگر بتوانیم جهت این جشنواره را صرفاً از نگاه خاص یک حوزه به حوزه‌های دیگر تسری دهیم بدون شک برکات آن به همه بخش‌ها خواهد رسید.

رئیس انجمن نمایش کرمانشاه در مراسم رونمایی از پوستر دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین گفت: جشنواره تئاتر هرسین توانایی و پتانسیل این را دارد که مانند جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان نیز به جشنواره ای در سطح بین المللی تبدیل شود

محمد رضا درند اضافه کرد: امسال در استان چندین جشنواره برجسته در سطح ملی وبین المللی داریم که یکی از آن ها جشنواره تئاتر ملی مرصاد  است و در تلاشیم که بتوانیم جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین را نیز به جشنواره ای درسطح وملی ویا حتی بین المللی تبدیل کنیم.

درند  اضافه کرد: از  آن جا که  انجمن هنرهای نمایشی بزرگترین انجمن هنری  در سطح استان است و حدود هزار نفر عضو دارد، از مسئولین ارشد استانی انتظار داریم حمایت ویژه ای به  این انجمن داشته باشند تا بتوانیم در زمان برگزاری جشنواره ها و رویداد ها  جز دغدغه کیفیت برگزاری؛  نگران مسایل مالی و اعتبارات نباشیم.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان به جشنواره بین المللی تئاتر خیابانی مریوان اشاره کرد و افزود:  در حال حاضر تئاتر مریوان صرفاً یک تئاتر نیست، بلکه به یک فرهنگ سازی، هویت سازی و صنعت گردشگری تبدیل و صاحب هویت ملی و بین المللی در این عرصه شده است.

درند با اشاره به کیفیت آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین گفت : مجموع 72 اثر از 12 استان به دبیرخانه جشنواره منطقه‌ای تئاتر خیابانی هرسین ارسال شد که 14 اثر آن مورد پذیرش قرار گرفت. خوشبختانه اکثر اثاری که در جشنواره حضور دارند آثار منتخب جشنواره های بین المللی چون تئاتر فجر، تئاتر خیابانی مریوان و... بوده اند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان در پایان ضمن تشکر از تمام  عوامل پشت صحنه جشنواره افزود: طراحی پوستر این جشنواره را مهدی اسدی تبار بر عهده داشت. اسدی تبار یکی از هنرمندان گرافیک  استان کرمانشاه است که در چندین جشنواره ملی، بین المللی و خارجی حائز رتبه های برتر در بخش طراحی پوستر شده است.

 

دومین جشنواره منطقه ای تئاتر خیابانی هرسین 19 تا 22 مردادماه در شهرستان هرسین برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران