در حال بارگذاری ...
همزمان با آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین دوره

جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول افتتاح شد

آیین رونمایی از پوستر و مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور هنرمندان تئاتر و مسئولین شهرستان دزفول در پارک خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، آیین رونمایی از پوستر و مراسم افتتاحیه سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور محمد فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول، سیدمصطفی عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول، فرهاد جاموسی، تورج بختیاری، میرزاعلی آستی، حمید چمن آرا، غلامعلی سلیم گندمی، عزت الله رشیدی و حمید کلانتری اعضای شورای اسلامی شهر دزفول، نادر سعادتی فرد دبیر جشنواره و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان و جمعی از هنرمندان و علاقمندان روز سه شنبه 21 بهمن ماه 99 ساعت 16در پارک خانواده دزفول با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.

در آغاز این مراسم سروش مداح قائم مقام دبیر سیزدهیمن جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول گفت: تشکر و سپاس از حضور عزیزان حاضر در این مراسم که امروز سیزدهمین دوره از آن را آغاز می کنیم و این جشنواره همچون نهالی است که باید آن را بارور کنیم تا به ثمر بنشیند.

در بخش بعدی مراسم افتتاحیه گروه سرود «ایستاده تا ظهور»  اجرای سرود برای حاضرین در مراسم داشتند.

بخش بعدی مراسم سیدمصطفی عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول ضمن تشکر از اعضای ستاد برگزاری ستاد جشنواره گفت: ما برای بهتر بودن این جشنواره هر تلاشی لازم است خواهیم کرد و از اینجا نوید واگذاری ۲۰۰ متر زمین برای هنرمندان را اعلام می کنم.

در ادامه محمدحسین دهقان برنجی دبیر اجرایی سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با صحبتی کوتاه از عظیمی فر رئیس شورای اسلامی شهر دزفول درخواست کرد تا  برای هنرمندان تئاتر در یکی از بوستان های شهر پلاتوی اختصاصی تئاتر احداث کنند که رئیس شورای شهر دزفول اعلام کرد این درخواست را به صورت مکتوب بنویسید تا انشاءالله رسیدگی شود.

در ادامه کنسرت موسیقی کودکان آموزشگاه دستان اجرا و خوانش شعر توسط نوجوان امیرعباس فرهمند پور انجام شد.

در بخش دیگری از این مراسم محمد فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول در سخنانی اظهار کرد: ما برای کرونا برنامه ای ترتیب داده‌ایم که تمام کسانی که ماسک ندارند به آنها ماسک تعلق بگیرد و تشکر می کنم از تمامی دست اندرکاران برگزاری سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و امیدوارم یک روز در این جشنواره بتوانیم ظرفیت شهرستان را به نمایش بگذاریم.

فرماندار دزفول تصزیح کرد: ما دو عروسک را از دزفول ثبت ملی کردیم و می توانیم از این اِلمان ها، قصه های کهن دزفول و محصولات آن در کارهای نمایشی استفاده کنیم و به نمایش در بیاد.

در ادامه محمد یاقوت پور رئیس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان خطاب به مسئولین و علاقمندان اظهار کرد: اتفاق بسیار جالبی برای تئاتر شهرستان دزفول افتاده که ۵ اثر برتر این دوره از جشنواره به صورت کتاب چاپ و منتشر خواهد شد و این ایده بسیار خوبی برای ماندگاری این جشنواره بوده و یکی از موارد جالب دیگر در این دوره از جشنواره، اولویت پذیرش نمایش های برتر این دوره از جشنواره است که در سال آینده می توانند شرکت کنند.

وی در ادامه افزود: دزفول جز محدود شهرستان هایی است که پلاتو تخصصی تئاتر ندارد و من به عنوان نماینده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می توانم این نوید را عرض کنم اگر سازه و ساختمان پلاتو توسط خود مسئولین شهرستان ساخته شود برای تجهیز لجستیک نور و صوت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان می تواند حامی این بخش باشد.

در ادامه از پوستر سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول توسط مسئولین و هنرمندان حاضر در مراسم رونمایی و امضاء شد.

در پایان این مراسم نمایش کودک توسط گروه نمایشی شهرستان دزفول برای حاضرین اجرا شد.

 

بنا به گزارش تئاتر خوزستان سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول به دبیری نادر سعادتی فرد با شعار «مشق مهر از زبان چشمه و گل» با محوریت نمایش نامه نویسی در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

برگزیدگان سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر خوزستان معرفی شدند

آیین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان خوزستان جمعه 3 آذر 1402 برگزار شد و در بخش صحنه‌ای نمایش‌های «اول‌شخص مفرد» از اندیمشک، «سایلنت هملت؛ سایلنت» و «رسم‌الخط» اهواز و در بخش خیابانی نمایش «درد و ایده» از اهواز و نمایش «قهرمان غریب» از سوسنگرد به جشنواره منطقه‌ای ...

|

نظرات کاربران