در حال بارگذاری ...
در آستانه آغاز فازسوم فعالیت‌های تلویزیون تئاتر ایران در خردادماه بررسی شد

آرزوهایی که با یک کلیک برآورده می شود
آغاز عرضه آثار استانی و کودک و نوجوان

ایران تئاتر- علی رحیمی: تلویزیون تئاتر ایران پس از موفقیت در بارگذاری رایگان فیلم ۲۷۶ عنوان نشست، همایش و سمینار  و بسترسازی دو جشنواره فجر و عروسکی تهران مبارک در سال ۹۹ ، در سومین فاز فعالیت خود از خردادماه ۱۴۰۰، اقدام به عرضه فیلم نمایش‌های جدید خواهد کرد.

سودای جذب تماشاگر، برای هنرمندانی که در هر کوچه و برزن، دمخور توده‌ای بودند که با لذت وصف ‌ناشدنی، پای بساط معرکه‌گیری، تعزیه، نقالی، بقال‌بازی، روحوضی، سایه بازی و ... می‌نشستند، از همان روزی که تئاتر بانام مدرنیته، از دسترس خارج شد و عوام برای دیدن آن، مجبور به طی یک مسیر مشخص، حضور در یک مکان معین، صرف هزینه و ... شدند، به یک رؤیا تبدیل شد. دیگر نه مخاطب عام علاقه‌مند به تماشا بود و نه اثر هنرمند آن‌گونه که باید تأثیرگذار شد؛ تا تئاتر به یک هنر لوکس تبدیل شود و در حسرت گذشته، دل به اندک مخاطب خاصش دهد؛ به امید کور سویی برای بازگشت به دوران شکوفایی...

کرونا با همه مصائبش، همان کورسوی امید هنرمندان را سبب ساز شد. باریکه راهی که گرچه عبور از آن با اضطراب و دلهره همراه شد اما نهایتش به نظر می‌تواند محملی باشد برای عبور از مخاطب خاص و رسیدن دوباره به فوج مخاطبی که دلش مشتاق  دیدن است.

 

آغازی بر یک دگردیسی قابل دفاع

روزگاری بساط تئاتر که راه می‌افتاد، هرکس این اختیار را داشت که در هرلحظه و با هر آدابی تماشاگر شود. در آن دوران، اختیار با مخاطب بود که کجای صحنه بایستد، پول پرداخت کند یا نکند، چه زمانی بیاید یا برود و ...

گذر زمان چینش مخاطب را بازتعریف کرد. تماشاخانه‌ها که راه افتادند، قوانین از دست مخاطب به دست هنرمند افتاد. به از آن زمان قرار شد دیگر مخاطب به سمت هنرمند بیاید، برای هر نمایشی که اجرا شد –فارغ از علاقه- پول خرج کند، در هر مکان و زمانی که گفته شد برود، اجازه ورود و خروج آزادانه ندارد و ... ماحصل همین‌ها بود که تئاتر به‌مرور مخاطب عام را از دست داد .

از آن سال‌ها، هنرمندان و کارشناسان همواره در تلاش برای جلب نظر هستند اما انگار مخاطب عام دیگر با تئاتر قهر کرده است چون قوانین تئاتر از قوانین حاکم بر کوچه و بازار فاصله گرفته است.

 «تلویزیون تئاتر ایران» که آمد، گرچه از منظر برخی کارشناسان و صاحب‌نظران یک وصله‌ای ناجور بر تئاتر لقب گرفت که مانع از هدف غایی تئاتر یعنی ارتباط رودررو با مخاطب می‌شود، اما به‌واسطه تغییر در قوانین حاکم بر جغرافیایی تئاتری، برای مخاطب عام دل‌انگیز شد. چون در فضایی فرا مکانی و زمانی و به‌دوراز استانداردهای طبقه خاص روایت می‌کند.

«تلویزیون تئاتر ایران» بی‌شک یک دگردیسی قابل دفاع برای اهالی تئاتر هم در فاز پوشش و انعکاس رویدادهای تئاتری و هم در مسیر جذب مخاطب است که می‌تواند تأثیر بسزایی در بازگشت به دوران شکوفایی برجای گذارد.

ازجمله امتیازات این پلتفرم عبارت‌اند از:

 

افزایش مخاطبان تئاتر

بسیاری از علاقه‌مندان به تئاتر به دلیل نبود دسترسی کافی یا تمکن مالی، همواره از تماشای نمایش‌های حرفه‌ای محروم هستند. پخش نمایش در تلویزیون تئاتر ایران این مزیت را دارد که هر کس در هر محدوده جغرافیایی و با کمترین هزینه به تماشای آثار نمایشی موردعلاقه خود بنشیند.

از سوی دیگر برخی از مخاطبان به‌ویژه مخاطبان عام باوجود علاقه وافر به تئاتر، به دلایل مختلف تمایلی به حضور در سالن‌های نمایشی ندارند و بی‌تردید تلویزیون تئاتر می‌تواند برای این قشر نیز مؤثر و مفید واقع شود.

 

فرصت برابر دیده شدن

تجمع هنرمندان مطرح در پایتخت، کمبود سالن‌های نمایشی و امکانات در شهرستان‌ها، عدم امکان جذب مخاطب علاقه‌مند به سالن‌ها در شهرهای کوچک و ... از عمده مشکلاتی است که همواره هنرمندان بااستعداد و خلاق شهرستان‌ها با آن روبرو بوده و هستند.

فرصت برابر دیده شدن بی‌گمان یکی دیگر از ویژگی‌های مهم تلویزیون تئاتر ایران است. پلتفرمی که برای هنرمندان تئاتر سراسر کشور در هرگونه و سطح، این را فراهم می‌شود تا نسخه ویدئویی آثار خود را در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد. این امکان به‌ویژه برای هنرمندان شهرهای دور و نزدیک که امکان ارتباط‌گیری موثر یا فرصت‌های عرضه را ندارند، فرصت تازه ای برای جذب مخاطب خواهد بود.

 

بازخوانی تجربه های غنی گذشته

برای هنرمندان شهرستانی به‌ویژه جوانانی که تازه‌وارد این مسیر شده‌اند تماشای نمایش‌هایی که در سال‌های قبل روی صحنه رفته‌اند و هنوز در یادها مانده‌اند رویدادی دست‌نیافتنی به نظر می‌رسید که با راه‌اندازی این تلویزیون دست‌یافتنی شده است. اداره کل هنرهای نمایشی آرشیو غنی فیلم تئاترهای قدیمی در اختیار دارد که خود به‌نوعی تاریخ تئاتر کشور است و می‌تواند فرصتی پژوهشی برای پژوهشگران، دانشجویان، هنرجویان و اهالی رسانه و هنرمندان باشد تا آثار نسل قبلی را مرور کنند.

 

بهبود کیفیت آموزش

یکی از دغدغه‌های همیشگی هنرمندان شهرستانی عدم دسترسی به اساتید و فضاهای آموزشی است. استعدادهای فوق‌العاده‌ای در نقاط دورافتاده کشور وجود دارند که تشنه آموختن هستند و چه‌بسا با حداقل آموزش به چهره‌های ماندگاری در هنرهای نمایشی تبدیل شوند.

پخش فیلم همایش‌، سمینار، میزگرد، کارگاه، نشست و پنل‌های تخصصی تئاتر از دیگر ویژگی‌های سامانه تلویزیونی ایران تئاتر است که امکان برابر آموزشی را برای تمامی علاقه‌مندان حتی در دورترین مناطق کشور را با بهترین اساتید داخلی و خارجی فراهم می‌کند. این در حالی است که کارگاه‌ها و ... همواره با محدودیت ظرفیت پذیرش مواجه است. با این ویژگی که دوره‌های آموزشی اساتید داخلی و خارجی از ادوار گذشته را نیز در خود جای می‌دهد.

