در حال بارگذاری ...
بهرام ابراهیمی در گفت وگو با ایران تئاتر عنوان کرد

تلویزیون تئاتر ایران تاثیرات مثبت چند سویه دارد
آموزش ، مرور تجربه ، حفظ مخاطب تئاتر و ...

پخش تئاترهای دو سال اخیر که فرصت روی صحنه رفتن را به واسطه کرونا نداشتند از طریق پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران یک راهبرد موثر و کارا است.

بهرام ابراهیمی نویسنده، کارگردان و بازیگر باسابقه تلویزیون و تئاتر در گفت وگو با ایران تئاتر درباره راه اندازی تلویزیون تئاتر ایران گفت: اقدام اداره کل هنرهای نمایشی در شرایطی که شیوع موج های جدید کرونا سالن های تئاتر را تعطیل کرده اقدام  درست و شایسته ای  است .  تلویزیون تئاتر ایران  با دنبال کردن این شیوه و با عرضه نمایش های مطرح و خوب می تواند باعث محکم شدن حلقه اتصال بین مردم ، هنرمندان و تئاتر باشد. البته نباید به این شیوه در آینده و بعد از ریشه کنی کرونا بسنده کنیم و از اجرای های زنده غافل شویم ، زیرا روح تئاتر با زنده اجرا شدن عجین است.

وی ضمن ابراز امیدواری  برای ریشه کنی کرونا با واکسیناسیون سراسری تاکید کرد: تا موقعی که بالای هفتاد درصد جامعه واکسینه نشوند نمی توان به فعالیت مستمر تئاتر صحنه ای امیدوار بود. بنابراین پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران باید در راستای حمایت از تئاتر همچنان محکم و موثر موثر گام بردارد.

این بازیگر با سابقه با تاکید بر وجود اهمیت عرضه کارگاه های  آموزشی و جنبه آموزشی نمایش های بار گذاری شده در پلتفرم تلویزیون تئاتر ایران افزود: این تلویزیون تخصصی باید توجه جدی به عرضه فیلم نمایش های حرفه ای قدیمی داشته باشد، زیرا جوانی که در شهر های دور و نزدیک هیچ نوع شناخت و چشم اندازی از تئاترهای دهه شصت، هفتاد، هشتاد و نود و کار بزرگان این دوران ندارد با دیدن و تماشای این نمایش های ارزشمند به مسائل مهم آموزشی و تکنیکال کارگردانی و سایر بخش های تئاتر دسترسی پیدا می کند .

ابراهیمی با تاکید بر اهمیت حمایت تلویزیون تئاتر ایران از نمایش های اجرا نشده در دو سال اخیر به واسطه کرونا تصریح کرد: خیلی از نمایش های این دو سال اخیر به واسطه تعطیلی گاه و بیگاه سالن ها نتوانستند علی رغم آماده بودن روی صحنه اجرا شوند و می شود با تهیه فیلم از آنها و پخش در تلویزیون تئاتر ایران زحمات دوستان و گروه ها را بدون پاسخ نگذاشت و به طور حتم این نمایش ها مخاطبان زیادی خواهد داشت و می تواند انگیزه را بین هنرمندان تئاتر بازگرداند.

بهرام ابراهیمی فارغ التحصیل نمایش با گرایش بازیگری و کارگردانی از دانشکده هنرهای دراماتیک است و در چهار دهه دوران فعالیت کاریش با کارگردانانی  نظیر ،رکن الدین خسروی، حمید سمندریان، پری صابری، محمد رحمانیان، فرهاد مهندس پور، امیر دژآکام، مجید جعفری، پروانه مژده، مجید جعفری، آتیلا پسیانی همکاری داشته است. 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران