در حال بارگذاری ...
با برگزاری آیین اختتامیه به صورت مجازی؛

برترین‌های جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارمحال و بختیاری معرفی شدند

دومین جشنواره نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری روز دوشنبه با معرفی نفرات برتر در فضای مجازی در شهرکرد به کار خود پایان داد.

به گزارش تئاتر چهارمحال وبختیاری، در این دوره از جشنواره نمایشنامه « زنانی که با گرگ ها می دوند» نوشته آرزو ریاحی فارسانی به عنوان رتبه نخست انتخاب شد و جایزه ۲۰ میلیون ریالی به همراه لوح تقدیر را از آن خود کرد.

رتبه دوم این جشنواره را نمایشنامه «کافور » نوشته سارا اسماعیلی به همراه جایزه ۱۵میلیون ریالی و لوح تقدیر از آن خود کرد.

رتبه سوم دومین جشنواره نمایشنامه نویسی حوزه هنری استان را نیز، فرشاد صالحی برای نمایشنامه «تلواسه » به همراه جایزه نقدی ۱۰ میلیون ریالی کسب کرد.

از سوی هیات داوران از نمایشنامه‌های «اوتانازیا» از مسلم سلیمانیان  چالشتری،  «سه روایت از یک زندگی در وضعیت قرمز» نوشته رضا ولی پور دهکردی، «کسپول» نوشته سعید شیرزاد مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم که به صورت مجازی برگزار شد رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در سخنانی گفت: دومین جایزه نمایشنامه‌نویسی حوزه هنری با هدف ارج نهادن به هنر نمایشنامه‌نویسی، معرفی نمایشنامه‌نویسان خلاق و دست‌یابی به تولیدات نمایشی مطلوب و اثرگذار از سوی واحد نمایش حوزه هنری استان برگزار شده است.

حجت‌الله شیروانی افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا ، آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان به صورت غیر حضوری و آنلاین در فضای مجازی برگزار شده است.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: استقبال از جایزه نمایشنامه نویسی در استان خوب بوده و ما قصد داریم این جایزه را به صورت سالانه یا دو سالانه در استان برگزار کنیم.

معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین گفت: قصد داشتیم اختتامیه این جایزه در هفته هنر انقلاب برگزار شود که به دلیل اتفاقات پیش رو به صورت مجازی برگزار شده است.

قاسم اسماعیلی دهکردی افزود: احمدرضا رافعی بروجنی، مهرداد رایانی مخصوص و شهرام احمدزاده داوری این آثار را به عهده داشتند که جمع بندی آثار این جشنواره توسط این سه عزیز به دلیل بیماری کرونا نیز به صورت مجازی برگزار شده است.

وی گفت: ۱۷ اثر از نویسندگان استان چهارمحال و بختیاری در این جشنواره با هم به رقابت پرداختند. که سه اثر به عنوان برگزیده و 3 اثر مورد تقدیر قرار گرفته اند.

تعداد نمایشنامه نویسان استان تعداد قابل قبولی است و برگزاری این چنین جشنواره ی برای انگیزه به هنرمندان نمایشنامه نویسی استان است.

به گزارش تئاتر چهارمحال و بختیاری، اختتامیه دومین جشنواره نمایشنامه نویسی حوزه هنری دوشنبه 22 اردیبهشت در صفحه رسمی حوزه هنری در اینستاگرام برگزار شد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

نظرات کاربران