در حال بارگذاری ...
در راستای تکریم خانواده شهدا و ایثارگران صورت گرفت:

تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی اردبیل از بانوی نمایشنامه نویس

فاطمه عظیمی از هنرمندان و نویسندگان اردبیل مورد تقدیر مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از اردبیل، در راستای تکریم خانواده شهدا و جانبازان و ایثارگران، عبدالله بحرالعلومی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از فاطمه عظیمی نویسنده کتاب های؛ ب مثل بابا، سین مثل... (مجموعه سه نمایشنامه ویژه دفاع مقدس) و بادبادک های قرمز با اهدای لوح سپاس تقدیر کرد.

بحرالعلومی در این مراسم با قدردانی از تلاش های هنرمندان استان، انتشار کتاب نمایشی را کاری ارزشمند عنوان کرد و گفت: در این سال های اخیر، کتاب های ارزشمندی از آثار نویسندگان استان اردبیل به چاپ رسیده است که جای قدردانی دارد.

وی با اعلام اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان اردبیل وظیفه خود می داند تا در راستای تکریم خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان از هنرمندان منتسب به این خانواده قدردانی کند، نقش تولید آثار نمایشی را در ارتقای فرهنگ عمومی و توسعه تئاتر در جامعه موثر دانست.

فاطمه عظیمی فعالیت های هنری خود را از سال 1377 و به عنوان نویسنده در یک شرکت هنری آغاز کرده و در تولید انیمیشن توسط این شرکت مشارکت داشته است. این بانوی هنرمند در سال 1378 با بازی در فیلم کوتاه «مادر»، به طور رسمی وارد دنیای بازیگری شد و در سالگشت اولین روزهای ورودش به عالم هنر، با نمایش «عروسی در گورستان» به کارگردانی عزیزالله سرانجامی، استعداد و ذوق هنری خود را در صحنه های هنر ماندگار نمایش به شایستگی به نمایش گذاشت. فاطمه عظیمی در سال 1382 برای نمایش«غروب یک روز بارانی» نوشته داریوش رعیت وکار رضا اسدی بازی کرد و سال بعد در نمایش«حلقه آخر» نوشته علی احسانی وکارسیامک شاگردی، حضوری شایسته تحسین داشت. در سال 1384 برای نمایشنامه«کافه» با هدایت رضا بهشتی نقش خوانی کرد و در تله تئاتر تلویزیونی«حریر بر زمینه سرخ» نوشته مهدی ایوبی و کار رضا بهشتی که در سال 1391 در سیمای مرکز اردبیل تولید و به نمایش درآمد، بازی شایسته تمجیدی را از خود به نمایش گذاشت.

این هنرمند توانمند و بانوی ساعی، با نمایش«خوردن یک مینی پیتزای خیاردونفره دروقت اضافه» نوشته و کار رضا بهشتی، وجه دیگری از قدرت و توانایی خود را در بازیگری به نمایش گذاشت و همین حضور تاثیرگذار در این نمایش، زمینه ای را فراهم کرد تا در سال 1392با نمایش« ملالی هست» نوشته محمد باقر نباتی مقدم و کار زنده یاد یوسف جاوید در جشنواره تئاتر استانی اردبیل حضور یابد و با دیگر بانوان تئاتری اردبیل به صحنه های نمایش، رونقی دیگر  بخشد.

وی در سال 1396با نمایش«کریم آقا» نوشته ابراهیم عادل نیا و کار حسن شیخ زاده در بیست و ششمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل حضور یافت و با بازی تاثیرگذارش، تحسین داوران و هنرمندان شرکت کننده در این رویداد تئاتری را برانگیخت.

فاطمه عظیمی در بیست و هفتمین دوره جشنواره تئاتر استانی اردبیل برای نمایش«موش» نوشته حسن دولت آبادی و کار جاوید رخشانی به زیبایی بازی کرد و بازی ماندگاری را از خود در نمایش«پیراهن، لنگ، سراسری» نوشته محسن سراجی و کار آرزو مهری در نخستین دوره هنرواره حبیب و اجرای عمومی این نمایش در سال های 97 و 98 به نمایش گذاشت.  او در سال 97 برای  نمایشنامه «حکایت  ناتمام یک روایت» نوشته سیروس همتی و کار آرزومهری، نقش خوانی کرد و همزمان با جشن های چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، برای نمایش«روزهای بی قوام» نوشته ایوب آقاخانی و کار سید رضی محمودی فخرآبادی بازی کرد و به عنوان بازیگر در فیلم کوتاه«صدف» به کارگردانی بهروز رحیمی حضور داشت. فاطمه عظیمی، در اجرای عمومی نمایش« حکایت ناتمام یک زن» نوشته احسان جانمی و کار صمد واحدی زاده در سال 98، به عنوان یک بازیگر کاربلد، بازی خود را به رخ همگان کشید. او در همین سال ضمن بازی در نمایش«من یا نو» به نویسندگی و کارگردانی سید رضی محمودی، نمایش«خواب یخی» را که از نوشته های خود اوست، با بازی پریسا عطایی در پلاتوی استاد نجفلوی مجتمع فرهنگی و هنری فدک اردبیل به صحنه برد و نشان داد که در کارگردانی هم مثل بازیگری و نمایشنامه نویسی، حرف های زیادی برای گفتن دارد.

