در حال بارگذاری ...
توحید معصومی عضو هیئت انتخاب جشنواره تئاتر فجر

50 نمایش با موضوع «شهید سلیمانی» به جشنواره تئاتر فجر آمدند

توحید معصومی عضو هیئت انتخاب بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر اظهار داشت: ما در بخش «سرباز انقلاب» جشنواره تئاتر فجر حدود ۵۰ اثر را با موضوع شهید سردار سلیمانی مورد ارزیابی قرار دادیم.

به گزارش ایران تئاتر برنامه پرده آخر با موضوع بررسی سی و نهمین دوره جشنواره تئاتر فجر، در ارتباط تلفنی با توحید معصومی عضو هیئت انتخاب بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجراز شبکه رادیویی گفت و گو روی آنتن رفت.
توحید معصومی در گفتگوی با برنامه «پرده آخر» گفت: ما در بخش «سرباز انقلاب» جشنواره تئاتر فجر حدود 50 اثر را با موضوع شهید سردار سلیمانی مورد ارزیابی قرار دادیم.
وی افزود: در سی و نهمین دوره از جشنواره تئاتر فجر 12 اثر با موضوع سردار سلیمانی در بخش مسابقه‌ای سرباز انقلاب به رقابت می‌پردازند.
عضو هیئت انتخاب بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر ادامه داد: نمایش‌های مختلف برای داوری و شرکت در مسابقه از طریق مجازی – ویدئو – مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرند.
وی با اشاره به این که تئاتر در گونه‌های مختلف باید به طور حضوری و زنده اجرا شود، عنوان کرد: در این دوره از جشنواره تمام آثار به طور زنده به روی صحنه می‌روند.
توحید معصومی اضافه کرد: به عقیده من، مرحله‌ی بازبینی آثار باید زنده و حضوری برگزار شود.
وی با اشاره به این که بخش «سرباز انقلاب» امسال به طور ویژه در جشنواره فجر حضور دارد، توضیح داد: فعالان تئاتر در یک سالِ گذشته با خلاقیت و پشتکار متن‌ها و نمایش‌های متعددی را با موضوع شهید سردار سلیمانی تولید کرده‌اند.
این فعال تئاتر افزود: مدیران جشنواره تئاتر فجر به کیفیت آثار حاضر بخش «سرباز انقلاب» حساسیت و دقت بسیار زیادی نشان می‌دهند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود در برنامه «پرده آخر» گفت: در حال حاضر تئاتر خیابانی از سمت مردم با استقبال مواجه می‌شود.
توحید معصومی اضافه کرد: متاسفانه تئاتر به طور معمول در سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی جایگاه مشخص و مستمر ندارد.
وی با اشاره به این که تئاتر کشور در حالت کلی با کاستی‌های متعددی همراه است، توضیح داد: ما در بسیاری از مواقع سعی می‌کنیم با برگزاری جشنواره‌های مختلف کاستی‌های تئاتر را جبران کنیم، در حالی که ما باید در بدو امر تئاتر را از ریشه و بن‌مایه مورد تقویت قرار دهیم.
عضو هیئت انتخاب بخش سرباز انقلاب سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر افزود: در حال حاضر جشنواره‌های تئاتر تبدیل به موتور محرکه گروه‌های مختلف تئاترشده‌اند.

 




مطالب مرتبط

گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است
گفت‌و‌گو با داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر

بهرام جلالی‌پور: ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است

بهرام جلالی‌پور، داور بخش دانشجویی چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، با بیان اینکه ضعف امروز تئاتر ما، نمایشنامه است و باید نمایشنامه نویسی به یک شغل خودکفا با درآمد مکفی تبدیل شود تا نمایشنامه نویس تمام وقت خود را به خلق آثار جدید اختصاص دهد، گفت برگزیدگان این جشنواره جزو ...

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است

سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمی‌دارد، می‌گوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوه‌های نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.

|

نظرات کاربران