در حال بارگذاری ...
با آراء هیئت داوران بیست و ششمین دوره

برگزیدگان جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ اندیمشک معرفی شدند

برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ اندیمشک با رویکرد نمایشنامه نویسی با آراء هیئت داوران معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از خوزستان، علی بازگیر دبیر بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله‌های سرخ با اعلام خبر فوق گفت: پس از بررسی ۶۵ اثر رسیده از ۱۵ استان کشور به دبیرخانه جشنواره و بررسی آثار توسط هیئت داوران، برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ با رویکرد نمایشنامه نویسی معرفی شدند.

علی بازگیر افزود: بر اساس رای هئیت داوران دیپلم افتخار، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به نمایشنامه ی «آذر اندوهبار اندیمشک» نوشته ی علی میرزاعمادی از تهران به عنوان نمایشنامه برگزیده اول اهدا گردید.

وی گفت: نمایشنامه «مجلس محاکات جلیه» به نویسندگی نوید کریمی از استان خراسان رضوی شهرستان مشهد به عنوان نمایشنامه برگزیده دوم این جشنواره لوح تقدیر و جایزه نقدی را از سوی هیئت داوران به خود اختصاص داد.

دبیر بیست و ششمین جشنواره تئاتر لاله های سرخ اضافه کرد: لوح تقدیر و جایزه نقدی جشنواره به صورت مشترک به نمایشنامه‌های «همه سوزی» نوشته جواد صداقت از استان بوشهر و نمایشنامه «میشو سوزوکی» نوشته ی اصغر گروسی از استان فارس شهرستان شیراز تعلق گرفت.

بازگیر در ادامه افزود: هئیت داوران جایزه ویژه جشنواره را به نمایشنامه‌های «آوانتاژ» به نویسندگی کامران شهلایی از تهران و «بهشت پنجاه درجه بالای صفر» به نویسندگی طیبه نیک آزاد و علی حیدری از منطقه ی آزاد اروند شهرستان آبادان اهدا کرد.

وی گفت: همچنین هئیت داوران جشنواره نمایشنامه های «مادرم زری سر زا رفت» به نویسندگی محمود خرم آزادی از استان کهگیلویه و بویراحمد شهرستان یاسوج و «شریان» به نویسندگی مرضیه شریفی از استان اصفهان شهرستان اصفهان را شایسته تقدیر دانسته و از آنان تقدیر کرد.

 بازگیر در ادامه افزود: شهرام کرمی، لیلی عاج و مهدی آشوغ به ‌عنوان هیات داوران بیست و ششمین جشنواره ملی تئاتر لاله های سرخ کار داوری آثار رسیده این دوره از جشنواره را به عهده داشتند.

وی اظهار کرد: بر اساس شرایط فراخوان، آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره در بانک اطلاعاتی دیجیتال انجمن هنرهای نمایشی خوزستان جهت دسترسی عموم علاقمندان و امکان تولید با اجازه صاحب اثر قرار خواهد گرفت و آثار برگزیده نیز از سوی انتشارات اداره کل هنرهای نمایشی به صورت کتاب جشنواره منتشر خواهد شد.

بازگیر در پایان اظهار امیدواری کرد که دوره آینده این جشنواره و با بهبود شرایط با حضور هنرمندان و گروه های هنری سراسر کشور و همچنین علاقمندان تئاتر برگزار گردد.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند
همزمان با معرفی هیئت‌داوران مسابقه نمایشنامه‌نویسی

نمایشنامه‌های منتخب جشنواره تئاتر کودک و نوجوان معرفی شدند

دبیرخانه بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان اردکان، هیئت‌داوران آثار بخش نمایشنامه‌نویسی و آثار منتخب مرحله اول مسابقه نمایشنامه‌نویسی این رویداد هنری را معرفی کردند.

|

محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است
محمد لارتی، کارگردان حاضر در بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر:

«چند روایت نامرتب»، نمایشی از دردهای ناشی از تنهایی است

محمد لارتی، کارگردان نمایش «چند روایت نامرتب» معتقد است هدف نمایش او، نمایان­‌ساختن زخم­‌ها و دردهای ناشی از تنهایی است. زخم­‌ها و دردهایی که نه‌تنها جامعه ما، بلکه همه جوامع جهان با آن‌ها روبه‌رو هستند و درمان این دردها، نیازمند اراده جمعی و بشری است تا این چالش‌ها و ...

|

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی
کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب» مطرح کرد

نمایشی با سه اپیزود، حول محور تنهایی

کامران شهلایی، یکی از کارگردانان نمایش «چند روایت نامرتب»، اثری که از طریق ورود به بخش تازه‌ها وارد مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر شد، می‌گوید این نمایش سه اپیزود با حضور یک بازیگر مرد و سه بازیگر زن، حول محور تنهایی است.

|

نظرات کاربران