در حال بارگذاری ...
قادر آشنا در نشست با خبرنگاران حوزه تئاتر گفت :

رسانه چشم تیزبین ملت برای پرسشگری است

رسانه در جامعه ای که مبتنی بر رای ملت و مردمسالاری دینی است، نقش ارزنده و بی بدیلی دارد؛ هم در اطلاع رسانی صادقانه و به‌موقع، هم آگاهی‌رسانی به جامعه و هم نقد عملکرد مدیران. بی‌تردید و به عبارت کلام امروزی، رسانه چشم تیزبین ملت است برای پرسشگری از مدیران و مسئولان و اصلاح ساختار سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور.

به گزارش ایران تئاتر، قادر آشنا، در نشستی  که روز شنبه 16 مرداد ماه با حضور خبرنگاران حوزه تئاتر در در سالن کنفرانس دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد. در ابتدای سخنان خود، با یادی از شهید صارمی، خبرنگار شهید خبرگزاری جمهوری اسلامی که روز شهادتش، روز خبرنگار نام گرفته، فرا رسیدن این روز را به حاضران و نیز تمامی خبرنگاران ایران زمین به عنوان پیش‌قراولان عرصه فرهنگ و هنر تبریک گفت و با آرزوی تندرستی  برای اهالی رسانه افزود: همگی ما به شهدا مدیون هستیم. آنها با بذل جانشان زمینه ساز تداوم نهضت اسلامی و نیز جمهوری اسلامی شدند و با فداکاری آنان است که امروز ما می توانیم کنار یکدیگر با عزت زندگی کنیم.

وی با ابراز تاسف از تداوم شرایط کرونایی گفت : در این چند وقت کمتر فرصت شد با خبرنگاران و اهالی خبر و رسانه دور هم جمع شویم و دیدار حضوری و جمعی داشته باشیم. پس مدتی که از فعالیت من در اداره کل می گذرد به دنبال برگزاری نشستی به اتفاق همکاران اداره کل با اصحاب رسانه بودم  تا شنوای نقطه نظرات و پاسخگوی پرسش‌های دوستان رسانه‌ها باشیم که به دلیل شرایط کرونایی امکان  برگزاری این جلسه تا امروز فراهم نشد. از طرفی با توجه به نزدیک شدن به پایان دوره کاری لازم دیدیم که در آستانه روز خبرنگار با رعایت محدودیت ها و نیز پروتکل های بهداشتی نشستی داشته باشیم تا هم به مناسبت روز خبرنگار تبریک بگویم و بابت زحماتی که کشیده اند تشکر نمایم و هم چند نکته مهم و ضروری را مطرح کنم.
مدیر کل هنرهای نمایشی با اشاره به اهمیت رسانه افزود: رسانه در جامعه ای که مبتنی بر رای ملت و مردمسالاری دینی است، نقش ارزنده و بی بدیلی دارد؛ هم در اطلاع رسانی صادقانه و به‌موقع، هم آگاهی‌رسانی به جامعه و هم نقد عملکرد مدیران. بی‌تردید و به عبارت کلام امروزی، رسانه چشم تیزبین ملت است برای پرسشگری از مدیران و مسئولان و اصلاح ساختار سیاسی و اجتماعی و اقتصادی کشور. شخصا از زمانی که فعالیت خودم را آغاز کردم همیشه در برقراری ارتباط نزدیک و سازنده دوطرفه با اصحاب رسانه کوشیده ام.

 نشست رسانه‌ای قادر آشنا مدیرکل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  به همت روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی با حضور رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، و مهدی ابدالی معاون اجرایی  ، مهدی حاجیان مدیر امور جشنواره‌های اداره‌کل هنرهای نمایشی و  اتابک نادری مسئول کمیته تعیین خسارت کرونا به دلیل رعایت دستور العمل های بهداشتی در جمع  محدودی از فعالان رسانه ای حوزه تئاتر در سالن جلسات معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
آشنا در  این نشست رسانه ای به ارائه گزارشی از فعالیت های اداره کل هنرهای نمایشی در دوران کرونا از جمله جمع آوری اطلاعات گروه ها و سالن های متضرر در شرایط کرونا در تهران و استان های دیگر و ارائه گزارشی آماری به وزارت ارشاد، فعال کردن فضای مجازی و راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران، برگزاری جشنواره ها و رویدادهای تئاتری نظیر جشنواره تئاتر فجر، توجه ویژه به هنرمندان و گروه های تئاتر مقیم شهرستان ها، توجه به مقوله نمایشنامه نویسی و حمایت از آن، تعامل با وزارت بهداشت در ایام کرونایی برای بازگشایی سالن های تئاتر، مستندسازی اجراهای تئاتر ایران ، تغییر گروه تئاتر از گروه ۳ به ۲ مشاغل کرونایی، حمایت از گروه های متضرر،گروه هایی که در حال اجرا هستند و آن هایی که اثر خود را علیرغم داشتن مجوز به صحنه نبردند ، روند پیگیری رفع جرایم مالیاتی ، همچنین روند مستقل شدن انجمن هنرهای نمایشی ایران در استان ها در شرایطی که سخن از انحلال این انجمن در میان بود و ... پرداخت.

در پایان این نشست با اهدای لوح  از خبرنگاران تقدیر شد. 

گزارش کامل این نشست پیشتر در اینجا منتشر شده است.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند
مدیرکل هنرهای نمایشی همزمان با هفته هنر انقلاب:

هنر انقلاب کوشید فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی به مناسبت «هفته هنر انقلاب اسلامی» در پیامی نوشت هنر انقلاب کوشید برای اصالت روح و‌ مضامین هنری، تجلی صورت و شکل نیاز بیابد و فرم را فراتر از بازی‌های صوری، تبدیل به تجلی امری قدسی و متعهد سازد.

|

جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت
جریانی هنری که به راه افتاده است

بیم و امید گروه‌های تئاتر استانی از اجرا در پایتخت

در حالی که این روزها سه نمایش از شهرهای شیراز، بهبهان و ماهشهر با حمایت اداره‌کل هنرهای نمایشی در تهران در حال اجرای عمومی هستند، کارگردان‌های این آثار، ضمن امیدواری به ادامه و استمرار این جریان، از سختی‌های حضور گروه‌های تئاتری استان‌ها در پایتخت می‌گویند.

|

ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس
ایستادن کنار ملتی که جهان بر رنجش چشم بسته است

دعوت کاظم نظری از هنرمندان کشور برای حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس

کاظم نظری، با انتشار پیامی هنرمندان کشور را به حضور باشکوه در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد. در بخشی از پیام مدیر کل هنرهای نمایشی ضمن محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی آمده است ایمان واثق دارم تا رسیدن به آزادی قدس راه چندانی نخواهیم داشت.

|

در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر
در گفت‌وگو با مدیرکل هنرهای مطرح شد

از تصویب سند تحول تا راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر

کاظم نظری، به مناسبت روز ملی هنر‌های نمایشی (هفتم فروردین)، ضمن توضیحاتی درباره سند تحول و راه‌اندازی بنیاد ملی تئاتر، اولویت‌های اداره کل هنر‌های نمایشی در سال جدید را تشریح کرد.

|

نظرات کاربران