در حال بارگذاری ...
مدیرکل هنرهای نمایشی در جلسه شورای سیاست‌گذاری جشنواره عنوان کرد

جشنواره تئاتر کودک و نوجوان همدان از شاخص‌ترین جشنواره‌های دنیاست

جلسه شورای سیاست‌گذاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی کشور در استانداری همدان برگزار شد.

به گزارش ایران تئاتر، مدیرکل هنرهای نمایشی در این جلسه با بیان اینکه جشنواره یک رویداد بین المللی و فراملی است، خاطرنشان کرد: بهترین های تئاتر کودک و نوجوان دنیا در جشنواره حضور دارند؛ این جشنواره در تقویم جهانی به ثبت رسیده و از شاخص‌ترین جشنواره های دنیا است.

شهرام کرمی با تأکید بر اینکه همدان از استان‌های جریان‌ساز در حوزه فرهنگی کشور بوده و نقش بسیار اثربخشی در فرهنگ این مرز و بوم  دارد، خاطرنشان کرد: من به عنوان شخصی که در دورههای گذشته شاهد برگزاری این رویداد بوده ام، می توانم بگویم ظرفیت به بهترین وجه برای میزبانی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان و حتی جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان در این استان وجود دارد.

کرمی با بیان اینکه 35 گروه نمایشی از همدان متقاضی حضور در جشنواره بودند، تصریح کرد: تعداد گروه های متقاضی در همدان با تهران برابر است.

 

* فروش الکترونیکی بلیت نمایش های جشنواره

وی با بیان اینکه کودکان نیازمند توجه در حوزه های مختلف هستند، تأکید کرد: وظیفه ما این است که برای آینده سازان ایران کار کنیم و امیدواریم با تلاش هنرمندان و مسئولان، جشنواره را به بهترین شکل برگزار کنیم.

مدیرکل  هنرهای نمایشی کشور همچنین خاطرنشان کرد:  امسال برای اولین بار بلیت فروشی جشنواره به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد و برای تسهیل شرایط حضور عموم مردم در سالن ها، پنج روز قبل از جشنواره بلیت فروشی برای تمام شهروندان همدان و سایر علاقمندان آغاز خواهد شد.

 

* همدان کانون انتشار اخبار فرهنگی و هنری

استاندار همدان هم در این جلسه گفت: مسئولان استان تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت که جشنواره باشکوه و آبرومند برگزار شود.

 سید سعید شاهرخی با بیان اینکه استان همدان به عنوان پایتخت تاریخ و تمدن ایران، همواره شایستگی خود را در میزبانی از رویدادهای فرهنگی، هنری و ملی و بین الملی به اثبات رسانده است، اظهار کرد: گواه این مطلب برگزاری جشنواره های بین المللی متعدد در سال های اخیر در  همدان است.

وی افزود: ظرفیت های بزرگی در استان همدان برای برگزاری جشنواره ها وجود دارد و برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در همدان به مدت 20 دوره باعث شده که جشنواره به نام همدان ثبت شود.

شاهرخی با بیان اینکه جشنواره هر ساله با شکوه تر از قبل برگزار می شود، تصریح کرد: همدان یکبار دیگر کانون انتشار اخبار فرهنگ، هنر و ادبیات در حوزه کودک و نوجوان خواهد بود و پیام شادی و نشاط از استان منتقل خواهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از ظرفیت های بزرگ همدان حضور هنرمندان خوش فکر در عرصه تئاتر است، خاطرنشان کرد: امیدواریم با پیگیری های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جشنواره فیلم کودک و نوجوان را نیز به همدان برگردانیم.

استاندار همدان افزود: شعار " کودک، طبیعت و تئاتر" شعار بسیار خوبی است و به طور قطع همه از این شعار بهره خواهند گرفت زیرا طبیعت یکی از دغدغه های همه ما به شمار می رود.

وی تصریح کرد: درگیر کردن کودکان و نوجوانان اقشار آسیب پذیر اقدامی پسندیده است که در جشنواره مورد توجه قرار گرفته است.

شاهرخی گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت که شبکه های مختلف تلویزیونی، جشنواره را از همدان به روی آنتن ببرند تا بیش از پیش اخبار جشنواره منعکس شود.

وی با بیان اینکه شعار همدان توسعه گردشگری است، خاطرنشان کرد: ما از فرصت برگزاری جشنواره برای تحقق این شعار و توسعه گردشگری در استان استفاده خواهیم کرد.

استاندار همدان با اشاره به اینکه انتظار داریم که جشنواره آبرومند برگزار شود، اظهار کرد: اعتبارات لازم فرهنگی برای اجرای برنامه ها اختصاص خواهد یافت که امیدواریم با برنامه ریزی هزینه شود.

