در حال بارگذاری ...
محسن اردشیر در گفت‌وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

«پینوشه 1983»آماده حضور در فجر می‌شود

اردشیر گفت: روی نمایش پینوشه ۱۹۸۳ برای حضور در جشنواره تئاتر فجر۳۹ کار می‌کنم.

محسن اردشیر در گفت و گو با ایران تئاتر در باره فعالیت‌های جدید کاریش گفت:مدتی است روی نمایش پینوشه 1983 برای حضور در جشنواره تئاتر فجر کار می‌کنم و مشاور پروژه ابراهیم پشت کوهی است.موضوع این نمایش در باره تاریخ شیلی در دهه 70 میلادی و سقوط حکومت مردمی سالواتوره آلنده توسط ژنرال پینوشه و جایگزینی استبداد به جای دمکراسی است.

اردشیر درباره شرایط این روزهای تئاتر تصریح کرد:شرایط کاری در دوران کرونایی سخت شده است و نوع و چگونگی حمایت ازگروه‌هایی به خصوص در شهرستان‌ها فعالیت می‌کنند اصلا مشخص نیست.در هر صورت در شرایط فعلی محدودیت‌هایی که به واسطه شیوع کرونا رخ داده باعث شده شیوه‌های جدید در اجرا مورد توجه قرار بگیرد.نکته مهم این است که اجرای تئاتر در این دوران سخت می‌تواند به مردم روحیه امیدواری بدهد و تئاتر خیابانی در اواخر بهار امسال اولین استارت این قضیه را زد.تعدادی نمایش خیابانی در محوطه تئاتر شهر اجرا  شدند.این نکته‌ای که در برخی از کشورهای دنیا مورد استفاده قرار گرفته و تئاتر خیابانی اجرا می‌شود. به نظرم من شیوع کرونا باعث شده تئاتر خیابانی مورد توجه جدی قرار بگیرد و و از حالت درجه دومی و جنبی به بطن بدنه تئاتر بیاید.

این کارگردان با اشاره به رکورد فعالیت های تئاتری درشهرستان‌ها گفت:من در شهر آمل ساکن هستم و اجراهای عادی تئاتر به واسطه اینکه این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد هفت ماهی است که تعطیل است و به تازگی فراخوان جشنواره استانی  دربخش نمایشنامه نویسی اعلام شده است.

محسن اردشیر موسس گروه تئاتری سونر سال‌ها است که در حوزه های مختلف تئاتر به خصوص تئاتر خیابانی و تدریس بازیگری در استان مازندران فعالیت می‌کند.خوشه برنج ، برف چال شهرزنان ، مرگ آنجل ها و خانه سیاه است ازجمله کارهای مهم کارنامه او محسوب می‌شوند.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران