در حال بارگذاری ...
از سوی دبیر اولین دوره معرفی شد

طرح های منتخب کارگاه مجازی نمایشنامه نویسی رضوی

طرح‌های منتخب نمایشنامه‌های اولین کارگاه مجازی نمایشنامه نویسی رضوی معرفی شدند. از میان ۸۰ نمایشنامه رسیده به دبیرخانه، ۱۲ طرح در دو بخش اقتباسی و آزاد توسط هیئت انتخاب معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر  سیدجواد اشکذری دبیر اولین کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی ضمن اعلام خبر فوق گفت: این آثار در سه گروه با حضور و راهنمایی دکتر قطب‌الدین صادقی، نصرالله قادری و نادر برهانی‌مرند از اساتید مطرح تئاتر کشور، به نمایشنامه تبدیل خواهند شد.

وی افزود: در گروه اول، طرح‌های نمایشنامه «عصر زرد، قصر سرد» به‌نویسندگی محمدرضا رسولی از زنجان(اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، «حمام خون» به‌نویسندگی احمد ملک‌نژاد از مشهد (اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، «مارینا ترنج» به‌نویسندگی بهمن بارانی از خوسف بیرجند و «جای پای رضا» به‌نویسندگی عقیل جماعتی از جزیره خارک زیر نظر دکتر قطب‌الدین صادقی به نمایشنامه تبدیل خواهند شد.

این هنرمند تئاتر ادامه داد: 4 طرح نمایشی منتخب دیگر چون «پر» به نویسندگی مجید کاظم‌زاده مژده‌ای از رشت، «...و اینک ما سه نفر» به‌نویسندگی منا صبور جنتی از مشهد، «دل، آینه دل» به‌نویسندگی ام‌البنین ماهر از مشهد (اقتباس از رمان هرایی) و «زمهر تا مهر» به‌نویسندگی مرتضی ترقی از قم (اقتباس از کتاب مژده گل) در گروه دوم با استاد نصرالله قادری فعالیت خواهند کرد.

اشکذری در خصوص 4 نمایشنامه گروه استاد نادر برهانی‌مرند عنوان کرد: طرح‌های نمایشنامه «بال‌های اهورا» به نویسندگی پریسا کیومرثی از خرم‌آباد(اقتباس از کتاب یک قمقمه از کوثر)، «برگشته» به‌نویسندگی محمود مرادی جهان از قم و «سوئیت شماره هشت» به‌نویسندگی مهدی فتحی از اهواز و «یاغی» به‌نویسندگی موسی هدایتی از قروه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

دبیر اولین کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی با بیان اینکه این جشنواره ملی فعالیت کارگاهی خود را به پایان خواهند رساند، افزود: آثار توسط این سه استاد به همراه دو نمایشنامه‌نویس مطرح دیگر داوری خواهند شد و طی مراسمی از سوی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع)، برگزیدگان را در دی ماه سال جاری اعلام خواهند گردید. همچنین نمایش‌نامه‌های برتر کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی در قالب یک کتاب منتشر می‌شوند.

جشنواره ملی و کارگاه مجازی نمایشنامه‌نویسی رضوی با همت بنیاد فرهنگی هنری امام رضا(ع) و با دبیری سید جواد اشکذری  در نیمه دوم سال99 برگزار می‌شود.




نظرات کاربران