در حال بارگذاری ...
بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل به کار خود پایان داد

«تمام که نمی شود ولی تمام» و «اولو ایته خالتا» به جشنواره فجر معرفی شد

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل با تجلیل از برگزیدگان بخش های مختلف و با معرفی نمایش های برگزیده، به کار خود پایان داد.

به گزارش ایران تئاتر از اردبیل؛ با حضور سید ناصر اسحاقی، مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، هنرمندان و گروه های نمایشی و با برگزاری مراسمی در تالار شمس عطار اردبیلی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل، با رای هیات داوران، برترین های بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان اردبیل معرفی و دو نمایش«تمام که نمی شود ولی تمام» و «اولو ایته خالتا» به عنوان کارهای برگزیده این دوره از جشنواره تئاتر استانی اردبیل به دبیرخانه جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی کردند.

هیئت داوران در بخش تقدیر ویژه از نادر مهدیلو، غفور ملکی، کریم عظیمی ججین و فاطمه اجاقی به رسم ادب و احترام و به پاس قدردانی از تلاش مستمر و تاثیزگذار این هنرمندان ستایش برانگیز و فرهیخته هنرهای نمایشی استان قدردانی کرد.

هیئت داوران در بخش اقلام تبلیغاتی، پوستر، آفیش و بروشور،  پروین فتح الهی، طراح پوستر و بروشور نمایش«عمارت فیروزه» را شایسته تقدیر دانست و لوح سپاس و جایزه  بهترین  طراحی آفیش و بروشور را به حسین آزاد به خاطر طراحی پوستر و بروشور نمایش « اولو ایته خالتا»» اختصاص داد.

با آرای هیئت داوران، در بخش طراحی گریم و چهره پردازی، انتخابی صورت نگرفت در بخش طراحی لباس، داور فرمانی برای طراحی لباس«اولو ایته خالتا» تقدیر شد و  فرناز فتح الهی برای طراحی لباس نمایش« عمارت فیروزه»، به عنوان برگزیده بخش طراحی لباس معرفی شد.

هیئت داوران در بخش طراحی نور با تقدیر از رامین فرزانه و سجاد دادپور برای طراحی نور نمایش« اولو ایته خالتا»، جایزه بهترین طراحی نور  را به کیوان باقلاچی برای طراحی نور نمایش«نوبل» اهدا کرد.

هیئت داوران در بخش موسیقی متن با اهدای لوح تقدیر از محمدرضا عرفانی برای موسیقی نمایش«تمام که نمی شود ولی تمام» تقدیر کرد.  در بخش طراحی صحنه، اکبر صادقی  برای طراحی صحنه نمایش«تمام که نمی شود ولی تمام» و کیوان باقلاچی، حسن شیخ زاده و یحیی یوسفی برای طراحی صحنه  نمایش«اولو ایته خالتا» جایزه بهترین طراحی صحنه را دریافت کردند و لوح تقدیر این بخش به عدالت فرزانه برای طراحی صحنه نمایش«نوبل» و فرناز خدایی برای طراحی صحنه نمایش«عمارت فیروزه» اختصاص یافت.

در بخش بازیگری زن، لیلا قدیریان برای بازی در نمایش«عمارت فیزوره»، رتبه سوم را به خود اختصاص داد و زهرا فرضعلیزاده  و نسترن اکبر زاده برای بازی در نمایش های«نوبل» و «سزارین»، دوم شدند و آی سان کاری، بازیگر نمایش«تمام که نمی شود ولی تمام» به عنوان بازیگر اول زن در دوره بیست و هفتم جشنواره تئاتر استانی اردبیل معرفی شد.

هیئت داوران جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش بازیگری مرد، با تقدیر از صادق مولایی برای بازی در نمایش«عمارت فیروزه»، جایزه رتبه سوم این بخش را به مهردادحسینی و موسی جعفرزاده برای بازی در نمایش های«فلامینگوها، همان آشپزهای ناشی» و «سزارین» اختصاص داد. در این بخش، صمد واحدی زاده برای بتازی در نمایش«نوبل»، دوم شد و داورفرمانی هم برای بازی در نمایش«اولو ایته خالتا» به عنوان بازیگر اول جشنواره مورد تجلیل قرار گرفت.
در بخش نمایشنامه نویسی،  هیئت داوران با رویکردی ساختار شکنانه و به لحاظ ترجمه ای روان و منسجم از داور فرمانی، مترجم نمایشنامه«قلاده ای برای سگ مرده»(اولو ایته خالتا) به صورت ویژه تقدیر کرد و عدالت فرزانع برای نگارش نمایش نامه«نوبل»، لوح تقدیر دریافت کرد. در این بخش، هیئت داوران، با اعلام اینکه برای رتبه سوم، انتخابی ندارد، جعفر موسی زاده را برای نگارش متن نمایشی«سزارین»، شایسته دریافت جایزه دوم بخش نمایشنامه نویسی دانست و جایزه رتبه اول  این بخش را به صورت مشترک به اکبر صادقی، نویسنده نمایشنامه«تمتم که نمی شود ولی تمام» و ابراهیم عادل نیا، نویسنده نمایشنامه«عمارت فیروزه» اهدا کرد.
هیئت داوران بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل، در بخش کارگردانی،  با تقدیر از عدالت فرزانه برای کارگردانی نمایش«نوبل»، جعفرموسی زاده، کارگردان نمایش«سزارین» را شایسته دریافت جایزه رتبه سوم بخش کارگردانی معرفی کرد و حسن شیخ زاده، کارگردان نمایش«اولو ایته خالتا» هم به عنوان کارگردان دوم جشنواره، مورد تجلیل قرار گرفت. هیئت داوران، جایزه  بهترین کارگردانی جشنواره را به اکبر صادقی برای کارگردانی نمایش «تمام که نمی شود ولی تمام» اهدا کرد.

با رای هیئت داوران، دو نمایش «تمام که نمی شود ولی تمام» به کارگردانی اکبر صادقی و «اولو ایته خالتا» به عنوان دو نمایش برتر بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل به دبیرخانه سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر، معرفی شدند.

بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل روزهای بیست و هفتم تا سی ام آبان با اجرای 9 نمایش و با دبیری سید ناصر اسحاقی و قضاوت فریدون ولایی، محمد تقی اسماعیلی و سعید ساحلی به همت اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان، مشارکت اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی و انحمن هنرهای نمایشی استان اردبیل برگزارشد.




مطالب مرتبط

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است
مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که همزمان با یوم‌الله 22 بهمن به شهرهای مرزی استان اردبیل و پارس‌آباد و بیله سوار سفر کرده بود، در این سفر با مسئولان و هنرمندان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی، دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

نظرات کاربران