 

امکان پخش نمایش‌های خیابانی

نمایش‌های خیابانی در شهرستان‌ها باوجود ارتباط تنگاتنگ با مخاطبان و ارائه آثار خلاقانه، نسبت به آثار صحنه‌ای فرصت کمتری برای عرض‌اندام در عرصه‌های بین‌المللی دارند اما تلویزیون تئاتر ایران این امکان را دارد که در خلال فصول مختلف اجرا و همچنین در موسم جشنواره، ویدئویی از اجرای نمایش‌های خارجی که با فضای فرهنگی ایران سنخیت دارد را برای تماشای عموم علاقه‌مندان دورترین نقاط ایران و جهان منتشر کند.

 

معرفی فعالیت گروه‌های نمایشی به جهان

در شهرستان‌های سراسر کشور عاشقان و علاقه‌مندان به تئاتر با عشقی خستگی‌ناپذیر آثاری تولید می‌کنند که در بسیاری از مواقع چیزی از تولیدات پایتخت کم ندارد و گاهی حتی حرف بیشتری برای گفتن دارند؛ اما فقط در استان خودشان دیده می‌شوند و اگر فرصتی برای حضور در جشنواره‌های ملی پیدا نکنند تماشاگرانشان از استانشان فراتر نمی‌رود. سامانه تلویزیون تئاتر ایران برای گروه‌های نمایشی شهرستانی فرصت برابری برای دیده شدن ایجاد می‌کند. فرصتی با افق‌هایی فرا کشوری که مثل تحقق یک رویای شیرین است. سالن اجرا، بودجه، تبلیغات گروه و خیلی مؤلفه‌های دیگر در دیده شدن یک نمایش تأثیرگذارند که شهرستانی‌ها برای در اختیار داشتن این مؤلفه‌ها در مضیقه هستند. نمایشی که در تئاتر شهر به روی صحنه می‌رود با اثری که در یک شهر کوچک اجرا می‌رود را نمی‌توان ازنظر دیده شدن، برابر دانست اما در تلویزیون تئاتر ایران این فرصت برای همه برابر است و برای هردو این امکان وجود دارد که در عرصه بین‌الملل حضور پیدا کنند و از هر نظر برای هنرمندان به‌منظور بازتاب رویدادهای نمایشی مقرون‌به‌صرفه است. علاوه بر این دیده شدن در سراسر دنیا این لزوم را ایجاد می‌کند که آثار از کیفیت بهتری برخوردار باشد و این اقدام باعث رشد کیفی تئاتر می‌شود.

 

مروری بر 4 ماه تلاش نوزاد نوپای تئاتر ایران

سامانه اینترنتی «تلویزیون تئاتر ایران» در آخرین روز دی 1399 باهدف حمایت از تولیدات نمایشی کشور، بهره‌مندی از ظرفیت‌های فضای مجازی برای ارائه آثار، ایجاد سازوکاری قانونی برای عرضه آثار در فضای مجازی، ضبط باکیفیت نمایش‌ها در حد استاندارد، توجه به مستند نگاری و جلوگیری از نابودی گنجینه‌های هنری فعالیت خود را آغاز کرد.

 

فاز اول ؛ غنی سازی آرشیو

فاز اول تلویزیون تئاتر ایران بارگذاری 276محتوای آموزشی و پژوهشی مربوط به سمینارها، همایش‌ها، میزگردها و نشست‌های تخصصی برگزار شده در دو دهه اخیر بود.

در این مرحله گنجینه‌ غنی تئاتر شامل بیش از 200 محتوای آموزشی و پژوهشی مربوط به سمینارها، همایش‌ها، میزگردها و نشست‌های تخصصی برگزارشده در دو دهه اخیر و نیز محتواهای مربوط به آرشیو تئاتر ایران در حوزه‌ اختتامیه‌ جشنواره‌های مختلف اعم از فجر، آیینی و سنتی، عروسکی و کودک و نوجوان به‌منظور دسترسی رایگان به محتواهایی که دسترسی عمومی برای آن‌ها وجود نداشت، در اختیار پژوهشگران، دانشجویان، تاریخ‌نگاران و علاقه‌مندان تئاتر قرار گرفت.

نشست‌های مربوط به سمینار نمایشنامه‌نویسی جشنواره فجر 37 (6 محتوا)، معرفی تئاتر معاصر ترکیه (2 محتوا)، نشست‌های پژوهشی جشنواره فجر 39 (6 محتوا)، سمینار تئاتر و ظرفیت‌های غیردولتی (1395)، سمینار بین‌المللی تئاتر شرق؛ سنت‌گرایی و مدرنیسم (1386)، سمینار پژوهشی نقش گروه‌ها و نهادهای سازمان‌یافته در شکل‌گیری تئاتر (1394)، سومین سمینار، بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی (1390)، سمینار پژوهشی تئاتر ملی (1386)، سمینار پژوهشی بررسی تئاتر پس از انقلاب اسلامی (1397)، سمینار پژوهشی تئاتر خصوصی در ایران (1387)، پنل‌های مربوط به جشنواره فجر 36 (1396)، دومین سمینار بین‌المللی نمایش‌های آیینی و سنتی (1388)، سمینارهای مربوط به هفته تئاتر لهستان (1394)، همایش شهر، شهروندی و تئاتر (1395)، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های پژوهشی جشنواره عروسکی 18 (اسفند 1399)، اختتامیه‌های مربوط به جشنواره عروسکی، اختتامیه‌های مربوط به جشنواره فجر، اختتامیه‌های مربوط به جشنواره آیینی و سنتی، اختتامیه‌های مربوط به جشنواره کودک و نوجوان، آیین شاد پیمایی هفدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر عروسکی تهران-مبارک از جمله محتوایی بود که در راستای غنای این بخش بارگذاری شدند.

افتتاحیه نخستین پیشخوان ملی هنرهای اجرایی ایران نیز از دیگر محتوایی است که به‌صورت رایگان در اختیار علاقه‌مندان قرارگرفته است.

 

فاز دوم / مرحله اول ؛ پوشش دو جشنواره ملی

این سامانه در دومین مأموریت خود، وظیفه خطیر پوشش سی و نهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و هجدهمین جشنواره عروسکی تهران – مبارک را بر عهده گرفت. اقدامی که در گام اول به لحاظ فنی و زیرساختی، بسیار سخت و غیرقابل اجرا به نظر می‌رسید.

موفقیت در این مأموریت با پوشش سراسری 112 نمایش (45 نمایش در جشنواره فجر و 67 نمایش در جشنواره تهران-مبارک) تلویزیون تئاتر ایران را خیلی سریع در میان هنرمندان و علاقه‌مندان به‌ویژه در میان مخاطبان شهرستانی محبوب کرد و زمزمه آینده‌ای درخشان برای آن به گوش می‌رسید.

 

فاز دوم / مرحله دوم ؛ نوروز نمایش

با پایان جشنواره عروسکی تهران مبارک و هم‌زمان با فصل بهار، تلویزیون تئاتر ایران در فاز دوم فعالیت‌های خود، حمایت از تولید و پخش 11 فیلم از آیین‌های نوروزی اقوام مختلف ایرانی را در دستور کار قرارداد و در قالب یک برنامه مناسبتی تحت عنوان «نوروزِ نمایش» در دسترس عموم گذاشت.

