در حال بارگذاری ...
تینو صالحی در گفت‌وگو با ایران تئاتر مطرح کرد:

امیدوارم نمایش «تختی»را به زودی اجرا کنم

صالحی گفت:با توجه به مذاکرات مثبت با مدیریت مجموعه تئاتر شهر امیدوارم به زودی بتوانم نمایش تختی را روی صحنه اجرا کنم.

تینو صالحی بازیگر و کارگردان تئاتر در گفت‌وگو با ایران تئاتر در باره شرایط کاریش گفت:اولویت اصلی کاری من اجرای نمایش «تختی» در سال 1400 است.البته در طول سال قبل چند کار برای اجرا مد نظر داشتم که با توجه به تعطیلی مقطعی سالن‌ها به واسطه شیوع کرونا اجرایش میسر نشد و تمرینات چند ماهه به سرانجامی برای اجرا نرسید.قرار بود اردیبهشت سال قبل نمایش تختی را در مجموعه تئاتر شهر اجرا کنم و در حین تمرینات کار تعطیل شد و در ماه بعد هم نوبت اجرا در ایرانشهر برای نمایش کلفت‌ها داشتم که اینبار هم شرایط اجرا فراهم نشد.نمایشی کمدی و ایرانی که می‌توانست مخاطب خاص خودش را داشته باشد.

وی با تاکید بر پر شخصیت بودن نمایش‌هایی که برای اجرا انتخاب می‌کند تصریح کرد:با توجه به شیوه کاری من که نمایش‌های پر شخصیت و دارای دکور و اکساسور زیادی است نمی‌شود یک ماه تمرین کرد و کار را برای اجرا روی صحنه آماده کرد.کاری که خیلی از دوستان انجامش می‌دهند .

این مدرس درباره ویژگی‌های نمایش «تختی» افزود:نمایش تختی نمایش بزرگی است و تعداد زیادی شخصیت دارد و رویکرد روایت تاریخی در آن را دنبال نمی‌کنم.تختی در نمایش شخصیت خیالی دارد و داستان در هتل آتلانتیک با ورود تختی شروع و صبح پرسنل هتل با جسد بیجانش روبه رو می‌شوند.بخشی که در واقع تخیل نویسنده است و به ذهنیات و مسائلی تختی که به آن‌ها فکر می‌کرده پرداختم.در این تخیلات آدم‌ها و شخصیت‌های که در آن مقطع تاریخی حضور داشتند به عنوان توهمات ذهنی وارد صحنه نمایش می‌شوند و نگاه کاملا متفاوتی را مد نظر دارم. بعد از مرگ تختی سوتفاهمات زیادی درباره زندگیش به وجود آمد و هنوز هم وجود دارد. برایم این مسئله مهم بود که به چه میزان می‌توانیم در زندگی آدم‌های مشهور و محبوب کنکاش کنیم.برای اجرای دوباره نمایش در تئاتر شهر با توجه به اینکه سال قبل مدیریت بر عهده دکتر اسدی بود باید برای فراهم شدن امکان اجرا با ابراهیم گله دار زاده مذاکرات نهایی را انجام بدهم. البته مذاکرات ابتدایی هم  در مهر ماه سال قبل داشته ام و نظرشان نسبت به اجرای نمایش مثبت بود.در هر صورت برگزاری خوب جشنواره تئاتر فجر در بهمن ماه سال قبل این امید را در دل تئاتری ها به وجود آورد که در سال 1400 با گذر از این ده روز و باز بودن سالن‌های نمایشی به یک ثبات برسد و با رعایت پروتکل ها شرایط مطلوب اجرا فراهم شود.

تینو صالحی سال‌ها است که در حوزه تئاتر فعلیت مستمر و جدی دارد.وی ضمن کارگردانی مدرس بازیگری در آموزشگاه کارگاه آزاد بازیگری به مدیریت امین تارخ بوده است. صالحی کارشناس ارشد کارگردانی نمایش است و از دانشکده هنرمعماری فارغ التحصیل شده است.از جمله کارهای بازیگری و کارگردانیش می توان به  یافت آباد، شاخته نیات ، سی و سه ، ساقی ، آنتی آنتیگونه، کیارش، فطرس٬ ترنج٬ آوای نی ، خرداد٬ مختارنامه٬‌ زمین انسان ها٬ برنج ، سفر به اورامان و تله تئاتر منم اومدم، مم وزین و وو اشاره کرد و نمایش مم و زین صالحی  به عنوان اثر منتخب جشنواره تئاترآئینی سنتی  شناخته شد و نمایش وو که اجرای موفقی در سال قبل در تالارحافظ داشت برنده بهترین موسیقی از جشنواره بین المللی تئاتر فجر شد.




مطالب مرتبط

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

​سه نمایش جدید در پردیس تئاتر شهرزاد

پردیس تئاتر شهرزاد در اردیبهشت میزبان سه نمایش متفاوت است؛ نمایش‌های «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت»، نمایش موزیکال «بیژن و منیژه» و نمایش «آن‌ها دروغ می‌گویند» در این مجموعه روی صحنه می‌روند.

|

نظرات کاربران