در حال بارگذاری ...
نماینده تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس:

ثروت واقعی تبریز هنرمندان و مفاخر آن است

به گزارش ایران تئاتر؛ نماینده تبریز و عضو هیات رئیسه مجلس گفت: ثروت واقعی تبریز هنرمندان و مفاخر آن است. روح الله متفکرآزاد در آیین بازگشایی تئاترشهر تبریز گفت: همه تاریخ و گذشته تبریز و همۀ آنچه که از شهر اولین ها می شناسیم، متعلق به فرهنگ و هنر این شهر است.

به گزارش ایران تئاتر؛ روح الله متفکرآزاد در آیین بازگشایی تئاترشهر تبریز گفت: همه تاریخ و گذشته تبریز و همۀ آنچه که از شهر اولین ها می شناسیم، متعلق به فرهنگ و هنر این شهر است.
وی بازگشایی تئاترشهر  را اتفاقی مبارک توصیف و اظهار کرد: به رغم اهمیت این بازگشایی باید بدانیم که زیرساخت ها بدون هنرمند معنا و مفهومی ندارند.
این عضو هیات رئیسه مجلس با یادآوری تعهدات و عملکرد نمایندگان تبریز در مجلس طی یک سال گذشته گفت: یکی از تفاهم های هر 6 نمایندۀ تبریز در مجلس، این بوده که در مسایل مربوط به توسعه تبریز و آذربایجان اختلاف سلیقه هایشان را دخالت ندهند.
متفکرآزاد، فرهنگِ زیست بومِ جاری و ساری در تبریز و آذربایجان را متفاوت با دیگر نقاط کشورمان دانست و افزود: بر اساس مطالبۀ مردم آذربایجان بود که ما نمایندگان مجلس، بخش قابل توجهی اعتبار را برای اجرای پروژه های عمرانیِ حوزه فرهنگ و هنر تبریز و استان در بودجه 1400 پیش بینی کردیم که اختصاص ردیف بودجه برای تکمیل پروژه مقبره الشعرا از ثمرات همین رویکرد است.
وی تلاش برای تغییر نگاه ها به آذربایجان را دیگر تعهدِ جمعیِ عملیاتی شدۀ نمایندگان تبریز در مجلس طی یکسال اخیر معرفی کرد و گفت: معتقد بوده و هستیم که اگر در دنیا از تمدن ایران اسلامی سخن به میان می آورند، مدیون تبریز است را نهادینه کنیم. باید نهادینه کنیم که افرادی که می خواهند بین ما فاصله بیاندازند، دلشان به حال ما نمی سوزد. ایران تن و جان ماست و آذربایجان نقش نگین این سرزمین است و شما هنرمندان، پرچمداران فرهنگ آذربایجان بر گسترۀ رنگارنگ این سرزمین هستید.
متفکر آزاد ادامه داد: از ابتدای شروع مجلس یازدهم، نمایندگان تبریز به مساله فرهنگ به عنوان یکی از مسایل اساسی توجه داشتند و خود من تمرکز اصلی اُم را روی این حوزه معطوف کرده ام.
عضو هیات رئیسه مجلس گفت: امیدوارم با تلاش های ما در مجلس و مساعی مسئولان دستگاه های اداری دیگر، تبریز را به جایگاه اصلی اَش برگردانیم.




مطالب مرتبط

پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود
پیشکسوت تئاتر تبریز مطرح کرد

ابراهیم عباسعلیزاده: روند برگزاری اولین روز جشنواره سهند مطلوب بود

پیشکسوت عرصه تئاتر تبریز روند اجرای نخستین روز از برگزاری جشنواره تئاتر مناطقه‌ای سهند در تبریز را مطلوب دانست و با ابراز امیدواری درباره توسعه امکانات در تئاتر استان‌ها گفت امید که شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

|

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

پیام استاندار آذربایجان‌شرقی به جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند

استاندار آذربایجان‌شرقی، در پیامی به مناسبت برگزاری جشنواره تئاتر منطقه‌ای سهند در تبریز، این رویداد را محلی برای نمایش تنوع و تعدد نگرش‌ها و ‌اندیشه‌ها دانست که فضایی مناسب را فراهم می‌کند تا اصحاب هنر در کنار هم قرار بگیرند.

|

گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم
گفت‌وگو با حسین اصل عبداللهی، مدرس، نویسنده و کارگردان تئاتر

برای شناخت بهتر، انسان را در پرانتز قرار دادم

حسین اصل عبداللهی، مدرس و کارگردان تئاتر با نقل این جمله هوسرل که «برای شناخت هر پدیده‌ای، باید آن را در پرانتز قرار بدهیم»، می‌گوید برای شناخت و گذاشتن ذات انسانی در بوته آزمایش، در نمایش «پرانتز باز انسان پرانتز بسته»، وجود و ماهیت انسان را در پرانتز قرار داده است.

|

با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید
با معرفی برگزیدگان

سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر آذربایجان شرقی به ایستگاه پایانی رسید

آئین پایانی سی‌وپنجمین جشنواره تئاتر استان آذربایجان شرقی، با حضور مدیران، مسئولان، هنرمندان و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، روز سه‌شنبه 9 آبان، در تالار تربیت تئاتر شهر تبریز با تجلیل از نفرات و آثار برگزیده برگزار شد.

|

نظرات کاربران