در حال بارگذاری ...
از سوی ستاد بیستمین دوره

فراخوان جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی منتشر شد

از سوی ستاد جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی فراخوان بیستمین دوره این رویداد به دبیری داود فتحعلی‌بیگی و برای برگزاری در مهر و آبان سال جاری منتشر شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی، فراخوان بیستمین جشنواره نمایش های آیینی و سنتی در بخش‌های نمایش‌های تخت حوضی(بخش ویژه استاد علی نصیریان)، مجالس شبیه خوانی (یادواره زنده یاد استاد هاشم فیاض) ، نمایش های عروسکی سنتی(یادواره زنده یاداستاد کاکا محمد شیرازی)، بخش نقالی وروایت های ملی (یادواره زنده یاد مرشد ولی الله ترابی)، معرکه ها،آیین‌ها و بازی‌های نمایشی (یادواره زنده یاد استاد محمود استاد محمد)، جوانه های نمایش ایرانی (ویژه کودک و نوجوان) – (بخش ویژه استاد هنگامه مفید)، هشتمین  سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی برگزار خواهد شد.

در مقدمه این فراخوان آمده است:

«کانونِ نمایش‌هایِ آیینی و سنتیِ انجمن هنرهایِ نمایشی ایران و اداره کل هنرهایِ نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور گسترشِ زمینه‌های پژوهشی و اجرایی و ژرفکاوی در ریشه‌های نمایشِ ایرانی ، و نیز ثبت و حفاظت از کهن الگوهایِ نمایشیِ ایران زمین و بهره بردن از این دستاوردها برای ارتقای تئاترملی؛ بیستمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی را با اولویت نمایش‌های الهام گرفته از آثار «نظامی گنجوی» در مهر و آبان ماه 1400 برگزار می‌کنند.

بدیهی است این رویدادِ ملی با توجه به شرایط ویژه اجتماعیِ ناشی از همه‌گیریِ بیماریِ کرونا و اولویتِ صیانت از سلامت هنرمندان و تماشاگرانِ هنر نمایش با رعایت همه پروتکل‌ها و دستورات بهداشتی برگزار خواهد شد.»

متقاضیان شرکت در این رویداد می‌توانند از ۱۱ اردیبهشت ماه برای ثبت تقاضای خود جهت شرکت در بخش‌های مختلف به تارنمای ایران تئاتر مراجعه کنند.

علاقمندان می‌توانند فایل  PDF فراخوان را از اینجا یا در بخش فایل‌های ضمیمه در انتهای این خبر دریافت کنند.




مطالب مرتبط

اختتامیه بیست‌و‌یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی‌وسنتی در بخش سمینار علمی و نمایشنامه‌نویسی برگزار شد

نمایشنامه‌نویسان برتر معرفی شدند
اختتامیه بیست‌و‌یکمین جشنواره نمایش‌های آیینی‌وسنتی در بخش سمینار علمی و نمایشنامه‌نویسی برگزار شد

نمایشنامه‌نویسان برتر معرفی شدند

آیین اختتامیه بخش سمینار علمی و نمایشنامه‌نویسی بیست‌و‌یکمین دوره جشنواره نمایش‌های آیینی‌وسنتی، نهم مهر با معرفی نمایشنامه‌های‌ برتر برگزار شد.

|

جشنواره  نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال‌وبختیاری در ایستگاه پایانی

«بیژن و منیژه»؛ برگزیده مسابقه نقالی شد
جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال‌وبختیاری در ایستگاه پایانی

«بیژن و منیژه»؛ برگزیده مسابقه نقالی شد

بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی به میزبانی استان چهارمحال‌وبختیاری با معرفی مهرداد کاووسی به عنوان تنها نقال برگزیده این بخش رقابتی برای نقل «بیژن و منیژه» به کار خود پایان داد.

|

محسن جهانگیرزاده، کارگردان نمایش «مجلس آهو‌خوانی»:

جشنواره، پُلی برای ورود دانشجوان به عرصه نمایش‌های آیینی و سنتی است
محسن جهانگیرزاده، کارگردان نمایش «مجلس آهو‌خوانی»:

جشنواره، پُلی برای ورود دانشجوان به عرصه نمایش‌های آیینی و سنتی است

محسن جهانگیرزاده، کارگردان جوان راه‌یافته به بخش دانشجویی بیست‌ویکمین جشنواره بین‌المللی آیینی و سنتی، برگزاری این رویداد را مشوق و پلی برای ورود دانشجویان به این عرصه نمایشی دانست.

|

نظرات کاربران