این هنرمند توانای تئاتر استان اردبیل، در اولین و دومین دوره جشنواره نمایشنامه نویسی زنده یاد مجید واحدیزاده که در سال های 97 و 98 برگزار شد، حضور داشته و با نمایشنامه های«خواب یخی» و «بادکنک های قرمز» رتبه های سوم و دوم این مسابقه نمایشنامه نویسی را به خود اختصاص داد.

فاطمه عظیمی در مرحله استانی جشنواره جایزه ادبی یوسف که در شهر اردبیل و در سال 98 برگزار شد، با داستان«منورهای مادر» به عنوان یکی از برگزیده های این رویداد فرهنگی معرفی و مورد تجلیل قرار گرفت. بازی در فیلم«بایراملیق» نوشته و کار حمید عزیزی از دیگر کارهای هنری این بازیگر تئاتر و فیلم است.

همچنین در سال 1399 ستاره هایی به رنگ تاول، به نویسندگی و کارگردانی فاطمه عظیمی منتخب بیست و هشتمین جشنواره تئاتر استانی اردبیل شده است.




مطالب مرتبط

ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند
ساسان شکوریان، کارگردان نمایش «شاماران»:

سازمان تئاتر می‌تواند هنرمندان کشور را منسجم کند

ساسان شکوریان که نمایش «شاماران» را از بهبهان به تماشاخانه سنگلج تهران آورده، معتقد است برای ساماندهی فعالیت‌ هنرمندان سراسر کشور، راه‌اندازی سازمان تئاتر ایران، امری ضروری است.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است
مدیرکل هنرهای نمایشی در سفر به شهرهای مرزی مطرح کرد

رسالت هنرمندان، ترویج فرهنگ ایثار و معرفی الگوهای برتر به نسل آینده است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی که همزمان با یوم‌الله 22 بهمن به شهرهای مرزی استان اردبیل و پارس‌آباد و بیله سوار سفر کرده بود، در این سفر با مسئولان و هنرمندان استانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها
گفت‌و‌گو با کارگردان برگزیده جشنواره تئاتر استان اردبیل

احیای جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای؛ زمینه‌ساز ارتقای آثار استان‌ها

ابراهیم عادل‌نیا، نویسنده و کارگردان نمایش «اخته» که به عنوان برگزیده جشنواره تئاتر استانی اردبیل در بخش صحنه‌ای به جشنواره مناطق کشور راه‌پیدا کرده‌ است، با اشاره به برگزاری منظم و باشکوه جشنواره تئاتر استانی، احیای دوباره جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای و تاثیر و نقش آن ...

|

داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است
داریوش مؤدبیان:

نکوداشت نامداران، زمینه‌ساز ارتباط هنرمندان پیشکسوت و نسل جوان است

داریوش مؤدبیان، پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر، نکوداشت نامداران عرصه فرهنگ و هنر توسط صندوق اعتباری هنر را فرصت مغتنمی برای آشنایی، معرفی و ایجاد ارتباطات عمیق میان پیشکسوتان هنرمند و نسل جوان دانست.

|

دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید
دبیر دومین دوره خبر داد

43 اثر به دبیرخانه جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران رسید

 اکبر صادقی، دبیر دومین دوره جشنواره تئاتر منطقه‌ای مرزداران، با اعلام اینکه 26 اثر در بخش صحنه‌ای و 17 اثر در بخش خیابانی به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند، اسامی نمایش‌های متقاضی حضور در این رویداد تئاتری را اعلام کرد.

|

با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان

نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد

علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از 30 نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانه‌ای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگ‌دوست استان اردبیل بودند، با حضور در نشست انتقال تجربه که در فرهنگسرای بانوان اردبیل برگزار شد، با تأکید بر نقش و جایگاه تئاتر در ...

|

در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های ...

|

نظرات کاربران