در حال بارگذاری ...
بازدید از اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش

قول مساعد معاون میراث فرهنگی برای احیای مجموعه رادیویی ارگ

معاون میراث فرهنگی کشوردر بازدید ازپردیس ارگ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران، قول مساعد داد تا در جهت احیای ساختمان‌های ارگ و اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو، این مجموعه را یاری کند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی رادیو نمایش، در این دیدار، محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با هیئت همراه از پردیس ارگ معاونت صدای جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند که بهانه این دیدار بررسی امکانات برای تأسیس موزه صدا و سیما بود. همچنین معاون میراث فرهنگی وزیر با هیئت همراه در حاشیه این دیدار ضمن بازدیدی از اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش با هنرمندان و فرایند تولید نمایش رادیویی آشنا شدند.

در ادامه این بازدید، معاون میراث فرهنگی، ارگ رادیو را از قدیمی‌ترین بنای موجود رسانه ملی و میراث فرهنگی ملی دانست و قول مساعد داد در جهت احیای مجموعه ساختمان‌های ارگ و ساختمان‌های اداره کل هنر‌های نمایشی رادیوهمکاری‌های لازم را انجام دهد.

محسن سوهانی مدیر کل هنر‌های نمایشی و رادیو نمایش نیز بر اهمیت و لزوم و حفظ مجموعه هنر‌های نمایشی رادیو به عنوان یکی از میراث‌های مهم فرهنگی و ملی از نظر سرمایه انسانی و میراث ساختمانی، تأکید و ابراز امیدواری کرد که با رایزنی‌ها و عقد تفاهم‌نامه فی‌مابین، مجموعه تاریخی ارگ و ساختمان‌های مربوط به اداره کل هنر‌های نمایشی رادیو حفظ شده و ارتقا یابد




نظرات کاربران