در این برنامه، 10 آیین نمایشی از ۱۰ استان کشور شامل «آیین چهارشنبه‌سوری»(مربوط به قوم فارس)، «آیین تکم‌گردانی»(مربوط به قوم آذری)، «آیین نوروزانه»(مربوط به قوم کرد)، «آیین شال اندازی»(مربوط به قوم بختیاری)، «آیین عروس گله»(مربوط به قوم گیلکی)، «آیین نوروز خوانی» (مربوط به قوم مازنی)، «آیین بهار» (مربوط به قوم ترکمن)، «آیین امیل و ممیل، کله باد» (مربوط به قوم لر)، «آیین گلک» (مربوط به قوم بندرنشینان، جنوبی‌ها) و «آیین چاله گرم کنون، پندوهگرون» (مربوط به قوم لر) را به‌صورت رایگان در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

 

آغاز فاز سوم ؛ مأموریتی از خردادماه

بر اساس آنچه متولیان تلویزیون تئاتر ایران عنوان کرده‌اند، فاز سوم مأموریتی این پلتفرم از خردادماه 1400 آغاز می‌شود و قرار است تعداد قابل‌توجهی فیلم تئاتر مربوط به سال‌های اخیر که کارگردان‌های آن‌ها تمایل به پخش اینترنتی اثرشان دارند در تلویزیون تئاتر ایران عرضه شود.

در این طرح، اولویت اولیه نمایش‌هایی هستند که در خارج از شهر تهران تولیدشده‌اند و در جشنواره‌های رسمی کشور حاضر بوده‌ و فیلم باکیفیت و مناسب دارند.

همچنین با پایان خردادماه و خاتمه فصل امتحانات مدارس، پخش فیلم تئاترهای مربوط به کودکان و نوجوان در سامانه نیز آغاز خواهد شد.

 

رضایت هنرمندان از راه‌اندازی تلویزیون تئاتر ایران

تلویزیون تئاتر ایران در زمانی درهای خود را بر روی مخاطب گشود که درهای تماشاخانه‌ها بر روی مخاطبان بسته شد. بسیاری از هنرمندان از حرکت‌های باری به هر جهت، بی‌هدف و بی‌سرانجام حضور در فضای مجازی به تنگ آمده و سرخورده شده بودند، رسانه ملی از تئاتر حمایت نکرده بود و پلتفرم‌های مدعی حمایت از تئاتر، آن‌گونه که باید برای هنرمندان و مخاطبان تئاتر وسوسه‌انگیز نشدند. در همین برهه بود که مسئولان تئاتری دست به اقدامی بزرگ زدند.

اقدامی که از نگاه اهالی تئاتر به‌ویژه تئاتر استان‌ها دور نماند.

 

حسین فدایی حسین: تلویزیون تئاتر ایران تئاتر حصار سالن را می‌شکند

حسین فدایی حسین معتقد است با تلویزیون تئاتر ایران، تئاتر حصار سالن را می‌شکند و بیرون می‌آید لذا تماشای تئاتر آسان‌تر شود.

وی در گفتگو با ایران تئاتر با اشاره به تأثیری که این پلتفرم بر تئاتر می‌گذارد، افزود: «تلویزیونی تئاتر ایران» به‌حق بزرگ‌ترین درگاهی است که می‌تواند پیگیری مطلوبی از اغلب رویدادهای تئاتری برای مخاطبان در سراسر کشور باشد که با توجه به تمهیدات دوستان در معاونت هنری و اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران، از هر نظر برای هنرمندان به‌منظور بازتاب رویدادهای نمایشی مقرون‌به‌صرفه است.

وی تصریح کرد: از این دوره به بعد تئاتر از محدوده سالن بیرون می‌آید و اجراهای محدود خود را نخواهد داشت. هر نمایشی در هرکجای کشور می‌تواند در تمام نقاط ایران و حتی دنیادیده شود و این اتفاق بزرگی است.

