در حال بارگذاری ...
با طغیان بیماری کرونا

استان قم دو پیشکسوت نمایش رادیویی را از دست داد

همزمان با اوج گیری بیماری کرونا در قم ، سید شاهرخ فهیم و امیرحسین هنرمند دو پیشکسوت نمایشهای رادیویی و تلویزیونی به دیار باقی شتافتند.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر از قم، سید شاهرخ فهیم و امیرحسین هنرمند از هنرمندان با سابقه ی عرصه نمایش های رادیویی و تلویزیونی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا به دیار باقی شتافتند.

 امیرحسین هنرمند از هنرمندان قدیمی و با سابقه رادیو و تلویزیون استان قم که بیش از ۲۰ سال سابقۀ بازیگری نمایش در صداوسیمای مرکز قم و همچنین در رادیو سراسری معارف داشت، به خاطر توانمندی‌ فوق العاده اش در این عرصه، و ایفای نقش کاراکترهای متفاوت و متنوع شهره بود و همیشه در سریالهای نمایشی ، نقش چند شخصیت را بازی می‌کرد.

آخرین نمایش رادیویی که مرحوم هنرمند در آن به ایفای نقش پرداخته بود نمایش رادیویی «تکیه خلوص» بود که قرار بود در دهه اول محرم از رادیو قم پخش شود ولی به علت ابتلای وی به بیماری کرونا و بستری شدن در بیمارستان، ضبط آن نیمه تمام ماند. مرحوم هنرمند علاوه بر بازی در بیش از صد نمایش رادیویی کوتاه و بلند و سریالهای نمایشی رادیویی ، همچنین در آثار تلویزیونی و تصویری نیز به ایفای نقش پرداخته بود که از آن جمله می توان به بازی در سریال تلویزیونی لکه های تاریک در صدا و سیمای مرکز قم اشاره کرد. 

سید شاهرخ فهیم ملقب به میرمحمد موسوی، دیگر هنرمند عرصه رادیو و تلویزیون قم نیز،هفتاد سال پیش در خانواده‌ای اصیل در آذربایجان ایران دیده به جهان گشود.

وی در دوران کودکی علاقه ویژه‌ای به اهل بیت علیهم السلام بویژه امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام پیدا می‌کند. هنگامی که پا به سن جوانی می‌گذارد، به دلیل داشتن قریحه هنری وارد کارهای هنری همچون تئاتر و سینما شده و در حوزه کارگردانی و بازیگری و صدا پیشگی فعالیت خود را با بزرگان این عرصه چون استاد حسن فتحی ادامه می‌دهد.

بعد از سال‌ها باوجود داشتن فرصت‌های ویژه اقتصادی در تهران به شهر قم هجرت می‌کند وفعالیت‌های هنری او سمت و سوی تازه می‌گیرد.

همکاری با شبکه‌های تلویزیونی دینی و همچنین بازیگری و کارگردانی و نویسندگی در عرصه هنرهای نمایشی با درونمایه‌های اخلاقی و دینی، فعالیت عمده‌ این هنرمند تا پایان عمر بود.

از جمله نقش‌آفرینی‌های مرحوم سید شاهرخ فهیم می‌توان به بازی در فیلم سینمایی «محمد رسول الله» به کارگردانی مجید مجیدی، فیلم سینمایی «روزبه» به کارگردانی ازهر خمیس، سریال «شهرزاد» و سریال «در مسیر زاینده رود» به کارگردانی حسن فتحی اشاره کرد.

این هنرمند در بیش از دویست فیلم کوتاه و نیمه داستانی و مستند و تجربی نقش آفرینی کرد.




مطالب مرتبط

اجرای «کجایی ابراهیم؟» و «جهنم سرد» در روز دوم جشنواره تئاتر فجر

میزبانی تئاتر شهر و موزه عبرت از علاقه‌مندان به نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی
اجرای «کجایی ابراهیم؟» و «جهنم سرد» در روز دوم جشنواره تئاتر فجر

میزبانی تئاتر شهر و موزه عبرت از علاقه‌مندان به نمایش‌های رادیویی و تلویزیونی

شش نمایش رادیویی و دو نمایش تلویزیونی در دومین و سومین روز برگزاری چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر میزبان علاقه‌مندان و هنرمندان استان‌های مختلف در تئاتر شهر و موزه عبرت بودند.

|

نظرات کاربران