در حال بارگذاری ...
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی در نشست جشنواره گفت

برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر کُردی از دغدغه های مطرح شده با وزیر جدید است

بهزاد رحیمی گفت : در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشت دغدغه کلان فرهنگی و هنری را مطرح کرده ام که یکی از آنها برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر کُردی بوده است.

به گزارش ایران تئاتر روز شنبه مورخ ششم شهریورماه 1400، نشست مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری سقز پیرامون برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر کُردی برگزار شد.در این نشست ️ مسئولان بر درج جشنواره تئاتر کُردی در تقویم جشنواره های وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کردند.

بهزاد رحیمی نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ، جشنواره تئاتر کُردی را یکی از افتخارات ماندگار فرهنگی و هنری این شهرستان برشمرد و افزود: در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، هشت دغدغه کلان فرهنگی و هنری را مطرح کرده ام که یکی از آنها برگزاری مطلوب جشنواره تئاتر کُردی بوده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری سقز با بیان اینکه، تئاتر کُردی، رویدادی زنده و پویا است که چراغ آن در دو دهه گذشته به همت، مردم، هنرمندان و مسئولان، خاموش نشده است، از آمادگی شهرستان برای برگزاری این رویداد خبر داد.
علی محمدیان با اشاره به سابقه برگزاری این رویداد عنوان کرد: تئاتر کُردی، تئاتر خیابانی مریوان و جشنواره داستان نویسی بانه از رویدادهای تاثیر گذار و برندهای مهم کردستان هستند.وی با اشاره به ضرورت جذب اعتبارات کشوری، خواستار پیگیری های لازم برای درج این رویداد در تقویم جشنواره های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان هم با اشاره به تاثیرهای مثبت فرهنگی و هنری برگزاری جشنواره تئاتر کُردی از جمله تولید نمایشنامه و کتاب، افزود: تئاتر کُردی برندی ارزشمند برای شهرستان سقز و استان کردستان است.

عبید رستمی، عنوان کرد: در نشست با وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی، برای برگزاری رویدادهای کلان فرهنگی و هنری در کردستان، رایزنی های مناسبی انجام گرفته و دیدگاه وزیر هم حمایت از استان های کمتر توسعه یافته ای چون کردستان است.
بهرامی، رئیس شورای شهر، وثوقی، عضو شورا و گیلاسی سرپرست شهرداری سقز هم گفت: این دو نهاد حامی جدی  هنرمندان ، دبیرخانه و اداره فرهنگ و ارشاد برای برگزاری این رویداد فرهنگی بزرگ ، خواهند بود.

در این جلسه، بادپروا، رئیس انجمن هنرهای نمایشی کردستان، پاشایی، اسماعیلی و دلارامی از هنرمندان حوزه نمایش شهرستان سقز نیز حضور داشتند و به بیان دیدگاه‌های خود پرداختند .




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است
گفت‌وگو با داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز

حمیدرضا نعیمی: تئاتر کردی درختی استوار است

حمیدرضا نعیمی، داور هجدهمین جشنواره تئاتر کردی سقز، تئاتر کردی را همچون درختی استوار می‌داند که بر خاک این مرز و بوم ریشه تنیده و جزو هویت و شناسنامه این شهر به شمار می‌رود و تداوم این جشنواره برای هنرمندان اهمیت دارد.

|

نظرات کاربران