 

سعید اسدی: تلویزیون تئاتر ایران مدت‌ها مورد مطالبه اهالی و فعالان تئاتر بوده است

سعید اسدی نیز گفت: تلویزیون تئاتر ایران صرف‌نظر از اینکه در چه شرایطی قرار داشته باشیم؛ دوران کرونا باشد و یا غیر آن؛ همان بستر لازمی عنوان که مدت‌ها مورد مطالبه اهالی و فعالان تئاتر بوده است. چراکه این بستر و امکانی که به‌تازگی متولدشده است، بستری متفاوت ازآنچه به شکل سنتی در جریان برگزاری رویدادهای تئاتری وجود داشته، فراهم کرده و در وهله نخست به‌عنوان یک تماشاخانه مجازی و بسیار بزرگ به همه آن‌هایی که علاقه‌مندان به تماشای تئاتر هستند اما امکان برای آن‌ها در هر زمان و مکانی وجود ندارد، این امکان را فراهم می‌آورد.

وی افزود: این تلویزیون مرجعی برای همه فعالان و اهالی تئاتر است و به‌غیراز عدالتی که در استفاده از محصولات تولیدشده در هنرهای نمایشی برای همه علاقه‌مندان فراهم می‌کند، فضایی به‌منظور بازنگری نسبت به آنچه تاکنون موفق به انجام آن شده‌ایم را نیز موجب می‌شود چراکه فعالان و تولیدکنندگان آثار نمایشی با تماشای فیلم آثار به روی صحنه رفته طی دهه‌های اخیر، به تصویر روشنی ازآنچه در آینده باید در تولید این آثار موردنظر داشته باشند، خواهند رسید.

 

حسین مسافر آستانه: تلویزیون تئاتر ایران، بزرگ‌ترین درگاه برای پیگیری مطلوبی اغلب رویدادهای تئاتری

حسین مسافر آستانه دبیر جشنواره بین‌المللی فجر نیز با اذعان به جایگاه این سامانه در پوشش مناسب آثار نمایشی، گفت: داشتن یک پلتفرم ویژه برای پوشش و انعکاس همه رویدادهای تئاتری اعم از اجرا و سایر برنامه‌های نمایشی در زیرمجموعه اداره کل هنرهای نمایشی و معاونت هنری ارشاد یک ضرورت به‌حساب می‌آمد که درنتیجه طی یک برنامه‌ریزی شاهد ایجاد سامانه تلویزیون تئاتر ایران توسط انجمن هنرهای نمایشی هستیم که به‌حق بزرگ‌ترین درگاهی است که می‌تواند پیگیری مطلوبی از اغلب رویدادهای تئاتری برای مخاطبان در سراسر کشور باشد.

وی افزود: ایجاد این سامانه حتی امکان آن را می‌دهد که در خلال فصول مختلف اجرا و همچنین در موسم جشنواره ویدئویی از اجرای نمایش‌های خارجی که با فضای فرهنگی ایران سنخیت دارد ولی امکان حضور فیزیکی آن‌ها در سالن‌های نمایشی ایران میسر نیست برای استفاده عموم علاقه‌مندان به اشتراک گذاشته شود.

 

امیر دژاکام: تلویزیون تئاتر ایران می‌تواند کمک‌حال هنرمندان باشد

امیر دژاکام معتقد است: تلویزیون تئاتر ایران با ایجاد عدالت در پخش آثار هنرمندان می‌تواند فضای مناسب برای تماشای آثار بر اساس سلیقه و کیفیت ایجاد کند.

او گفت: تلویزیون تئاتر ایران می‌تواند کمک‌حال هنرمندان باشد، بی‌شک ارتباطی هم به کرونا ندارد و هرزمانی می‌توان از این پلتفرم بهره گرفت.

این کارگردان و نویسنده تئاتر اضافه کرد: از ویژگی‌های مهم این پلتفرم این است با این روش یک محک، مقایسه و بررسی هم وسط می‌آید. یکی در شهرستان کاری اجرا می‌کند، دیگری در تهران و ... آثار را در این پلتفرم می‌گذارند و مخاطب بر اساس سلیقه و کیفیت انتخاب می‌کند.