 

* رشد 20 درصدی ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره

دبیر بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از 26 ساله شدن جشنواره اظهار کرد: برخی افراد، کودکان را تنها کودک می بینند و توجهی به این موضوع ندارند که این عزیزان آینده سازان کشور هستند.

مجید قناد افزود: خوشبختانه حضور گروه های نمایشی در جشنواره 20 درصد رشد دارد؛  ما باید گروه های هنری را تشویق کنیم که نمایش‌های خود به خوبی اجرا کنند تا شاهد تاثیرگذاری جشنواره در حوزه های مختلف باشیم.

قناد خاطر نشان کرد: تلاش ما بر این است که با همکاری هم جشنواره را به بهترین شکل برگزار کنیم.

 

* بهره‌مندی شهرستان‌ها از برنامه های جشنواره بیست و ششم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان و رییس جشنواره بیست و ششم هم در این جلسه گزارشی از آثارارسال شده به دبیرخانه و معرفی گروه‌های راه یافته به جشنواره ارائه کرد و گفت: علاوه بر مرکز استان، برنامه ریزی شده که هشت سالن در شهرستان‌های استان جشنواره را پوشش دهند؛ برنامه ها در شهرستان ها به شکل جنبی اجرا خواهد شد و زمینه ای برای حضور مردم استان در سالن های اجرای نمایش های فراهم شده است.

احمدرضا احسانی از پیش بینی برنامه های متنوع در مراسم رونمایی پوستر جشنواره، خبر داد و افزود: مراسم رونمایی پوستر جشنواره با حضور هنرمندان و مسئولان در یکی از مدارس همدان برگزار خواهد شد.

وی در ادامه صحبت های خود گفت:  در این دوره از جشنواره شاهد حضور شخصیت های برجسته بین المللی از سه کشور برای برگزاری کارگاه های آموزشی در جشنواره خواهیم بود.

احسانی همچنین تصریح کرد: سازمان محیط زیست، حوزه هنری، مرکز ملی اسیتیج کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دوره بیست و ششم جوایزی ویژه را برای گروه های برگزیده جشنواره در نظر گرفته اند.

 

* هم‌افزایی مسئولان استان در برگزاری جشنواره

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه با بیان اینکه همدان در گذشته در برگزاری جشنواره خوش درخشیده است، اظهار کرد: به واسطه برگزاری جشنواره شور و شوقی در بین مردم شهر و استان دیده می شود

امیر خجسته تأکید کرد: با تلاش مسئولان استان جشنواره به مطلوب‌ترین شکل ممکن برگزار خواهد شد تا این دوره هم مانند دوره های گذشته اثرگذار بوده و دستاوردهای خوبی داشته باشد.

 

*فضای فرهنگی همدان آماده برگزاری جشنواره بیست و ششم است

دیگر نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فضای فرهنگی همدان برای میزبانی از جشنواره بیست و ششم آماده است، گفت: خوشبختانه امکانات و زیرساخت هایی در همدان برای برگزاری این رویداد ایجاد شد و تلاش خود را برای میزبانی این جشنواره نیز انجام خواهیم داد.

حمیدرضا حاجی‌بابایی خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری رویدادهای بین المللی در همدان، فضای فرهنگی برای میزبانی از جشنواره تقویت شد و امیدواریم که سرمایه گذاری خوبی در این زمینه انجام شود.

وی افزود: ما به عنوان نمایندگان همدان در مجلس همکاری و حمایت های لازم را برای برگزاری هرچه بهتر جشنواره در همدان خواهیم داشت.

بیست و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان به دبیری مجید قناد و با شعار «طبیعت، کودک، تئاتر» از 16 تا 21 آبان در همدان برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت
مدیرکل هنرهای نمایشی و هنرمندان از کریم اکبری‌مبارکه گفتند

یادی از هنرمندی که برای تئاتر کودک تلاش وافر داشت

مدیرکل هنرهای نمایشی و جمعی از هنرمندان با حضور در آیین افتتاحیه نمایش «کتابخورها» و بزرگداشت زنده‌یاد کریم اکبری‌مبارکه از تلاش‌های این هنرمند فقید برای تئاتر کودک گفتند.

|

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

هنرمندان، تئاتر شهر را خانه مردم می‌دانند

مجید قناد: طرح احداث حریم مجموعه تئاتر شهر، سال‌های سال است که مطالبه تمامی هنرمندان، مدیران و مردم دغدغه‌مندی بوده و هست که نگران حفظ این بنای فرهنگی-هنری و پیشینه ارزشمند هنرهای نمایشی هستند.

|

نظرات کاربران