در حال بارگذاری ...
در گفت وگو با مدیر مرکز تئاتر مولوی مطرح شد

فعالیت مجازی علمی ـ پژوهشی تالارمولوی آغاز شده است

امیرحسین حریری، مدیر مرکز تئاتر مولوی عنوان کرد: برای سال جدید برنامه‌های علمی و پژوهشی زیادی تدارک دیدیم که حتی اگر شرایط حضور فیزیکی هم فراهم نشود آن‌ها را در قالب مجازی برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از فارس امیرحسین حریری مدیر مرکز تئاتر مولوی درباره شرایط فعلی تالار و تغییر جدول برنامه‌هایشان به دلیل شیوع کرونا گفت: برنامه مجموعه تالار مولوی تا شهریور ماه ریخته شده بود، اما با توجه به کرونا تغییراتی خواهیم داشت، منتظر هستیم تا ببینیم از چه زمانی مجوز شروع مجدد کارها داده می شود تا بر مبنای آن برنامه ریزی صورت بگیرد.
وی در ادامه افزود: برای پس از آن هم ما براساس فراخوانی که تصمیم داریم در تابستان منتشر کنیم، برنامه شش تا یک سال آینده مان را خواهیم ریخت.
حریری با بیان اینکه قبل از سال چند جلسه با مدیر کل سابق هنرهای نمایشی داشتند، گفت: در این جلسات پیشنهاد شد گروه هایی که در این دوره اجرا داشتند یا اجرایشان لغو شده و خسارت دیدند، کمک هزینه و حمایت ویژه بشوند و این گروه ها به سالن ها معرفی تا اقدامات لازم انجام شود. طبیعتا با تغییراتی که در مرکز صورت گرفت و مدیر کل هم تغییر کرد هنوز ما جلسه ای با مدیرکل جدید نداشتیم ولی مطمئن هستم که ایشان هم برنامه را دنبال خواهند کرد.
وی اظهار داشت: اما ما سعی داریم در برنامه ریزی هایمان توجه ویژه ای به گروه های خسارت دیده کنیم. به طور مثال با رایزنی که با گروه هایی که در جدول برنامه‌هایمان در نوبت اجرا بودند، داشتیم، تصمیم داریم با یک سری تغییراتی، ضمن اینکه سعی شود گروه ها زمان لازم را برای آماده سازی نمایششان داشته باشند با حداقل تغییرات نیز از آن ها میزبانی کنیم.
 

فعالیت مجازی علمی ـ پژوهشی آغاز می شود

حریری با تأکید بر اینکه یک سری هم برنامه‌های جانبی دارند که آن‌ها هم در حال انجام است، گفت: از جمله همایش ها و نشست های تخصصی که قرار است برگزار کنیم حتی اگر شرایط حضور فیزیکی برقرار نشود سعی می کنیم طوری به صورت مجازی از سایت مجموعه یا صفحات مجازی مجموعه آن‌ها را برگزار کنیم تا حداقل در این شرایط کارهای علمی پژوهشی مان را در قالب کارهای مجازی داشته باشیم و خللی در آن‌ها ایجاد نشود.

وی در ادامه افزود: بنابراین درباره اجراها منتظر هستیم ببینیم ابلاغیه وزارت ارشاد چه خواهد بود و هم پروتکل هایی که دانشگاه تهران برای ما ابلاغ خواهد کرد با توجه به اینکه مجموعه تالار مولوی زیرمجموعه دانشگاه تهران است ما برای شروع فعالیت ها باید به پروتکل های دانشگاه هم قائل به دستورالعمل های آن‌ها هم باشیم اما تا به امروز هنوز تصمیم قطعی گرفته نشده است.

 

آغاز فعالیت محدود بخش اداری مجموعه از هفته آینده

حریری افزود: البته بخش اداری ما در مجموعه به صورت محدود از هفته آینده فعال خواهد بود برای اینکه دوستانی که از هر نظر صحبت و نکته یا ضرورت مراجعه دارند بتوانیم پاسخگو باشیم اما فعالیت های هنری مجموعه را منتظر ابلاغیه ها از بالا هستیم.

وی درباره ضدعفونی کردن تالار مولوی هم گفت: بدون شک مجموعه مولوی به عنوان بخشی از دانشگاه تهران در صورت فعالیت مجدد حتما همه جوانب و اصول بهداشتی را رعایت میکند. مطمئنا بازگشایی مجموعه با اطمینان در این حوزه انجام می شود ضمن اینکه ما قبل از عید با اینکه فعالیت ها معلق شد، در اواخر اسفند ماه یک بار مجموعه را به صورت محدود ضدعفونی کردیم، در طول این مدت هم تردد در مجموعه نبوده اما با شروع فعالیت ها پیش بینی ها صورت گرفته و اقدامات طبق پروتکل های بهداشتی دانشگاه تهران انجام می شود و از این بابت نگرانی نداریم.

حریری درباره روابط عمومی مجموعه مولوی نیز گفت: ما در حال حاضر نیروی مشخصی نداریم و یکی از دوستان کارها را انجام میدهد اما انشالا یکی از دوستان دانشجو را تصمیم داریم برای کارشناس روابط عمومی مشخص کنیم چون ما به لحاظ جذب نیرو مجوز نداریم و حوزه روابط عمومی اختصاصی برای مجموعه تعیین نشده و ما مجبوریم عمده مسائل روابط عمومی را از معاونت فرهنگی رفع کنیم اما بهرحال ما چون نیاز به یک کارشناس در مجموعه داریم یکی از دوستان فعال حوزه کار دانشجویی را جذب کردیم و اموزش هم دیده است و به زودی پس از بازگشایی مجموعه او هم فعال خواهد شد.




مطالب مرتبط

با تصویبِ شورای مدیران گروه‌های آموزشی هنرهای نمایشی دانشگاه‌ها

طرح «هفته‌های تخصصی تئاتر» در دانشکده‌های هنری اجرایی خواهد شد
با تصویبِ شورای مدیران گروه‌های آموزشی هنرهای نمایشی دانشگاه‌ها

طرح «هفته‌های تخصصی تئاتر» در دانشکده‌های هنری اجرایی خواهد شد

در دومین نشست شورای مدیران گروه‌های آموزشی هنرهای نمایشی دانشگاه‌های تخصصی مستقر در شهر تهران، تصویب شد طرح «هفته‌های تخصصی تئاتر» با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی اجرایی شود.

|

نگاه امیرحسین حریری به بخش سمینارهای جشنواره آیینی و سنتی

ارتباط با پژوهشگرانی چون شکنر و کارلسن، تعامل فرهنگی ما با جهان را گسترش می‌دهد
نگاه امیرحسین حریری به بخش سمینارهای جشنواره آیینی و سنتی

ارتباط با پژوهشگرانی چون شکنر و کارلسن، تعامل فرهنگی ما با جهان را گسترش می‌دهد

امیرحسین حریری، عضو هیئت علمی دانشکده هنرهای زیبا، با اشاره به اینکه پژوهش‌های بینافرهنگی افرادی چون شکنر و کارلسن در حال حاضر جزو منابع مطالعاتی دانشجویان در دانشگاه‌هاست، ارتباط مستمر و دوسویه بین پژوهشگران ایرانی و خارجی، خصوصا در زمینه‌های مربوط به نمایش‌های آیینی و ...

|

نظرات کاربران