او ادامه داد: به نظر من فضای مجازی پس از کرونا به‌ویژه در برخی بحث‌های آموزشی باقی خواهد ماند. واقعاً چه دلیلی دارد یک نفر برای یک کلاس نظری مسافتی را طی کند و سر کلاس بیاید و بی‌شک فضای مجازی کمک شایانی به بحث آموزش هم خواهد کرد.

 

لیلی عاج: تلویزیون تئاتر ایران اتفاقی فرخنده برای دوستداران تئاتر است

لیلی عاج تلویزیون تئاتر ایران را راهی برای عدالت فرهنگی معرفی کرد.

او گفت: عدالت همیشه زیبا و ستودنی است و هر قدمی در جهت عدالت فرهنگی حقیقتاً قابل‌تقدیر است. بی‌شک تلویزیون تئاتر ایران راهی برای عدالت فرهنگی در تئاتر است.

وی افزود: حتی فکر می‌کنم تلویزیون تئاتر می‌‏تواند جنبه‏‌های آموزشی ارزنده‏ای هم به همراه داشته باشد. به‌عنوان‌مثال خیلی از آثار دوستان در سایر استان‏ها و حتی تهران درخشان هستند و ممکن است من نتوانم در طول سال اجرای صحنه‌ای از آنها ببینم، اما این تلویزیون این امکان را ایجاد می‏‌کند.

عاج وجود گنجینه محتوایی این پلتفرم را نیز ارزنده عنوان کرد و گفت: من به حوزه پژوهش علاقه‌مند هستم و همیشگی بودن فعالیت این تلویزیون تئاتری و گستردگی و دسته‌بندی آثار می‏‌تواند نتایج شگفتانگیزی داشته باشد، برای مثال من هیچ اجرای صحنه‌ای از مرحوم سعدی افشار ندیده‌‏ام و به آرشیو و فیلم آثار دسترسی ندارم اما این پلتفرم می‌‏تواند آرشیو درجه‌یکی باشد یا فرض کنید می‏‌خواهید در مورد تعزیه یا خیمه‌شب‌بازی یا تئاتر فیزیکال پژوهشی انجام بدهید، اگر این تلویزیون بعدها فیلم همه گونه‌‏ها در طبقه‌بندی کند برای ارجاع فوق‌العاده است.

از سوی دیگر در بحث آموزش و تجربه افزایی نیز کمک شایانی می‌تواند کند. در همین جشنواره ورکشاپ های بسیار خوبی برگزار می‌شود حتی در سالهای گذشته هنرمندان و اساتید بزرگ بین‌المللی برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی دعوت می‌شدند و فقط تعداد محدودی امکان حضور در این جلسات را داشتند. اگر این امکان فراهم شود که در بستر این تلویزیون هر علاقه‌مندی از شانس حضور در کارگاه‌ها بهره‌مند شود، بی‌شک تأثیر زیادی در ارتقای کیفی تئاتر به‌خصوص در شهرستان‌ها خواهد داشت.

 

تلویزیون تئاتر ایران فرصتی برابر برای همه

در طول برگزاری دو جشنواره و پوشش آثار این جشنواره ها برای دسترسی آسان علاقمندان سراسر کشور در فرصتی برابر به آثار این جشنواره‌ها بازتاب رضایت مندی هنرمندان سراسر کشور از شرکت‌کنندگان گرفته تا علاقمندان در سایت های استانی و سایت مرکزی ایران تئاتر خود نشان دهنده اهمیت این فرصت منحصر به فرد تئاتر کشور است .

فرصتی که باعث می شود آرزوهای دیرینه استعدادهای هنری سراسرکشور در دورترین نقاط مرزی این سرزمین در بهره‌مندی از فرصت های برابر آموزش و تجربه تماشای نمایش های اثرگذار تئاتر کشور با یک کلیک برآورده شود.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران