در حال بارگذاری ...
دبیر بیست و ششمین دوره خبر داد؛

ارسال ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک

دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک از ارسال از ۶۵ نمایشنامه از ۱۶ استان کشور به دبیرخانه بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر «لاله‌های سرخ» اندیمشک خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، علی بازگیر دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با اعلام خبر فوق گفت: 65 نمایشنامه از استان های تهران، بوشهر، همدان، فارس، البرز، قزوین، منطقه آزاد اروند، گیلان، لرستان، قم، کرمان خراسان رضوی، مرکزی، قزوین کرمانشاه و خوزستان به دبیرخانه جشنواره رسیده است.

 وی تصریح کرد: این دوره از جشنواره به صورت ویژه و به سبب رعایت شیوه نامه های ابلاغی ستاد ملی کرونا و حفظ  سلامت هنرمندان و مخاطبان تئاتر با رویکرد نمایشنامه نویسی برگزار می شود.

وی افزود: با توجه به‌ موضوعات خاص این دوره از جشنواره که بیشتر در خصوص شهرستان اندیمشک و استان خوزستان بود، خوشبختانه استقبال خوبی از سوی نمایشنامه نویسان سراسر کشور از این جشنواره صورت پذیرفته است.

بازگیر گفت: داوری این دوره از جشنواره را شهرام کرمی، لیلی عاج و مهدی آشوغ به عهده دارند.

دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ تصریح کرد: نتایج داوری آثار و اعلام اسامی برگزیدگان و همچنین مراسم اختتامیه در هفته ی پایانی بهمن ماه سال جاری برگزار خواهد شد.

وی افزود: این جشنواره توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اندیمشک و با حمایت و همکاری اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان و همچنین انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان  برگزار می شود.

بازگیر در پایان اظهار امیدواری کرد که این جشنواره ملی در سال ۱۴۰۰ و شرایط پساکرونا و عادی شدن شرایط جامعه از حیث این بیماری همانند دوره های پیشین با حضور هنرمندان گروه های نمایشی سراسر کشور، مخاطبان و علاقه مندان هنر نمایش برگزار شود.

بنا به گزارش تئاتر خوزستان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با رویکرد نمایشنامه نویسی به دبیری علی بازگیر هفته پایانی بهمن ماه 1399 در شهرستان اندیمشک برگزار می گردد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد
رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان:

بخش‌هایی از جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ، بین‌المللی شد

محمد یاقوت‌پور، رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان، از اضافه شدن بخش بین‌المللی نمایشنامه‌نویسی و همچنین دعوت از گروه‌های نمایشی اقوام لر از کشور عراق به جشنواره تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک خبر داد.

|

با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود
با کارگردانی کورش سلیمانی

«توافق‌نامه» برای نخستین بار در ایران اجرا می‌‌شود

کورش سلیمانی، نمایشنامه «توافق‌نامه» به قلم فیلیپ کلودل، نویسنده معاصر فرانسوی را برای اولین بار در ایران روی صحنه خواهد آورد. او به همراه بهنام تشکر و رامین ناصرنصیر، بازیگران این اثر اجرایی را تشکیل می‌دهند.

|

نظرات کاربران